"אם הוא ימשיך ביכולת הזו, יהיה לנו עוד שחקן ברמות הגבוהות של אירופה"

play
שחקני הנבחרת האולימפית של ישראל חוגגים עם אוסקר גלוך | GettyImages
"צאו מהקשקוש הזה": הנאום של גיא לוזון אחרי ההפסד הדרמטי של ישראל 02:06

מאמן הנבחרת האולימפית גיא לוזון התראיין ב-103FM והחמיא לשוער עומר ניראון: "אם כולנו היינו מתעלים כמוהו, יכול להיות שהיינו ברבע הגמר". על אוסקר גלוך: "ההבדל בין צל"ש או טר"ש הוא קטן מאוד"

(גודל טקסט)

אחרי שהנבחרת האולימפית של ישראל סיימה את הטורניר בפריז עם נקודה מתשע אפשריות ולא הצליחה להעפיל לשלב רבע הגמר, המאמן גיא לוזון עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר בהרחבה על הסיבות לכך שהוא וחניכיו לא הצליחו להפתיע ולעשות היסטוריה.

לוזון סיכם את הטורניר: "לא הבאנו את התוצאות שרצינו וקיווינו. אמרתי גם לפני הטורניר שאנחנו צריכים להיות צנועים ולעשות את הנקודה הראשונה ואז את הניצחון הראשון. אמרתי שכדי לעלות לרבע הגמר נצטרך כולם כולל כולם להתעלות, ולא הצלחנו. אני חושב שהנבחרות שעלו היו טובות מאיתנו, למרות שבכל משחק היו לנו את הדקות ואת האפשרות להפוך את התוצאה".

האזינו לדברים

הביקורות שספג על שיטת המשחק ועל משחק ההגנה של הנבחרת: "נפגענו בצורה לא פשוטה מהעובדה שרוי רביבו הורחק משני משחקים. בטורניר כזה אתה יכול להזמין רק 16 שחקני שדה ואי אפשר להזמין שני מגנים בצד ימין, שלושה בשמאל ושלושה חלוצים. ידעתי שאני הולך עם רוי לאורך כל הטורניר בשמאל, ובצד השני היו שניים – פיינגולד ובן הרוש. אני לא מאשים אף אחד, אבל לא חלמנו שיום לפני המשחק תיווצר סיטואציה שרוי יהיה בחוץ. ברגע ששיחקנו עם מגן עם רגל הפוכה, נתקענו מבחינה התקפית וזה פגע בנו גם הגנתית כי היה סוג של חוסר איזון. במשחק מול מאלי במחצית הראשנה היינו חשופים ופתוחים מידי. פתחתי עם ליאל עבדה בימין, אוסקר גלוך משמאל ושני חלוצים במרכז. כבר במחצית הבנתי שזה חשוף מידי, תיקנתי את זה עם הוצאת חלוץ והכנסת קשר. במחצית השנייה כבר הובלנו והיה לנו מצב של אחד על אחד לעשות את השני – ולא עשינו את זה".

מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל, גיא לוזון | אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

על גלוך: "במשחק הראשון נגד מאלי הוא הגיע לארבעה או חמישה מצבים ממש קורצים, חלק שהוא סידר לעצמו וחלק שהקבוצה עזרה לו. בסופו של דבר, אתה יודע, אם הכדור ברשת והוא עושה צמד או שלושער, אז כולם אומרים 'וואו, איזה הופעה, כמו של חוליו אנסיסו מפרגוואי במשחק מולנו'. כשהכדור בחוץ אז זוכרים את ההחמצות. ההבדל בקטע הזה של חלוץ או שחקן התקפה בין צל"ש או טר"ש הוא מאוד מאוד קטן. אוסקר רצה מאוד להבקיע ואנחנו רצינו בדיוק כמו שהוא רצה, אבל לפעמים זה הולך פחות. למרות ששיחקנו נגד יריבות באמת אדירות, שהיו טובות מאיתנו, אני חושב שבכל משחק יצרנו את המצבים לכיבוש שערים. ברמות האלה כשאתה מחמיץ אתה משלם במזומן וזה מה שקרה".

על היריבות: "פרגוואי סיימה במקום הראשון בדרום אמריקה, יפן היא אלופת אסיה ומאלי מדורגת שלישית באפריקה. האמת, הנבחרת שהפתיעה אותי באופן אישי הכי הרבה זאת מאלי, כי יפן ופרגוואי ידעתי למה אני הולך ושהן ברמה מאוד גבוהה. לגבי מאלי, גם כשצפיתי בה וגם כששלחנו סקאוט, הם פשוט לא היו דומים למה שקרה בפועל באליפות. כנראה שהם באו למשחקי האימון בזלזול כזה או אחר. האגרסיביות, הדינמיות והקצבים שלהם במחצית הראשונה היו מאוד מאוד גבוהים. הצלחתי לעשות התאמות במחצת השנייה וזה התאזן, אבל בגדול הם הפתיעו מאוד. לגבי פרגוואי ויפן, לא היה לי ספק לגבי היכולות ושהן יריבות ברמה מאוד גבוהה, במיוחד אחרי שברייטון שחררו את אנסיסו שהפך להיות שובר שוויון במשחק מולנו".

האקזיט הבא של רד בול זלצבורג. אוסקר גלוך | GettyImages

לוזון המשיך: "אני לא בטוח שאנסיסו פחות מוכשר מאוסקר. לכל נבחרת יש את המוכשרים שלה. בפיזיות ובמהירות – לא הצלחנו להשתוות לרמות האלה. אין לנו שחקנים במאגר בכלל, כולל נוער ובוגרים והכל, שהם גם מוכשרים בצורה יוצאת מן הכלל וגם פיזיים בצורה יוצאת מן הכלל. יש לנו או מוכשרים או פיזיים. אין לי רבע טענה לאף אחד מהשחקנים, כולם כולל כולם עשו את המקסימום שלהם ולצערנו זה לא הספיק. זה קורה בספורט שהיריבה טובה ממך ומנצחת אותך. החבר'ה האלה, רובם עשו הישג אדיר בקיץ שעבר. ביורו הצלחנו להתעלות כצוות, כמאמנים וכשחקנים – וסיימנו בין ארבע הגדולות באירופה. הפעם, לצערי, לא הצלחנו להתעלות. כדי שנבחרת ישראל תצליח בטורניר כזה, צריכה להיות התעלות יוצאת מגדר הרגיל".

על השוער עומר ניראון: "אני חושב שהוא עשה הופעה פנומנלית, הופעה יוצאת מגדר הרגיל. אם דיברתי על התעלות, ניראון התעלה. אם כולנו היינו מתעלים כמוהו, יכול להיות שהיינו ברבע הגמר. אני מאחל לו מכל הלב שימשיך ביכולת הזו וימשיך להתעלות גם השנה בליגת העל. לדעתי אם הוא ימשיך ברמה הזו וביכולת הזו גם העונה, אז בעזרת השם יהיה לנו עוד שוער שישחק ברמות הגבוהות באירופה".

עומר ניראון | רויטרס

על עתיד הנבחרת הבוגרת: "אם יש חבר'ה שיכולים להביא אותנו שוב לטורניר גדול, זה החבר'ה האלה. זה היה טורניר ברמת בוגרים לכל דבר. כדי שנבחרת ישראל תחזור לטורניר כזה גדול – אם זה אולימפיאדה, יורו או מונדיאל – רק החבר'ה האלה יכולים והם הוכיחו את זה בקיץ שעבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי