גילי ורמוט "בחר" את המאמן הבא של נבחרת ישראל: "הוא ראוי מאוד"

גילי ורמוט
גילי ורמוט | אודי ציטיאט

כדורגלן העבר נשאל בתוכנית הספורט של 103FM מי צריך להחליף את וילי רוטנשטיינר: "מכיוון שברק בכר לא יגיע, אני הייתי הולך על אלון חזן". על הדרבי התל אביבי: "היתרון של הפועל יהיה בקהל". האזינו

(גודל טקסט)

גילי ורמוט עלה אתמול (רביעי) לשידור בתוכנית הספורט של 103FM ונשאל מי צריך להחליף את וילי רוטנשטיינר כמאמן נבחרת ישראל. כדורגלן העבר הסביר את עמדתו בנושא: "לאורך שנים היו הולכים על המאמן הישראלי הכי בכיר שמצליח נכון לאותה תקופה, ולפי הסדר הזה הגיע תורו של ברק בכר שמאוד ראוי, אבל מכיוון שהוא לא יהיה מאמן הנבחרת, אני היית הולך על מאמן שגדל בתוך ההתאחדות והיה חלק מהמערכת – אלון חזון נראה לי ראוי מאוד לתפקיד כאחד שעובד המון שנים בהתאחדות לכדורגל. אם אין מאמן ראוי מבחוץ, אז זו גם שיטה – להצמיח מאמנים בתוך ההתאחדות ולגדל אותם, זה קורה גם במקומות אחרים בעולם. אני לא מתמצא בשוק של המאמנים הזרים, אבל אם יש לך מציאה ואפשרות להביא איזה תותח, אז כמובן שצריך להביא אותו".

האזינו לדברים של ורמוט

על השחקן הישראלי: "אני לא מסכים שאין שחקנים. אני מאמין מאוד בשחקן הישראלי, וחושב שיש פה כישרונות ושאפשר להפיק מהנבחרת יותר. יש פה פוטנציאל. אני לא יודע אם זה יביא אותנו למונדיאל או ליורו, אבל אני חושב שאפשר להפיק יותר ולתת ליותר כישרונות את ההזדמנות לשחק. צריך לוותר על שלושה בלמים, לשחק עם יותר שחקנים שיודעים לטפל בכדור, כמו אבו פאני, אצילי, סולומון ועבדה. זה אולי קצת פלצני, אבל לנסות לחקות את ספרד ופורטוגל ולא את גרמניה ואוסטריה, כי אנחנו בנויים אחרת מהם, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית".

על שיטת שלושת הבלמים: "הרבה יותר חשוב באיזה הרכב אתה עולה מאשר איך אתה מסדר אותו. לגבי מערך שלושת הבלמים, הקבוצות הכי חזקאות באיטליה משחקות עם שלושה בלמים והן נותנות רביעיות וחמישיות כל משחק. אם אין לך שלושה בלמים, תשחק עם שניים. אין מספיק בלמים בדור הזה וצריך לאלתר. צריך לעבוד על זה מגיל צעיר, כי יוצאים רק שחקני קישור התקפה. אנחנו רואים קצת גנדלמן מנתניה שאפשר לציין. לעשות הסבה לשחקנים זו גם דרך לא רעה. ואליד באדיר האריך את הקריירה שלו בחמש שנים ברגע שהוא עשה הסבה מקשר אחורי לבלם".

עומרי גנדלמן | אתר רשמי, באדיבות ההתאחדות לכדורגל

ורמוט, ששיחק בהפועל ובמכבי ת"א, ניתח את הסיכויים לקראת הדרבי בשבת: "אחרי המון שנים, הפערים הצטמצמו העונה ומרגישים שהפועל סוף סוף יכולה לעשות את זה ולנצח. התמיכה של הקהל תהיה משמעותית. מנגד, מכבי תל אביב באמת בתקופה יותר טובה, היא החתימה עכשיו את הסרבי (יובאנוביץ') שעשה בכורה חלומית ונראה שקרסטאיץ' הולך לשחק איתו ועם פריצה ביחד שזה מאוד מפתיע ומעניין. בהפועל, אחרי שרפואה התחיל בצורה אדירה, הם חזרו למציאות, הפסידו שני משחקים ומגיעים במומנטום שלילי. מכבי פייבוריטית והיא תגיע עם ביטחון".

על צורת המשחק של מכבי: "זה כל פעם מחדש מעניין לראות, כי קרסטאיץ' עושה שינויים ומנסה דברים חדשים. זה נחמד מהצד להסתכל על איך הראש שלו עובד. מכבי נכנסת לקצב ויש לה מגוון שחקנים וספסל עמוק, להבדיל מהפועל תל אביב. לדעתי קרסטאיץ' ישחק עם שני החלוצים הפיזיים שלו ועם דן ביטון או קניקובסקי מתחתיהם. היתרון של הפועל יהיה בקהל".

שחקן מכבי תל אביב ג'ורג'ה יובאנוביץ' | אריאל שלום
עוד באותו נושא: אלון חזן, גילי ורמוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי