פספוס: ג'רבי סיימה במקום החמישי באליפות העולם

ג'רבי. בדרך למדליה נוספת?
ג'רבי. בדרך למדליה נוספת? | צילום: Gettyimages

הפסידה בחצי הגמר לאגבנאנו ובקרב על הארד נכנעה לצ'דבורסן המונגולית

(גודל טקסט)

אחת התקוות הגדולות של נבחרת ישראל לאליפות העולם בג'ודו, ירדן ג'רבי, נכנסה הבוקר (חמישי) למעגל התחרויות. הג'ודאית שובצה ישירות לסיבוב השני, שם גברה על האנה מרטין מארה"ב בדרך לשמינית הגמר.

 

בסיבוב הבא פגשה סגנית אלופת העולם את אנה קצ'ולה מפורטוגל, שעברה בסיבוב הקודם יריבה צפון קוריאנית. ג'רבי וקצ'ולה התמודדו לפני כחודשיים גם באליפות אירופה בבאקו, כאשר הישראלית ניצחה וזכתה במדליית הארד. הקרב היה שקול ומתוח וכדקה וחצי לסיומו עלתה ג'רבי ליתרון עם יוקו. הפורטוגלית עשתה מאמצים לרתק את הישראלית, אך לא הצליחה לייצר ניקוד ונוצחה.

 

 

ברבע הגמר פגשה ג'רבי את ואן אמדן ההולנדית. גם הפעם הקרב נמשך ארבע דקות מלאות, בסיומו ניצחה הישראלית בזכות שני עונשים נגד ההולנדית.

ג'רבי מול האנה מרטין (AFP)

בקרב על המקום בגמר פגשה ג'רבי את אחת היריבות המושבעות שלה בשנים האחרונות, קלאריס אגבגנאנו הצרפתייה, שנחשבת לג'ודאית המובילה בעולם במשקל 63 ק"ג. הקרב התעלה לרמה גבוהה מאד, אך אף אחת לא הצליחה לייצר ניקוד והקרב הלך לניקוד זהב. שם, הצליחה הצרפתייה להפתיע את ג'רבי 36 שניות לאחר תחילת ההארכה. 

בקרב על הארד פגשה ג'רבי את צ'דבורסן המונגולית, שעלתה מבית הניחומים. למרות פתיחה טובה של הישראלית, דווקא המונגולית עלתה על הלוח עם וואזרי וריתוק. ג'רבי הצליחה להשתחרר אך לא הצליחה לייצר ניקוד ונותרה לראשונה זה שלוש שנים ללא מדליה באליפות העולם.

מי שקיווה לראות מפגש פיקנטי מול אליס שלזינגר התבדה כבר בשלב מוקדם. הישראלית שמייצגת את בריטניה הפסידה כבר בקרב הראשון שלה מול יריבה הולנדית והודחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי