אליפות אירופה: ג'רבי תחכה לשלזינגר ברבע?

ג'רבי ושלזינגר במפגש האחרון. בדרך לאחד נוסף?
ג'רבי ושלזינגר במפגש האחרון. בדרך לאחד נוסף? | צילום: Gettyimages

סגנית אלופת העולם: "רוצה את הזהב". שגיא מוקי: "אני מגיע חד ובשיא הכושר"

(גודל טקסט)

לאחר שחזרה עם שלוש מדליות מאליפות אירופה בג'ודו בשנה שעברה, נבחרת ישראל מקווה לשחזר את ההישג באליפות היבשתית השנתית שתתקיים בקאזאן, רוסיה, בארבעת הימים הקרובים.

 

האליפות הקודמת שנערכה במסגרת משחקי אירופה בבאקו הייתה מוצלחת במיוחד עבור הנבחרת, כששגיא מוקי זוכה במדליית זהב, אורי ששון בכסף וירדן ג'רבי בארד. מרבית התותחים הכבדים יתחרו גם בקאזאן והמשלחת הישראלית תמנה 16 ג'ודואים. מלבד כבוד ויוקרה, הג'ודאים גם יתחרו על נקודות דירוג יקרות בקרב על מקום באולימפיאדת ריו.

 

 

"אליפות אירופה היא תחרות מטרה, יש סביבה הרבה עיניים, אבל זו תחרות על הדרך לקראת האולימפיאדה", הסביר מוקי. "אנחנו לא מגיעים אליה בשיא הכושר והחדות כי המטרה שלנו היא כמובן לזכות במדליה אולימפית. בשנה שעברה כולם ידעו שיש לי את הכלים והיכולת לזכות במדליה. השנה יש המון ציפיות ולחץ, אבל בשביל זה אנחנו עובדים עם צוות מאוד גדול שיודע להשאיר אותי במצב מנטלי שלא ישפיע לקראת התחרות".

 

מוקי. ישמור על תואר? (gettyimages)

 

ג'רבי כבר מחזיקה ברזומה במדליית זהב מאליפות העולם, אולם באליפות אירופה היא טרם טיפסה על ראש הפודיום. "אני מקווה שאוכל למצות את עצמי", אמרה ג'רבי. "בוודאי שאני מכוונת למדליה, וחסרה לי מדליית זהב באליפות אירופה".

 

בדומה לתחרויות קודמות בשנה אולימפית, גם הפעם בחרו להיעדר שתיים מהמתחרות הבכירות של ג'רבי על התואר: יריבתה/ חברתה קרליס אגבגננו הצרפתייה והגרמנייה מרטינה טרודוס, שייעדרו בשל פציעה קלה. עם זאת, הקרב המעניין ביותר צפוי להגיע ברבע הגמר, אז היא צפויה לפגוש את אליס שלזינגר.

 

ישראלים הראשונים לעלות על המזרן מחר (חמישי) יהיו טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג), שזכה בארד לפני שלוש שנים, מדליסט הארד מאליפות העולם גולן פולק וטל פליקר (66 ק"ג), ואצל הנשים, שירה ראשוני ונועה מינצקר (עד 48 ק"ג), גילי כהן, שזכתה בארד לפני שנתיים, ורוני שוורץ (52 ק"ג), קמילה מינקאווה ותמנע נלסון לוי (57 ק"ג).

 

ששון. יהיה הנציג האחרון של המשלחת (gettyimages)

 

בשישי יתחרו שגיא מוקי וטוהר בוטבול (73 ק"ג), אסף חן (81 ק"ג) ולי קוכמן (90 ק"ג) אצל הגברים, ואצל הנשים ירדן ג'רבי (63 ק"ג) וליאור וילדיקן (70 ק"ג). אורי ששון (מעל 100 ק"ג) יהיה האחרון מהמשלחת להתחרות ביום שבת.

 

"אליפות אירופה היא לא המטרה שלנו", אמר יו"ר האיגוד משה פונטי. "ככל שנעשה שם יותר טעויות, יהיה לנו זמן לתקן אותן לקראת המשחקים האולימפיים. אני מצפה שהספורטאים יעשו את הטוב ביותר, אבל אם יהיו שם גם טעויות, זה יהיה מושלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי