הכי ישראלי בספורט. זאבי: אני אחד משלהם

אתם קבעתם
אתם קבעתם | צילום: Gettyimages

הג'ודאי הוא הבחירה של אתר ספורט1: "הצלחתי במשימה, עשיתי טוב לאנשים"

(גודל טקסט)

יום העצמאות ה-68. ישראל כבר לא ילדה. עדיין צעירה ובועטת, אבל גם אחת שצריכה להחליט מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה. גם בספורט. לרגל החג פנינו אליכם גולשי ספורט1 כדי שתעזרו לנו לבחור את מי שמייצג את כולנו יותר מכל. מי הספורטאי הכי ישראלי, שאלנו, והתשובות היו מגוונות מאוד. בעצם, כמו המדינה בה אנחנו חיים.

 

כמעט 50 אחוזים מקולות הגולשים הלכו לשניים ששם משפחתם הוא ברקוביץ'. האחד כיכב על הפרקט, השני על הדשא. גם אנדי רם אסף לא מעט קולות וכבר קיבלנו את התחושה שדברנות היא תכונה הכרחית לסמל ישראלי. ואז הגענו לנבחר.

 

משקלול בין הצבעות הגולשים לקולות חברי המערכת התברר שהספורטאי הכי ישראלי של ספורט1 הוא אריק זאבי. אמנם מדובר במדליסט אולימפי ואלוף ג'ודו מדופלם, אבל מה זה בכלל אומר? מה הופך אותו לישראלי יותר מאבוקסיס, פרידמן, בדיר, ארד או אברבוך?

 

אריק זאבי הוא פשוט הלוחם שכולנו אוהבים לאהוב. דמות הספורטאי שהיינו רוצים שהגויים יגידו עליו: "הוא ישראלי. רואים, לא?". נאבק בקרבות התשה, שורד פציעות, מצדיק את התחבושת התורנית משל היה אריק שרון, לפעמים חוטף בראש וגם יודע להשתלט על המצב. מפיל ונופל. חוגג ובוכה. יודע לדבר, אבל תמיד נראה מבויש וצנוע.

 

מרצה בפני דור העתיד. אריק זאבי

 

נולד בבני ברק, משדר תל אביב ונלחם כמו ביעד מבוצר בירושלים. סגן אלוף עולם, ארבע פעמים אלוף אירופה (9 פעמים על הפודיום היבשתי) ומדליסט הארד מאתונה 2004. הפתיע כשזכה באליפות אירופה בגיל 35, הפתיע מיד אחר כך כשהפסיד תוך 43 שניות בקרב הפותח של משחקי לונדון. הוציא ספר, הנחה בטלוויזיה, למד משפטים, השתתף בפרסומות, מעביר הרצאות. אחד משלנו, אפילו אם אנחנו כל כך שונים זה מזה.

 

"תודה מכל הלב לכל מי שבחר, זו זכות גדולה בשבילי לייצג קהל כל כך מדהים", הגיב בהתרגשות אריק זאבי לבחירת ספורט1, וניסה להשיב על השאלה מדוע לדעתו נבחר: "אני חושב שבחרו בי כי רואים בי אחד משלהם".

 

"אני אוהב את העם ואת האנשים, אוהב להסתובב בחוץ, לקבל פידבקים ומשתדל להחזיר אהבה", המשיך זאבי. "זה לא מובן מאליו בשבילי וזה רק מראה לי שהצלחתי במשימה שלי לעשות טוב לאנשים".

 

אוהב את העם. אריק זאבי מנופף בדגל ישראל

 

מה זה בשבילך להיות ישראלי?

"זה להיות שייך לציבור מיוחד שאוהב בלבו ובדמו את הארץ הזו. לצערנו יש פה מלחמות בלתי פוסקות ואין שקט, אבל אנחנו לא נרתעים ומאמינים בזכותנו להילחם על מה ששייך לנו גם אם אחרים חושבים אחרת".

 

ומי הספורטאי הכי ישראלי בעיניך?

"שמעון אמסלם. הוא צבר, מחוספס, איש אמיתי, כנה, ישר, פייטר, בנאדם ישר ולעניין וגם ספורטאי בנשמה. איש שהוא תבנית נוף הולדתו וזה גם מסביר את הפופולריות העצומה שהוא קיבל בתכנית הישרדות". 

 

הכי ישראלי בעיני זאבי: שמעון אמסלם, קפטן הפועל תל אביב בעבר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי