מדליית ארד לתמנע נלסון לוי באליפות אירופה

| צילום: באדיבות איגוד הג'ודו

הג'ודוקא הישראלית הגיעה לבית התנחונים באליפות הנערכת ברוסיה

(גודל טקסט)

תמנע נלסון לוי בת ה-21 זכתה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו הנערכת ברוסיה. הישראלית הפתיעה ועשתה זאת אחרי אחרי שהגיעה לבית הניחומים (במשקל עד 52 ק"ג), שם ניצחה יריבה מגרמניה והגיעה לקרב על הארד, בו גברה על הלן רסבו מצרפת בדרך לפודיום.

 

קודם לכן עלתה נלסון לוי לרבע הגמר אחרי ניצחון על סגנית אלופת אירופה הדביג קראקס בזכות וואזארי מהיר. בהמשך היא ניצחה בזכות ניקוד עונשין את אנה בורובסקה מפולין. אחר כך גברה על הדוויג קראקס מהונגריה, אך הפסידה לנורה דג'אקובה מקוסובו וצנחה לבית הניחומים. בשלב הראשון שם היא ניצחה את ויולה וורכטר הגרמניה ולאחר מכן את רסבו הצרפתיה. הניצחון הזה העניק לה את מדליית הארד. ‏

 

על זכייתה במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו תקבל נלסון לוי מענק מיוחד בסך 20 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. המאמן שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום.

 

בין הגברים, גולן פולק שהתחרה בקטגוריה של עד 66 ק"ג, נוצח כבר בסיבוב הראשון שבו התחרה אחרי שהפסיד בנקודות לדמיטרי מינקו הבלארוסי.

 

בתחרות עד 60 ק"ג עבר טומי ארשנסקי את הסיבוב הראשון, כשגבר על הספרדי פרנסיסקו גאריגוס, אחרי ווזארי, אבל הפסיד בסיבוב השני לאילגר מושקיי מאזרבייג'אן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי