"ירדן ג'רבי היא הספורטאית הישראלית הגדולה אי פעם"

הרשקו וג'רבי ברגעים ההיסטוריים
הרשקו וג'רבי ברגעים ההיסטוריים | צילום: אסף קליגר

מאמן נבחרת הנשים בג'ודו שני הרשקו בראיון בתכנית הספורט ב-103FM: "ידענו על כוונתה לפרוש. ניסיונות השכנוע לא עזרו". האזינו

(גודל טקסט)

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים של ישראל בג'ודו, היה זה שהוביל את ירדן ג'רבי להישגיה הגדולים הן כאלופת העולם והן כמדליסטית אולימפית. היום (שני), לאחר הודעת הפרישה של הספורטאית המצטיינת, הוא התראיין לתוכנית הספורט של 103 FM. 

"ידענו על כוונות הפרישה של ירדן מזה כמה שבועות. עשינו הכל כדי שזה יקרה בצורה מסודרת עד ההודעה הרשמית היום במסיבת העיתונאים. ניסינו לשכנע אותה להישאר בענף, אך היא הייתה נחושה לפרוש".

הרשקו המשיך: "ירדן הגיעה לאולימפיאדת ריו אחרי פציעה והפתיעה שם את כולנו. גם עם המדליה המדהימה שבה זכתה וגם עם היכולת הפנטסטית שהציגה שם. קיווינו שמשהו השתחרר אצלה ושמשם היא רק תרוץ קדימה, אבל זה לא קרה. ירדן קיבלה החלטה מאוד אמיצה. היא הייתה יכולה למשוך את הקריירה לפחות עוד שלוש שנים ולהישאר בלי בעיה בטופ העולמי ולעשות עוד אולימפיאדה. אחרי זכייה במדליה אולימפית, טבעי שספורטאי צריך להירגע נפשית ואז לחזור. היא פשוט הודיעה שהתשוקה לג'ודו כבתה בה ושמבחינתה זה סוף הדרך כספורטאית תחרותית".

האם התאכזב מהפרישה של הספורטאית הבכירה בנבחרת? "אני לעולם לא אהיה מאוכזב מירדן. היא פשוט טיפוס מיוחד. ווינרית אמניתית. מה שאני עברתי איתה בשנים שבהן אימנתי אותה, אני לא מאמין שיש הרבה שחוו זאת. ירדן החליטה שהיא לא רוצה להמשיך. ניסינו כאמור לשכנע אותה להישאר ולא לפרוש אך ההחלטה האמיצה שלה הייתה החלטה נחושה. ראינו שזהו. אין מה לעשות".


ג'רבי ברגע השיא בריו (gettyimages) 

הרשקו נחרץ בדעתו כשהוא קובע כי ירדן  ג'רבי היא הספורטאית מספר 1 בישראל אי פעם. "אין על זה בכלל ויכוח. ירדן היא ספורטאית נערצת בכל העולם. בארבע שנים היא השתתפה בשלוש אליפויות עולם ובאולימפיאדה. היא הוכתרה כאלופת עולם וזכתה במדליה אולימפית. היא הצליחה לייצר לנו שקט תעשייתי לכל אורך הדרך".

והתחושה עם פרישתה: "אין תחושת ריקנות. יש לנו ספורטאיות צעירות מדהימות בענף. היכולת להביא הישגים כמו שירדן הביאה, בזכות ההשראה שהיא משאירה אחריה, קיימת. נמצא אחת או שתיים שיחליפו אותה בטופ העולמי. כך אני מקווה". הרשקו בטוח שירדן עדיין לא יודעת  מה היא רוצה לעשות. "אני אישית, אנסה לשכנע אותה להישאר בענף הג'ודו", סיכם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי