גרנד פרי אגדיר: זהב לתמנע נלסון לוי, ארד לגפן פרימו

תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי | אתר רשמי

הישגים לנבחרת הנשים בג'ודו בתחרות היוקרתית במרוקו. מתחרה מרוקאית סירבה ללחוץ את ידה של נלסון לוי שזכתה במדליית זהב ראשונה בבוגרים. גפן ניצחה את חברתה לנבחרת, טמלקובה

(גודל טקסט)

גרנד פרי אגאדיר בג'ודו נפתח היום (שישי) במרוקו והאיר פניו למשלחת הישראלית. תמנע נלסון לוי זכתה במדליית זהב וגפן פרימו סיימה את התחרות עם מדליית הארד.

נלסון לוי (עד 57 ק"ג) השיגה ניצחון בקרב הראשון מול יי ליט לוק מהונג קונג וברבע הגמר ניצחה את ליסה מרקז מצרפת באיפון, 48 שניות מהפתיחה. בחצי הגמר היא הייתה בפיגור של ווזארי, אך ריתקה את יריבתה המרוקאית סומיה איראווי ועלתה לקרב על הזהב. המרוקאית אגב, סירבה ללחוץ את ידה של הישראלית בסיום הקרב. 

נלסון לוי פגשה בגמר את הסלובנית קאג'ה קייזנר. הישראלית פתחה מצוין והצליחה להשיג ווזארי מהיר בזכות ריתוק מוצלח. ריתוק נוסף בשניות האחרונות הביא לה את הניצחון ואת מדליית הזהב הראשונה שלה בתחרויות בוגרים. 

גפן פרימו בת ה-17 זכתה במדליית ארד (עד 52 ק"ג). היא גברה על חברתה לנבחרת הנשים, בטינה טמלקובה, בקרב על המדליה. פרימו פתחה את התחרות עם ניצחון באיפון על טינקה איסטון אוסטרלית. בסיבוב השני גברה תוך 57 שניות באיפון על וגולבדאם בבאמוראטובה מטורקמניסטן. לאחר מכן היא הפסידה לאלכסנדרה לאריסה פלוריאן הרומניה ונשרה לבית הניחומים. טמלקובה ניצחה את אמלי בריו הצרפתיה לפני שנוצחה על ידי אירם קורקמאז הטורקיה, הגיעה לבית הניחומים וגברה על זינב בדה המרוקאית, ניצחון שהעלה אותה לקרב על המדליה מול פרימו, שניצחה כאמור וזכתה במדליה, טמלקובה הסתפקה במקום החמישי. השתיים התחבקו בסיום הקרב. 


פרימו מפסידה ליריבה הרומניה בדרך לבית הניחומים (האתר הרשמי של התחרויות)

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) סיימה במקום החמישי אחרי שנוצחה בקרב על הארד על ידי יוליה פיגרואה הספרדייה. ראשוני פתחה את התחרויות עם ניצחון על ז'וסטין דליול צרפתייה, אך הפסידה ברבע הגמר לפורטוגלית קטרינה קוסטה. בבית הניחומים ניצחה ראשוני את מיליצה ניקוליץ' הסרבית. באותו משקל, נועה מינצקר סיימה במקום השביעי. היא פתחה עם ניצחון על יריבה פורטוגלית, אך הפסידה ליריבות מספרד וסלובניה. 

החלה את היום עם ניצחון על ז'וסטין דליול הצרפתיה, אבל נוצחה על ידי קטרינה קוסטה הפורטוגלית והגיעה לבית הניחומים, שם גברה על מיליצה ניקוליץ' הסרבית ואז נוצחה על ידי פיגרואה. לפני כן, הספרדיה ניצחה את נועה מינסקר ושלחה אותה לבית הניחומים, בו היא הפסידה כבר בקרב הראשון שלה למארוסיה סטנגאר הסלובנית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי