פרימו: אמרתי שבלי מדליה אני אמות, שונאת להפסיד

גפן פרימו
גפן פרימו | דני מרון

הג'ודוקא בת ה-18 התרגשה בסיום הקרב שהעניק לה את הארד במשקל 52 ק"ג. המאמן סמדג'ה על פליקר שלקח ארד ב-66 ק"ג: "תחושה של פספוס שלא לקחנו את הזהב". השניים יקבלו מענק מיוחד של 20 אלף שקלים

(גודל טקסט)

"אמרתי לעצמי שאני לא יוצאת מהזירה הזאת בלי מדליה", כך אמרה גפן פרימו בת ה-18, שכלל לא היתה מתוכננת בתחילה לקחת חלק באליפות אירופה לבוגרים מיד לאחר שזכתה במדליית הארד במשקל 52 ק"ג, "הקהל עזר לי בטירוף וזה קרה ועכשיו לא נראה שאני בכלל קולטת מה אני עוברת".


פרימו, תלמידת כיתה י"ב מכפר נטר, עשתה את ההישג באליפות הבוגרים הראשונה שלה והמאמן שלה שני הרשקו (שהיה מאמנה האישי של ירדן ג'רבי)  

ניסה להסביר: " זה היה יום לחוץ בצורה שונה ממה שרגילים באליפויות לנוער אבל פרימו לקחה את הלחץ הזה לייצר מוטיבציה ולביצוע מדהים".


גם המדליסטית עצמה ניסתה להסביר את הצלחתה: "היתה לי הכנה ממש טובה. גם חיסלתי באימון את ירדן ג'רבי וזה נתן לי ביטחון. בתחרויות, גם כשפיגרתי במהלך קרבות שמרתי על הנחישות. אמרתי לעצמי 'אני אמות ולא אפסיד'. אני שונאת להפסיד".



פרימו. "אני חולמת על טוקיו, חיה את זה, נושמת את זה" (דני מרון)

 
הרשקו על סיכוייה של פרימו באולימפיאדת טוקיו 2020. "יש לה עתיד שעל פניו יכול להיות מדהים. לא צריך לדחוף אותה להילחם, רק להגיד לה מה לעשות". פרימו: "אני חולמת על טוקיו, חיה את זה, נושמת את זה".



פרימו. מדלייה ששווה 20 אלף שקל (דני מרון) 

פליקר, שלקח גם הוא את הארד במשקל 66 ק"ג: "התחלת את היום הרגשתי טוב. היתה יופי של הכנה. תודה לכל הצוות המדהים. בכל שנייה הם היו בשבילי. כולם תמכו: אורן, פיזיותרפיסטים, תזונאים. מעולם לא התחריתי מול קהל כזה. כשהפסדתי ברבע הגמר, קיבלתי אש לקראת בית הניחומים והתנפלתי על היריבים שלי עד שהבאתי את הארד".




פליקר. "ההפסד ברבע הגמר, נתן לי אש לבית הניחומים" (דני מרון)


המאמן אורן סמדג'ה: יש לפליקר כבר מדליה באליפות עולם ואליפות אירופה. אני מרגיש טיפה פספוס שלא לקחנו את הזהב כי פליקר באמת ספורטאי מדהים והגיע לו לקחת".


פרימו ופליקר יקבלו מענק מיוחד של 20 אלף שקלים כ"א מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי