שגיא מוקי זכה באליפות אירופה במשקל עד 81 ק"ג

שגיא מוקי
שגיא מוקי | דני מרון

המשקל החדש והעובדה שלא היה מדורג, לא הפריעו לישראלי לנצח את צ'וצ'י הבלגי בגמר ולזכות בזהב ביום מדהים לספורט הישראלי. שריר הגיעה לבית הניחומים והודחה, שלזינגר הורחקה מהתחרות. צפו בחגיגות

(גודל טקסט)

שגיא מוקי הוא אלוף אירופה בג'ודו במשקל עד 81 ק"ג אחרי שגבר בגמר על סמי צ'וצ'י הבלגי. הג'ודקא שהיה אלוף אירופה ב-2015 במשקל עד 73 ק"ג והרשים גם באולימפיאדת ריו למרות שלא זכה במדלייה, הגיע היום (שישי) חד מאוד מתחילת הקרבות במטרה להשיג את הזהב, במשקל חדש ולמרות שלא היה מדורג וסבל מההגרלה קשה. והוא עשה את זה. שאפו.

וכך זה קרה: הדקות הראשונות התאפיינו בעיקר בגישושים ועלו לשניים בעונש.  לקראת סיום ארבע הדקות ניסה צ'וצ'י לרתק, אבל מוקי ברח.
בגולדן סקור ניסה מוקי לייצר יותר התקפה אבל שוב קיבלו השניים עונש שני. ואז הבלגי שכבר היה עיףף הלך על התקפה, שגה וספג וזארי ממוקי. הזהב הולך לישראל, התקווה הושמעה בגני התערוכה לעיני הקהל הביתי שדחף אותו בצורה יוצאת מהכלל.

כאמור, מוקי נראה חד מתחילת הקרבות שלו וכבר בסיבוב הראשון הכניע את ג'ונתן אלדרו בשני ווזארים מהירים שהפכו לאיפון. אחר כך התמודד מול מתיאס קאסה הבלגי (מדורג 14 בעולם), שהיה מועמד להגיע לפודיום, והכניע גם אותו בצורה מרשימה. ברבע הגמר ניצח בשני ווזארים את לאסלו צ'וקנאי ההונגרי ואז הגיע הקרב בחצי הגמר מול הרוסי אסלן לפינגאנוב (מדורג 5).


מוקי מכניע את הרוסי בחצי הגמר. כמה אופי יש לו ()

הישראלי פתח טוב מול מדליסט הארד מאליפות אירופה 2017 בוורשה, אבל התעייף ונעזר גם בהחלטת שיפוט כדי להדיח את לפיגאנוב בשלושה עונשים לחובתו. הקהל היה בטירוף. יש לנו גמר.


שגיא מוקי. חד מתחילת הקרבות שלו (דני מרון)

טוהר בוטבול (9 בעולם) התמודד תחילה במשקל עד 73 ק"ג מול כריסטופר ואגנר בן ה-20 (65 בעולם) בסיבוב השני, אחרי ששניהם העפילו אוטומטית לשלב זה. בוטבול היה דומיננטי לכל אורך הקרב ובסופו של דבר השיג את האיפון שהעניק לו את הכרטיס לשמינית – שם הוא נכנע לבילאל צ'ילוגלו הטורקי וסיים את התחרות. בילאל, אגב, הדיח קודם לכן את האלוף האולימפי פאביו באזילה האיטלקי. באותו המשקל כבר התחרה היום אורון גינר בן ה-19, שנכנע באיפון לגרמני איגור וונדטקה וסיים את דרכו בשלב מוקדם.


בוטבול. ניצחון מרשים בדרך לשמינית, אבל שם הוא נעצר (דני מרון)

גילי שריר בן ה-18, היתה הנציגה הנשית היחידה של ישראל  ביום התחרויות השני. שריר (עד 63 ק"ג) זוכת מדליית הכסף באליפות אירופה 2017 לצעירות וארד בתחרות האירופית באותה שנה, פגשה בסיבוב הראשון את מיה הרמנסון השבדית (38) וגברה עליה בזכות ווזארי מוצלח, כשבמהלך התרגיל השבדית אף נפצעה ופרשה. בקרב הבא היא הכניעה באיפון את את האוסטרית מגדלנה קרסאקובה וברבע הגמר היא פגשה ל"דרבי ישראלי" את אליס שלזינגר. הישראלית שמייצגת את בריטניה ניצחה בזכות שני ווזארי.

שריר הלכה לבית הניחומים שם הפסידה לרוסיה יקטרינה וואלקובה באיפון, בעוד שלזינגר הפסידה בחצי הגמר לטינה טרסטניאק הסלובנית. הישראלית לשעבר הובילה בוואזרי היט לפני שספגה פסילה כשתפסה את ידה של יריבתה. בשל התפיסה הלא חוקית הורחקה שלזינגר כליל מהתחרות ונתנה ליריבתה ההולנדית את הארד ללא קרב. 


גילי שריר. פתיחה נפלאה לאליפות, הפסידה דווקא לשלזינגר (דני מרון)


שלזינגר. נפסלה ונזרקה מהתחרות (דני מרון)


אורון גינר. נכנע באיפון וסיים את דרכו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי