התחרויות באבו דאבי ובטוניסיה הושעו בשל אפליית הישראלים

שגיא מוקי
שגיא מוקי | דני מרון

יו"ר איגוד הג'ודו הבינלאומי הודיע כי ההשעיה תבוטל אם וכאשר תתקבל הבטחה משתי המדינות להשתתפות שוויונית לכל הספורטאים, עם הדגל וההמנון שלהם

(גודל טקסט)

יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, הודיע היום (שישי) כי הוא משעה את גראנד סלאם אבו דאבי, שאמור להיערך בחודש אוקטובר, ואת גראנד פרי טוניסיה, עד אשר תתקבל הבטחה משתי המדינות כי הן יאפשרו השתתפות שוויונית לכל הספורטאים.

למרות שהדברים לא נאמרו במפורש בהודעה, ברור שהיא נכתבה בעקבות העובדה שספורטאים מישראל לא מורשים להתחרות במדינות אלה תחת הדגל הישראלי. בהודעה נאמר: "התחרויות לא יתקיימו עד שיובטחו תנאים שווים להשתתפות כל הנבחרות בטורניר". כזכור, בשנים האחרונות ג'ודואים ישראלים השתתפו בתחרויות במדינות אלה תחת הדגל הבינלאומי וההמנון הלאומי הישראלי לא נוגן כשספורטאי שייצג את ישראל זכה במדליית זהב.

שרת הספורט מירי רגב הגיבה: "אני מברכת על ההחלטה הראויה והאמיצה של יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, לבטל את תחרות הגראנד-פרי בטוניס והגרנד סלאם באבו דאבי בשל סירובם לאפשר לכל המדינות להתחרות באופן שוויוני עם הדגל וההמנון שלהן. ברור לחלוטין שמדינות ערביות אלו עשו כל שביכולתן למנוע את השתתפות הספורטאים הישראלים בתחרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי