קנייזייבה מיננקו בגמר הקפיצה משולשת, סנפורד נעצר בחצי

חנה מיננקו
חנה מיננקו | Gettyimages

הקופצת תתחרה על מדליה בסוף השבוע אחרי שקבעה את תוצאת השנה שלה והשנייה בדירוג המוקדמות עם 14.41 בניסיון השלישי. "התחרות הכי קשה שהייתה לי, מקווה לשפר את התוצאה בגמר". האצן רשם 45.68 שניות ב-400 מטר

(גודל טקסט)

אליפות אירופה באתלטיקה ממשיכה היום (רביעי) עם היום השלישי של התחרויות, ובקרב הנציגות הישראלית נרשם הישג כשחנה מיננקו העפילה לגמר בקפיצה משולשת. הישראלית שזכתה במדליית הכסף בשנה שעברה קבעה 13.51 בניסיון הראשון ופסלה בניסיון השני, אך בשלישי קפצה למרחק 14.41 ובכך עברה את הרף שנקבע על 14.05 כשהיא מדורגת במקום השני במוקדמות. הגמר ייערך ביום שישי הקרוב בשעה 21:00.

מיננקו אמרה לאחר ההעפלה: "זו הייתה ללא ספק תחרות המוקדמות הכי קשה שלי. החום היה בלתי נסבל, התקלה הטכנית שעיכבה את הקפיצה הוציאה הרבה קופצות מריכוז, וידעתי שבקפיצה השלישית אני חייבת לקפוץ לתוצאה שתעלה אותי אוטומטית לגמר. המתח גדול ודרושים עצבים חזקים, אבל ידענו שאני יכולה ויודעת לעשות את זה. אני שמחה שקבעתי את תוצאת השנה שלי עכשיו ומקווה כמובן לשפר אותה בגמר".

בשעות הערב התחרה האצן דונלד סנפורד בחצי גמר 400 מטרים ולצערו נעצר בשלב זה, אחרי שעצר את השעון על 45.68 שניות וסיים במקום ה-18 בלבד. ""היו לי שתי אופציות להוצאה לפועל בריצה. הלכתי על האפשרות של פתיחה מהירה על מנת לתת ליריבים שלי לרדוף אחריי. הרגשתי מצוין בתחילת הריצה, אבל הטכניקה והקצב לא היו שם. התחלתי במטרה לרוץ את ה-200 הראשונים בסביבות 21.30, להירגע מעט בקשת השנייה ולשמור כוח ל-100 האחרונים. נתתי את כל מה שהיה לי, אבל לא נשאר לי מספיק כוח לסיומת", סיפר בסיום.

"לרוץ 45.49 ולהשיג את קריטריון A האולימפי זה דבר גדול עבורי, אבל העונה באופן כללי מהווה קרש קפיצה לעונה הבאה. יחד עם זאת אני מאוכזב היום ומצטער עבור כל אלו שתומכים בי וסובבים אותי על שאכזבתי אותם היום, לבי יוצא אליהם היום, אבל חשוב לי שידעו שנתתי היום הכל, אבל זה לא הספיק, זה לא היה מספיק טוב", סיכם סנפורד.


סנפורד. "העונה באופן כללי מהווה קרש קפיצה לעונה הבאה" (טיבור יגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי