שגיא מוקי: "הזהב היה ניצחון הספורט על הפוליטיקה"

שגיא מוקי עם פיטר פלצ'יק
שגיא מוקי עם פיטר פלצ'יק | דני מרון

נבחרת הג'ודו נחתה בארץ, אלוף אירופה וזוכה מדליית הזהב באבו דאבי סיפר: "הוכחתי שנתתי עוד קפיצה. האיראני? מאחל לו החלמה מהירה". פיטר פלצ'יק: "עשיתי קפיצת מדרגה בקריירה", סמדג'ה: "זה חומר לאולימפיאדה"

(גודל טקסט)

נבחרת הג'ודו נחתה הלילה (בין שלישי לרביעי) בנתב"ג לאחר גרנד סלאם אבו דאבי. שגיא מוקי (81 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (100 ק"ג), זוכי מדליות הזהב שעשו היסטוריה כאשר השמיעו את "התקווה" לראשונה באיחוד האמירויות, התייצבו מול המצלמות והמיקרופונים עטורים במדליות החדשות ובגאווה לאומית.

"באליפות אירופה זכיתי בזהב, התרגשתי עם הקהל הביתי ושרתי איתם את ההמנון, והייתה גם התרגשות כשחזרתי מהשיקום. הפעם באבו דאבי התחרות היתה עם הדגל והיה ניצחון של הספורט על הפולטיקה," סיפר מוקי והוסיף, "אנחנו שמחים שהמדינה איתנו וגאים לייצג אותה בכל מקום בעולם. מבחינה מקצועית, אני מדורג כרגע במקום התשיעי ואתחרה במאסטרס (תחרות בה רק הטופ ה16 בעולם מתחרים). הניצחון על פרנק דה וויט בחצי הגמר הוכיח לי שנתתי עוד קפיצה וככל שהזמן עובר אני מתחזק פיזית משום שהוא באמת ספורטאי חזק וקשוח."

כשנשאל על התקרית בה האירני אלוף העולם נמנע מלפגוש אותו כשנפצע או ביים פציעה בחצי הגמר אמר מוקי: "כשהגעתי לקרב ניסיתי לא להיכנס יותר מדי לפוליטיקה, ולא התרכזתי באם הוא יעלה לקרב מולי או לא. השתדלתי לא לחשוב על זה ונתתי את כל כולי, מאחל לאירני החלמה מהירה כי הוא ספורטאי כמוני ומקווה שבאיזשהו שלב הפוליטיקה הזו לא תקרה."

פלצ'יק.
פלצ'יק. "לעשות את זה באבו דאבי עושה את זה יותר מרגש" (דני מרון)

פלצ'יק תיאר את האווירה שעוברת עליו מאז עלה על הפודיום, "זה כיף גדול לנצח, להיות במקום הראשון ולהניף את הדגל זאת תחושת גאווה עצומה. לעשות את זה באבו דאבי עושה את זה יותר מרגש. אני חושב שהזלתי דמעה על הפודיום, משהו שלא קרה לי הרבה זמן כי אני לא מתרגש כבר מ'תחרויות רגילות'. כל החוויה הייתה יותר עוצמתית. מבחינה מקצועית, עשיתי קפיצה מדרגה בקריירה שלי כשניצחתי מדליסט כסף אולימפי בקרב הגמר."

מדליסט הארד ברוך שמאילוב (66 ק"ג) אמר: "זאת הייתה תחרות טובה מבחינתי עם הישג לא רע. אני ממשיך הלאה, יש לי עוד דרך ארוכה (יתחרה עם טל פליקר על הכרטיס הבודד לטוקיו 2020 במשקל זה)".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים עדיין בטוח שנבחרת הגברים תחת הדרכתו בדרך לטוקיו 2020 היא הטובה ביותר: "הישג עצום עוד יעד בדרך למטרה, כך אני רואה את הדברים. כל קמפיין שאני פותח, היעד שאני מציב הוא פודיום. אני חושב שהשנתיים הראשונה הן מאוד מוצלחות לנבחרת. חוזרים עם 2 מדליות זהב מהגראנד סלאם, בדרך מנצחים מדליסטים מאליפויות עולם. דברים כאלו נשלחים לאולימפיאדה אבל זה מאוד רחוק".

סמ'דג'ה ושמאילוב.
סמ'דג'ה ושמאילוב. "בכל קמפיין, היעד הוא פודים" (איגוד הג'ודו)

על איך להביא את התוצאות לידי ביטוי באליפות עולם השיב המאמן: "אליפות העולם הבאה היא שנה לפני האולימפיאדה, מאוד חשובה וקריטית. אני מתאר לעצמי שמה שראינו עכשיו זה יהיה בעוצמות יותר גדולות, מדליה או פודיום זה גם המטרה. אבל שאנחנו מצליחים לעשות שינוי מתחרות לתחרות זה המטרה שלנו, אם אני אראה שהם לא מצליחים או עוברים ויש מגמת ירידה זה היה קצת מרעיד אותי. צריך סבלנות וזמן. אני מאמין שנגיע לשם, פעם אחת אחד מנצח השני מנצח. אם מסתכלים על כל הנבחרת יש נבחרת מאוד חזקה טובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי