מדליית זהב נוספת לפיטר פלצ'יק, הפעם בגרנד פרי האג

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | דני מרון

חודש לאחר הזכייה המרגשת באבו דאבי ויומיים לאחר מדליית הכסף של ברוך שמאילוב ביום שישי, הישראלי רשם הישג נוסף לקראת השגת הקריטריון לטוקיו 2020 כשהטיל באיפון את סביריד הבלארוסי

(גודל טקסט)

יומה האחרון של תחרות הגרנד פרי בהאג יצא היום לדרך (ראשון) ולאחר מדליית הכסף של ברוך שמאילוב ביום שישי, הנבחרת בכחול-לבן רשמה מדליה שנייה והפעם מזהב, כשפיטר פלצ'יק סיים במקום הראשון במשקל של עד 100 ק"ג.

הישראלי פתח את היום שלו בניצחון באיפון על מתחרה הולנדי לאחר שפתח בסיבוב השני בשל היותו מדורג. בשמינית הגמר ניצח בווזארי מתחרה מאיטליה. ברבע הגמר ניצח באיפון מתחרה מרוסיה ועלה לשלב חצי הגמר, שם פגש את המדורג השני בעולם – מיכאל קורל. פלצ'יק, אשר מדורג במקום ה-4 בעולם לאחר מדליית הזהב שלו בגרנד סלאם אבו דאבי, הצליח להטיל את יריבו ההולנדי בווזארי באמצע הקרב ושמר על היתרון עד סופו. בגמר התחרה פלצ'יק נגד מיקיטה סביריד הבלארוסי, והקרב נכנס לניקוד זהב לאחר שאף מתחרה לא רשם ניקוד בארבע הדקות החוקיות ולאחר שיריבו של פלצ'יק צבר לחובתו שני עונשים לעומת אפס של הישראלי. פלצ'יק יזם ותקף לאורך כל הקרב עד שכדקה וחצי בתוך ניקוד הזהב הטיל את הבלארוסי באיפון והשמיע את "התקווה" בהאג. עבור פלצ'יק מדובר במדליית זהב שנייה תוך חודש, לאחר שלפני שלושה שבועות זכה במקום הראשון גם בגראנד סלאם אבו דאבי היוקרתי והביא להשמעת ההמנון על אדמת מדינה ערבית.

נבחרת הנשים סגרה את התחרות ללא מדליה, כאשר היום התחרו עומרי קניון (78 ק"ג) ורז הרשקו (+78 ק"ג). קניון ניצחה באיפון בסיבוב הראשון, אך הודחה בשני בעוד הרשקו הפסידה בקרב הראשון שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי