ברוך שמאילוב זכה במדליית ארד בגרנד סלאם פריז

ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב | צילום: איגוד הג'ודו, רשמי

הג'ודאי במשקל עד 66 ק"ג נכנע רק ליריב הגיאורגי לו הפסיד גם בגרנד פרי בהאג, אבל הצליח לזכות בניקוד יוקרתי לקראת טוקיו 2020. בוטבול הודח בשמינית, פליקר שוב יצא מהתחרות אחרי קרב אחד בלבד

(גודל טקסט)

ברוך שמאילוב חזר לפודיום בגרנד סלאם פריז היוקרתי. הישראלי, שנעצר דווקא בגרנד פרי שאירחה ישראל לפני כשבועיים כשהוא בתקופה נהדרת, זכה במדליית הארד במשקל עד 66 ק"ג אחרי יום בו הפסיד רק פעם אחת והציג יכולת לחימה מרשימה. 

הניצחונות של שמאילוב עד רבע הגמר היו חלקים, וברבע הגמר עצמו הראה הישראלי מאיזה חומר הוא קרוץ כאשר פיגר בווזארי, אך חמש שניות לסיום הצליח להשוות בווזארי משלו. בניקוד הזהב הוא עלה על לוח התוצאות עם ווזארי נוסף שהעלה אותו לחצי הגמר. הקרב שאחרי היה שחזור של גמר גרנד פרי האג, בו הפסיד הישראלי לוואזה מגרבלאשווילי – וגם הפעם הגיאורגי היה זה שניצח, על אף שהישראלי שוב הצליח לחזור מפיגור ווזארי, רק שהפעם היה תור יריבו לרשום את זה שמנצח בניקוד הזהב. 

שמאילוב נשר לקרב על הארד בו התחרה מול מנואל לומבראדו האיטלקי, שהדיח הבוקר את היפומי אבה, אלוף העולם היפני בקטגוריה זו. 1:37 דקות לסיום הטיל שמאילוב את האיטלקי באיפון יפיפה וזכה לא רק במדליה, אלא בניקוד חשוב מאוד בדרך לטוקיו 2020. באותו המשקל, טל פליקר, המתחרה נגדו על הכרטיס הבודד, שרק בקיץ סיים חמישי באליפות העולם, שוב הודח בקרב הראשון שלו. בסיום הקרב שלו נשמע מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה שואג לעברו: "מה קורה לך?" .

הפתעת היום נרשמה מדניאל בן דוד (60 ק"ג) הצעיר. הישראלי בן ה-22 רשם הישג שיא כאשר הגיע לראשונה בקריירת הבוגרים שלו לקרב על מדליה בגרנד סלאם. בן דוד רשם ניצחונות עד רבע הגמר בו הפסיד בשלושה עונשים שצבר לחובתו. הוא נשר אל בית הניחומים, הצליח לנצח בתום קרב ארוך שנמשך כמעט שמונה דקות כאשר היה זה שהפעם ניצל את ענישת יריב ולעלות לקרב על הארד. לצערו, הוא הפסיד לטמור נוזאדה הגיאורגי בווזארי וסיים במקום החמישי.

טוהר בוטבול (73 ק"ג) שלפני שנתיים זכה בארד בטורניר זה, קיווה להמשיך את היכולת אחרי הזכייה בארד בגרנד פרי ת"א. הוא הצליח לנצח עד שמינית הגמר, אך הפסיד באיפון תוך 13 שניות ליריב מונגולי והודח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי