קצינים מצטיינים על מזרן אחד עם נבחרת ישראל בג'ודו

אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי
אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי | צילום: דובר צה"ל

נבחרת ישראל בג'ודו פגשה את הקצינים במסגרת תוכנית "להבים" היוקרתית של צה"ל. אורן סמדג'ה: "המאמן צריך להאמין בספורטאי וכך גם מפקד בפקודיו"

(גודל טקסט)

מי שהזדמן אתמול (חמישי) בשעות אחר הצהריים למכון וינגייט נתקל במחזה יוצא דופן: קבוצה מעורבת של גברים ונשים נאבקת על המזרן בחברי נבחרת ישראל בג'ודו אירוע זה הוא למעשה אימון משותף בין חברי תכנית "להבים" היוקרתית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל – קצינים וקצינות מצטיינים ופורצי דרך בדרגת רב סרן, לבין הדמויות המוכרות ביותר מעולם הג'ודו הישראלי בהובלת מאמן נבחרת ישראל אורן סמדג'ה, ובהשתתפות הג'ודאים הבכירים בנבחרת.

מדובר בשיאו של יום בנושא הובלת שינוי, במהלכו נפגשו הקצינים עם דמויות מרכזיות שהובילו שינויים בחברה הישראלית. מטרת התכנית היא לפתח ולהעשיר את דור העתיד של קציני האגף המצטיינים באמצעות מגוון מפגשים מרתקים עם קבוצות ואנשים המובילים בתחומם. התכנית אורכת כשנה ובמהלכה רוכשים הקצינים מיומנויות בתחום המצוינות הניהולית ושואבים השראה מגורמים בכירים במגוון רב של תחומים.

במבט שני, המפגש המקורי עם חברי הנבחרת כבר אינו מפתיע. עולמו של הספורטאי המצטיין, תהליך קבלת ההחלטות שלו, ההשקעה, המחויבות וההתמדה בדרך לפסגה, היצירתיות והיוזמה, הן תכונות הנדרשות גם ממפקדים בכירים.


אורן סמדג'ה
: "לספורטאי מצטיין חייבת להיות ראייה מאוד רחבה, מודעות למה שאתה עושה היא חשובה מאוד. אנחנו מקיפים את הספורטאים בדומה לצה"ל בצוות מיומן שמטרתו לדאוג להם ולתת להם את כל כולו. אני חושב שקצין מצטיין זה אותו הדבר. בסופו של יום קורים תרחישים פחות רצויים כמו פציעות או הפסדים אבל אני לעולם לא מוותר. המסר הכי חזק הוא לצאת מהקופסה, להוביל. לעשות את הדברים כמו כולם זה הכי קל והכי מקובל. הקשר עם הספורטאי, עם החייל או הפקוד שלכם מבוסס על קשר הדדי ואמון: המאמן צריך להאמין בספורטאי וכך גם מפקד בפקודיו. יש דמיון רב בין קצינים בצבא לבין ספורטאים".


שגיא מוקי עם אחד הקצינים (דובר צה"ל)

אחד המשתתפים בתכנית, רס"ן עפרי פרץ אמר: "למדנו שיש הרבה דברים משותפים לנו ולענף הג'ודו – שנינו לובשי מדים, שנינו נושאים בגאווה את הדגל ונלחמים בשבילו, שנינו באים עם מחויבות ומסירות לבצע את המשימה שלנו ועם שלם מחבק אותנו וגאה בהצלחה שלנו, זו הייתה חוויה מעוררת השראה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי