גראנד פרי טביליסי: טל פליקר זכה בזהב, גילי כהן בכסף

טל פליקר
טל פליקר | דני מרון

מדליה ראשונה השנה לישראלי, שניצח בגמר עד 66 ק"ג את ג'ורג'י טוטשווילי המקומי עם ווזארי. כהן נוצחה בגמר על ידי האיטלקייה אודט ג'ופרידה וסיימה במקום השני

(גודל טקסט)

גראנד פרי טביליסי יצא היום (שישי) לדרך והפתיחה הייתה מוצלחת מבחינתה של המשלחת הישראלית שקטפה שתי מדליות, אחת מזהב ואחת מכסף. טל פליקר, רשם הישג נהדר כשזכה בזהב, גילי כהן, הפסידה בגמר ליריבה מאיטליה וסיימה עם הכסף.


פליקר (במשקל עד 66 ק"ג) התחיל את התחרות בסיבוב השני וניצח יריב מטורקמיניסטן, שספג שלושה עונשים שגררו הפסד ישיר. בסיבוב הבא ניצח פליקר את איוב אלידריסי הקטארי באותה הדרך. יריבו אגב, סירב ללחוץ בתום הקרב את ידו של הישראלי. ברבע הגמר ניצח פליקר באיפון את דזמיטרי שרשאן מבלארוס.


בחצי הגמר הוא נזקק למאמץ רב מול איברהימוב האזרי. אחרי ארבע דקות של הזמן החוקי לא הייתה הכרעה, כשלאזרי היו שני עונשים ואילו לפליקר אחד. הקרב נכנס לגולדן סקור ולאחר 56 שניות, הצליח פליקר להוציא מיריבו את העונש השלישי, שזיכה אותו בניצחון ובעלייה לגמר. בגמר הוא גבר בוואזרי על הגיאורגי ג'ורג'י טוטשווילי שזכה לעידוד בלתי פוסק מהקהל הביתי.



גילי כהן. הישג נהדר בגיאורגיה (עדי אבישי)


גילי כהן (במשקל עד 52 ק"ג), העפילה אוטומטית לסיבוב השני, שם ניצחה את אמן קזיולינה הקזחית באיפון. ברבע הגמר היא גברה על באבאמורטובה מטורקמיניסטן גם כן באיפון. בחצי הגמר פגשה כהן את אסטרידה גנטו מצרפת. אחרי ארבע דקות של הזמן החוקי לכל אחת מהג'ודאיות היו שני עונשים והקרב נכנס לניקוד זהב. שם רק לאחר 4:24 דקות הייתה הכרעה, כשהישראלית זרקה את יריבתה באיפון ועלתה לגמר. בגמר היא נוצחה על ידי האיטלקייה אודט ג'ופרידה, אחרי שספגה פעמיים וואזרי, בדרך למדליית הכסף. גילי כהן הוסיפה לעצמה 245 נקודות לקריטריון האולימפי.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי