פליקר הפסיד בקרב על מדליית הארד בגרנד פרי בודפשט

טל פליקר
טל פליקר | עדי אבישי

הג'ודאי במשקל עד 66 ק"ג הגיע דרך בית הניחומים לאפשרות לסיים במקום השלישי, אבל בתוך ניקוד הזהב נכנע בווזארי וסיים חמישי. שמאילוב שהתחרה באותו משקל סיים במקום השביעי, אהרון (60 ק"ג) נכנע בקרב הראשון

(גודל טקסט)

נבחרת הגברים הבכירה בג'ודו חזרה היום (שישי) לסבב הבינלאומי לראשונה מאז חודש מאי. היא תשתתף בסוף השבוע בגרנד פרי בודפשט כהכנה לאליפות העולם שתתקיים בסוף אוגוסט והישראלי היחיד שהגיע לקרב על מדליה ביום התחרויות הראשון היה טל פליקר (66 ק"ג), שהעפיל לקרב על מדליית הארד, אך הפסיד וסיים במקום החמישי.

פליקר בן ה-27 פתח את היום שלו בניצחון בווזארי על מתחרה ליטאי, המשיך לשלב שמינית הגמר ושם ניצח בווזארי מתחרה מקומי. ברבע הגמר הפסיד הישראלי בווזארי למתחרה ספרדי ונשר לבית הניחומים. כשהוא יודע שהפסד יכול לסבך את התגשמות החלום לייצג את ישראל בטוקיו, הוא עלה לקרב מול מתחרה מונגולי וניצח אותו באיפון, מה שהעלה אותו לקרב על הארד. בקרב על המדליה פגש את האוזבקי שהדיח את שמאילוב קודם לכן ותקף יותר, כך שהאוזבקי ספג שני עונשים לחובתו. כמעט שתי דקות בתוך ניקוד הזהב, הצליח האוזבקי להטיל את פליקר בווזארי ולזכות במדליה על חשבונו, כאשר הישראלי נשאר מופתע שניות ארוכות על המזרן.

באותו המשקל התחרה גם ברוך שמאילוב, המתחרה מול פליקר על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, שסיים במקום השביעי. שמאילוב ניצח את הקרב הראשון שלו באיפון מהיר על מתחרה מוונצואלה ועלה לשמינית הגמר, שם ניצח בווזארי מתחרה מסרביה. ברבע הגמר הוא הפסיד בווזארי למתחרה מאוזבקיסטן ונשר לבית הניחומים. הישראלי בן ה-24 ידע שמדליה תיתן לו ניקוד יקר ותפתח פער גדול מפליקר, אך קודם היה עליו לעבור את מיקאל פולייב המצוין. הרוסי ספג שני עונשים מהירים אותם לא ניצל שמאילוב, שמצא את עצמו מהר מאוד נכנע לריתוק של הרוסי, מה שסיים את דרכו בתחרות.


שמאילוב. בבודפשט הוא לא הצליח לפתוח פער משמעותי מפליקר (עדי אבישי)

בנוסף, אלון אהרון (60 ק"ג) הודח בקרב הראשון שלו. הישראלי בן ה-20 פיגר בווזארי לאורך מרבית הקרב, אך הצליח להשוות בווזארי משלו לקראת הסיום. הקרב נכנס אל הניקוד הזהב, בו אהרון כבר צבר שלושה עונשים לחובתו והפסיד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי