הרשקו: "הסיכויים לא גבוהים, אבל אפשר להגיע לקרב על מדליה"

ענבל שמש
ענבל שמש | עדי אבישי

נבחרת הנשים בג'ודו נמצאת ביפן לקראת אליפות העולם והמאמן סיפר לספורט1 ערב היציאה לטוקיו: "זו הזדמנות שצריך לנצל לקראת המשחקים האולימפיים". וגם: האמונה בענבל שמש ובגילי שריר וחזרתה הצפויה של גילי כהן

(גודל טקסט)

בימים אלה נמצאת נבחרת הנשים בג'ודו בטוקיו שביפן, במחנה לקראת אליפות העולם שתיפתח ביום ראשון (25.8). ערב היציאה למחנה, סיפר מאמן הנבחרת שני הרשקו על החשיבות של אליפות העולם שנה לפני הדבר החשוב בקמפיין: המשחקים האולימפיים.

"אליפות העולם היא הסימולציה הכי טובה שיכולה להיות, מפני שהתחרות גם באותו מקום וגם היפנים עושים אותה זהה ב-100% למה שיהיה בשנה הבאה במשחקים האולימפיים. גם המתקן עד הרמה של הצבעים של המזרנים, שתי קטגוריות ביום ופחות או יותר באותן שעות. יותר טוב מזה לא יכול להיות וצריך לנצל את ההזדמנות", מספר הרשקו, "התחרות עצמה היא יותר ארוכה מהמשחקים האולימפיים עם יותר מתחרים".

הרשקו כזכור חווה זכייה באליפות עולם עם ירדן ג'רבי בשנת 2013. מאז הרבה מים עברו בנהר שנקרא נבחרת הנשים בג'ודו והרשקו מגיב על כך: "אנחנו לא עסוקים בלהיות אלופות עולם. גם עם ירדן תכננו לעשות את התחרות הכי טוב שאפשר ודברים הסתדרו לנו מאוד יפה. זה לא סוד שכרגע אין בנבחרת מישהי דומיננטית כמו שירדן הייתה. אנחנו מכוונים את הבנות למשחקים האולימפיים והתקווה היא שביום נתון תהיה ספורטאית שתוכל להילחם על מדליה. זה לא יפתיע אותי אם תהיה ספורטאית שתתקרב לשם כבר באליפות העולם הקרובה. הנה, בשנה שעברה גפן סיימה במקום השביעי ולפני שנתיים גילי כהן סיימה חמישית. הסיכויים לא גבוהים, אבל עם צירוף מקרים מושלם נוכל להגיע לקרב על מדליה".


הרשקו ושריר. "עם צירוף מקרים מושלם אפשר לזכות במדליה" (איגוד הג'ודו)

ואם כבר ירדן ג'רבי, הרשקו התייחס למתחרות במשקל עד 63 ק"ג: "גילי שריר (בת 19) היא מאוד צעירה והיא למעשה מתפתחת מתחרות לתחרות. אפשר לראות אצלה דברים קורים במהירות, משהו שלא קורה אצל ספורטאית צעירה אחרת. ענבל שמש מאז גרנד פרי ת"א, בו זכתה במדליית הכסף, לא עשתה תוצאות משמעותיות, אבל היא עושה קרבות מאוד טובים מול ספורטאיות איכותיות בעולם וגם מנצחת חלק מהן. במשקל הזה מבחינתי הכל פתוח בצורה יותר ברורה מהקטגוריות האחרות, וחשוב לנו שלפחות אחת תהיה שם".

על מצבה של גילי כהן (52 ק"ג) אמר הרשקו: "היא עברה פציעה לא נעימה. אנחנו מנסים לשקם אותה כאילו אין קריטריון אולימפי ומשחקים אולימפיים, אבל מצד שני זה ברקע. אנחנו מנסים להחזיר אותה כמה שיותר מהר, רק שזה לא יספיק לה כי היא צריכה להיות במצב הכי טוב להביא תוצאות. זה לא סוד שהיא לא לבד בקטגוריה. היא מתחרה עם גפן שפרצה ועשתה תוצאות מאוד יפות. המאבק הוא לא כמו שציפינו שיהיה. להערכתי היא תחזור להתחרות לקראת דצמבר".

במשחקים האולימפיים בריו שלחה נבחרת הנשים ארבע ספורטאיות, אך הפעם הרשקו מצהיר שהנבחרת שלו תשלח יותר והסיבה לכך היא התחרות הקבוצתית, בה משתתפים גברים ונשים יחדיו. "המטרה הראשונה היא להגיע עם כמה שיותר ספורטאים למשחקים האולימפיים ולקוות שביום נותן כולם יוכלו להגיע לקרבות על מדליה. אחר כך יש את התחרות הקבוצתית, בה אמורים להשתתף בין 14-16 מדינות, מה שאומר שסטטיסטית זה יותר ממדליה אולימפית. אני מקווה שנהיה שם וכמובן שצריך לשאוף שנעשה שם משהו גדול".


"מנסים לשקם אותה כאילו אין משחקים אולימפיים". גילי כהן (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי