פליקר: "זו התחרות הכי קשה, אבל אני מגיע להילחם"

טל פליקר
טל פליקר | דני מרון

לקראת אליפות העולם, הג'ודוקא הישראלי שבשנתיים האחרונות הצליח להעפיל לקרבות על מדליה מספר לספורט1: "חושב שזו תחרות שתעשה לי טוב". וגם: הסיכוי להגיע לפודיום, התקופה הרעה והמחשבות על פרישה שנעלמו

(גודל טקסט)

מבין כל הספורטאים בקמפיין האולימפי לטוקיו 2020, טל פליקר (66 ק"ג) היה היחיד שהגיע פעמיים לקרבות על מדליה באליפות העולם: לפני שנתיים זה הסתיים במקום היסטורי על הפודיום כשזכה בארד, בעוד בשנה שעברה הסתפק פליקר במקום החמישי אחרי שהפסיד בקרב על המדליה. 

במקביל לאליפויות העולם, פליקר גם חווה עליות וירידות בקמפיין שכללו זכייה במדליית זהב בגרנד סלאם אבו דאבי 2017, בו עדיין אי אפשר היה להופיע עם הדגל וההמנון, כאשר התמונה הזכורה לכולם היא של פליקר שר את ההמנון לבדו לאחר הזכייה בזהב וברקע מתנגן בכלל ההמנון של איגוד הג'ודו הבינלאומי. כמו כן, זכה הג'ודוקא בן ה-27 במדליית ארד באליפות אירופה שנערכה בארץ, אולם תוך כדי חווה גם ירידה בהישגים שבאו לידי ביטוי בהדחות מוקדמות מהצפוי בתחרויות בסבב העולמי.

"הלוואי שהייתי יכול לחזות את העתיד ולהגיד שגם הפעם אגיע לקרב על מדליית הארד, אבל אני לא יכול להבטיח דבר כזה", התייחס פליקר לאליפויות העולם הקודמות. "הגעתי פעמיים ברציפות לשלב חצי הגמר, מה שנגמר פעם אחת בזכייה במדליה ופעם אחת בהפסד. אני מקווה שהפעם אעבור את זה".

פליקר סיפר על היום המורכב באליפות עולם, שלפעמים יכול להסתכם בארבעה סיבובי מוקדמות לפני שמגיעים לשלב רבע הגמר, בו כידוע אפשר לזכות במדליית ארד גם דרך בית הניחומים: "כשבאים ליום כזה, אתה מוכן לתסריט הכי גרוע שיש – אתה מגיע לשישה קרבות וכל אחד מסתיים בניקוד זהב. אליפות עולם היא באמת התחרות הכי קשה שיש ואני בא להילחם".


"מתכוננים לתסריט הכי גרוע שיש". פליקר (עדי אבישי)

עד מרץ 2020 יוכרע המאבק על הכרטיס הבודד לטוקיו 2020 במשקל, כאשר כידוע עם פליקר מתחרה ברוך שמאילוב, ופליקר הגיב על כך: "התחרויות הגדולות הן המטרה כשזה מגיע לניקוד שצריך ליתרון. לא להיכנס מטורנירים שהם פחות עם ניקוד, אלא לזכות בתחרויות כמו אליפות העולם, מה שנקרא להיכנס מהדלת הראשית. אני חושב שהתחרות הזו תעשה גם לי וגם לברוך רק טוב".

פליקר, שזכור הפסיד את הכרטיס הבודד לריו 2016 לגולן פולק, היה קרוב לפרוש. בראיון לספורט1 לפני אליפות אירופה 2017, הוא סיפר על התהליך שעבר עם עצמו בדרך לקמפיין הזה, שבינתיים מניב תוצאות. "כמובן שאני שמח שנשארתי. עברו הרבה דברים מאז. חזרתי בכל הכוח, זכיתי במדליות בכל טורניר אפשרי: גרנד סלאם, אליפות אירופה ואליפות עולם. הייתי מדורג ראשון בעולם. אני מקווה רק להשתפר בהישגים. לגבי התקופה הלא טובה, כשאתה מגיע לטופ ונמצא שם די הרבה זמן – לומדים אותך. אני מרגיש את זה בכל קרב וצריך להשתכלל כל הזמן. בכל קרב. אני עושה את זה באימונים, עובד על דברים חדשים, ומקווה שזה יסתדר לי באליפות העולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי