אליפות העולם בג'ודו: שמאילוב ופליקר הודחו בשמינית הגמר

טל פליקר
טל פליקר | עדי אבישי

התחרות שנערכת בטוקיו לא מאירה פנים לישראלים: המדורג רביעי ניצח יריבים מאפגניסטן וקזחסטן עד שנכנע לאלוף העולם ואירופה עד גיל 21, המדורג שביעי רשם הדחה כואבת באיפון. פרימו סיימה את דרכה בסיבוב הראשון

(גודל טקסט)

אליפות העולם בג'ודו מטוקיו (יפן) ממשיכה היום (שני) וכבר היה נראה שהיא יותר מאירת פנים למשלחת הישראלית, אבל ברוך שמאילוב וטל פליקר, שניצחו פעמיים כל אחד בדרך לשמינית הגמר בתחרות במשקל עד 66 ק"ג, נכנעו לאחר מכן והודחו.

שמאילוב, המדורג רביעי בעולם, פתח את יום התחרות שלו בניצחון באיפון על מתחרה מאפגניסטן. הוא המשיך את היכולת הנפלאה כשהוביל ביתרון ווזארי על מתחרה מקזחסטן ושמר עליו עד סוף הקרב. בשמינית הגמר פגש שמאילוב את מנואל לומברדו האיטלקי, אלוף העולם ואלוף אירופה עד גיל 21 המכהן. השניים נפגשו לפני כחצי שנה בגרנד סלאם פריז כאשר ידו של הישראלי הייתה על העליונה והוא זכה בארד. הפעם, לומברדו היה זה שניצח בתום קרב אטרקטיבי במיוחד. שמאילוב העלה ווזארי מהיר על לוח הניקוד, אך לא הצליח לשמור על היתרון שלו כאשר חצי דקה לסיום השווה האיטלקי בווזארי משלו. הקרב נכנס אל ניקוד הזהב, שהוא מה שנקרא "הארכה" אצל הג'ודו, שם זהות המנצח הוכרעה כאשר האיטלקי ביצע תרגיל סודה שהוביל לאיפון על שמאילוב 1:15 בתוך הקרב המחודש.

טל פליקר, המדורג שביעי בעולם, ידע שהוא עשוי לסיים את דרכו כבר בקרב הראשון, כאשר ההגרלה זימנה לו את גאורגי זאנטריה, יריב ותיק של הישראלי, לו הפסיד פליקר את מדליית הארד אשתקד. פליקר הראה יכולת מעולה מול האוקראיני וגרם לו לספוג שני עונשים לחובתו. בעונש השלישי עשה הקוריאני מהלך אסור כאשר ביצע "נעילה" על ידו של ישראלי, ספג כאמור את העונש שסיים את הקרב והודח. בסיבוב השלישי פגש פליקר מתחרה מזמביה, כאשר עבור המשקל הזה בנבחרת הישראלית יש אסוציאציה לא טובה. כזכור, גולן פולק הפסיד בסיבוב הראשון במשחקים האולימפיים בריו ליריב זמבי אנונימי. פליקר התקשה ליצור מהלכים, אך עשר שניות לסיום הקרב הצליח להעלות ווזארי על לוח הניקוד ולעלות לשמינית הגמר. לצערו, בקרב הבא הוא פגש את המונגולי באשקו יונדונפרנליי, לו הוא כבר נכנע באיפון 42 שניות לסיום הקרב.

אצל הנשים, גפן פרימו (52 ק"ג) קיוותה לשפר את המקום השביעי שלה מהאליפות אשתקד, אלא שהיא כבר הודחה בקרב הראשון שלה. הישראלית בת ה-19 הפסידה באיפון לצ'לסי גיילס הבריטית. למעשה, היום נגמר עבור המשלחת הישראלית משום שבג'ודו רק משלב רבע הגמר עוברים לבית הניחומים, דרכו אפשר לזכות במדליית ארד. מחר יתחרה אצל הגברים טוהר בוטבול (73 ק"ג) ואצל הנשים תתחרה תמנע נלסון-לוי (57 ק"ג).

ברוך שמאילוב. גם הוא הודח שמינית הגמר (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי