ראש הממשלה נתניהו: "אחלה שגיא מוקי, הבאת כבוד וגאווה"

שגיא מוקי חוגג
שגיא מוקי חוגג | Kiyoshi Ota/Getty Images)

זכייתו של הג'ודוקא באליפות העולם הובילה להתרגשות רבה. ההתאחדות לכדורגל הזמינה אותו למשחק נגד מקדוניה הצפונית, שרת התרבות והספורט מירי רגב עקצה את יריביו: "מקווה שלא כאב לאיראני הראש בגללו"

(גודל טקסט)
הישג השיא בקריירה של שגיא מוקי הגיע היום (רביעי), כאשר הג'ודוקא במשקל עד 81 ק"ג זכה במדליית הזהב באליפות העולם ביפן, טוקיו. אחרי האכזבה במשחקים האולימפיים בריו 2016, אז נכנע בקרב על הארד, הצליח הישראלי לגעת בפסגה חדשה ואחרי מדליות זהב בשתי אליפויות אירופה – בבאקו ובתל אביב בשנה שעברה במשקלו החדש – כל הדרך לתואר אלוף עולם.


זכייתו, איך לא, הובילה להתרגשות רבה ורבים מיהרו לברך את הספורטאי על ההישג האדיר, שמצליח להביא המון כבוד גם למדינת ישראל – ואפילו מעט יחסי ציבור לאור סירוב היריב המצרי, עליו גבר בחצי הגמר, ללחוץ את ידו. ההתאחדות לכדורגל אף מיהרה להזמין את מוקי ולעשות לו כבוד במשחק הנבחרת בשבוע הבא נגד מקדוניה הצפונית.


ראש הממשלה בנימין נתניהו
העלה תמונה שלו עם מוקי וכתב: "אלוף עולם! אחלה שגיא מוקי – הבאת הרבה כבוד וגאווה לכולנו".




נשיא המדינה ראובן ריבלי
ן: "שגיא שלנו אלוף העולם! הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש פעם אחר פעם. ספורטאי של נצחונות, אבל יותר מזה ספורטאי של נשמה. אתה מלמד אותנו שוב ושוב איך מטפסים אל הניצחון בדרך ארץ, בעבודה קשה, בלב פתוח וביד מושטת לשלום, תמיד, תמיד מושטת. ברכות לך יקירנו על מדליית הזהב, ותודה לך על הגאווה הישראלית שאתה מעניק לנו".



מירי רגב, שרת התרבות והספורט, מסרה מיד עם זכייתו: "ישששש! שגיא מוקי אלוף העולם אחרי יום קרבות מושלם בחזרה הגנרלית בטוקיו! שגיא שלנו מילא את כולנו שמחה וגאווה אחרי שהפגין יום מושלם והטלות איפון מרהיבות! שנה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים, באולם המרכזי בו יתקיימו התחרויות באולימפיאדה, שגיא הוכיח שהוא נמצא בכושר שיא, גבר על יריביו והביא כבוד עצום עם הזכייה שלו במדליית הזהב. סירובו של הספורטאי המצרי ללחוץ את ידו של מוקי בחצי הגמר מקוממת מצערת ומאכזבת ואין לה עוד מקום על המזרן במקום שבו הספורט מחבר בין עמים, ההגינות היא ערך עליון וספורטאים הם מודל חיקוי לדור הצעיר. צר לי על 'כאב ראש' ממנו סובל הספורטאי האיראני ואני מקווה ששגיא הוא לא הסיבה. ברכות לאורן סמדג'ה, המאמן שיודע להביא את הספורטאים שלנו בכושר שיא לתחרויות הגדולות במאני-טיים וליו"ר האיגוד, משה פונטי, עימו הייתי בקשר במהלך כל היום ושוחחנו מספר פעמים, על הובלת הענף להישגים רבים. בהצלחה למתחרים שלנו בשלושה ימים שנותרו לתחרות ולכלל הנבחרת שתתמודד ביום האחרון בתחרות הקבוצתית".


בני גנץ, יו"ר "כחול לבן" בירך: הלב מתמלא גאווה על זכייתו של שגיא מוקי באליפות העולם בג'ודו, עכשיו, גם ביפן מכירים את 'התקווה'". שותפו יאיר לפיד הוסיף: "אתה באמת אלוף עולם!. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ: "שגיא, עם ישראל גאה בך!".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי