נשיא הג'ודו העולמי: "סעיד מולאי נאלץ להפסיד בכוונה"

סעיד מולאי
סעיד מולאי | MLADEN ANTONOV/AFP/Getty Images

ויזר בראיון: "משפחתו נלחצה מהאיומים שספגה באיראן". מאמן נבחרת ישראל: "שעות לפני הקרב, הוא היה אמור להתמודד אך חשש". מאמנו מכחיש וכך גם במולדתו. מירי רגב הציעה לסייע ולקיים קרב מול שגיא מוקי

(גודל טקסט)
ביום רביעי עשה שגיא מוקי היסטוריה ענקית כשזכה באליפות העולם לג'ודו, אלא שבימים האחרים מתעוררת סערה שלא ממש קשורה לספורט. ביום שישי דווח כי סעיד מולאי, הג'ודאי האיראני, לא חזר לארצו והוא ביקש מקלט מדיני, והיום (ראשון) התברר כי הפסיד בכוונה כדי לא לפגוש את הג'ודאי הישראלי בשל היחסים המורכבים בין איראן וישראל.


נשיא הג'ודו העולמי מריוס ויזר אמר בראיון לעיתון אסאחי שימבון היפני: "מולאי נאלץ להפסיד בחצי הגמר. משפחתו נלחצה מאוד מהאיומים שספגו באיראן וקיוו שלא ייאלץ להתמודד מול יריב מישראל. הוא רוצה להשתתף בנבחרת הפליטים באולימפיאדת הג'ודו".


כידוע, באיראן אסור לספורטאים בענפים השונים להתחרות נגד ישראלים וברפובליקה האיסלאמית לא אפשרו זאת מאז "המהפכה". אלירזה קארימי הפסיד בעבר למתאבק רוסי בכוונה כדי להימנע ממפגש עם ישראלי, ולאחר מכן נשיא התאחדות ההיאבקות התפטר. האירוע, כמובן, זכה לסיקור נרחב במדיה החברתית כשהועברה ביקורת על ההתנהלות של האיראנים: "ומה ההבדל של לעבור טיפול אצל רופאים בחו"ל?".



סעיד מולאי (Kiyoshi Ota/Getty Images)


משה פונטי, מאמן נבחרת ישראל בג'ודו, אמר בנושא: "שעה לפני חצי הגמר ביום רביעי, הודיעו לנבחרת שלנו שמולאי, הג'ודוקא מספר 1 בעולם, נחוש להמשיך להתמודד, גם אם זה אומר לפגוש את שגיא מוקי בחצי הגמר. שמענו שהוא ביקש מנשיא פדרציית הג'ודו האיראנית להבטיח את שלום משפחתו".
 בינתיים, מאמנו של מולאי, מג'יד זארעיאן, הספיק להכחיש את הדיווחים וטען שמשפחתו של הג'ודוקא מעולם לא הייתה תחת לחץ.


שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה כי שוחחה עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי: "הצעתי לג'ודוקא האיראני שביקש מקלט מדיני בגרמניה – סיוע, וכן לקיים קרב עם אלוף העולם הטרי שגיא מוקי. כמו כן חיזקתי אותו על כך שהוא פועל לבעוט את הפוליטיקה מהספורט".


באיראן פירסמו תגובה בה נכתב: "ברור לנו שנעשים צעדים מוקפקים מצד איגוד הג'ודו הבינלאומי שניסה לייצר בעיות. עקבנו אחרי העניין ומחינו על כך. הוועד האולימפי האיראני ישלח מכתב לוועד האולימפי הבינלאומי ויסביר את העניין בקרוב ויבקש את התערבותו בנושא".

 


רזא סלאחי אמירי, ראש הוועד האולימפי הלאומי האיראני ושר התרבות, התעקש: "לא נוכל לעבור בשום פנים ואופן על עקרון העימות עם ישראל. אי תחרות מול ספורטאים ישראליים היא חלק ממגילת המהפכה".




שגיא מוקי. אולי בכל זאת יתמודד מולו בעתיד? (CHARLY TRIBALLEAU / AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי