בגלל היורוליג ומופעי חנוכה, גרנד פרי ת"א יישאר בדרייב אין?

שגיא מוקי
שגיא מוקי | עדי אבישי

למרות הרצון של איגוד הג'ודו להגדיל את מספר הצופים, לספורט1 נודע כי הסיכוי לעבור להיכל מנורה הוא כמעט אפסי: "אירועים מסוג גודל כזה ידועים מראש והגרנד פרי אמור להישאר בהיכל שלמה", מסר גורם באיגוד

(גודל טקסט)

על אף הרצון של איגוד הג'ודו להגדיל את מספר הצופים לגרנד פרי תל אביב השני בארץ ולהעבירו מהיכל קבוצת שלמה להיכל מנורה מבטחים, לספורט1 נודע השבוע אחרת.

כזכור, אשתקד אירחה בינואר ישראל את הגרנד פרי הראשון בתל אביב שזכה להצלחה רבה וקטף ביקורות טובות. יחד עם זאת, בשל הצלחת הענף, הכרטיסים נקנו במהרה ומשום שתכולת האולם לא גדולה, היו כאלה שנותרו ללא מקום. בשל השנה האולימפית, מקווים באיגוד הג'ודו שכוכבים מהטופ העולמי כן ייקחו חלק בתחרות בארץ והתעניינות הקהל תגבר ובהתאם לכך יש לבחור במקום אחר שיארח את התחרות.

התאריכים של הגרנד פרי השני פורסמו לאחרונה (חמישי עד שבת 23-25.01.2020) ועוד קודם פורסמה הודעת דוברות כי הגרנד פרי יעבור להיכל מנורה מבטחים. אלא שכבר בשנה שעברה, שהנושא עלה לראשונה, גורמים מעורים בנושא אמרו לספורט1 שהתאריכים בעייתיים.


ענבל שמש. בגרנד פרי תל אביב לפני שנה (עדי אבישי)

קודם כל, ההיכל תפוס על ידי מכבי תל אביב בכדורסל, המשתמשת הראשית בו. כדי שאירוע כגודל הגרנד פרי ייערך בו, תצטרך מכבי תל אביב לנדוד לשני משחקי חוץ (על מנת להכין את האולם, וזה לא כולל משחקי הליגה) וכן לקבל את אישור הנהלת היורוליג לאילוץ זה ולהגישו כבר בקיץ.

לפי לוח היורוליג שפורסם לעונת 2019-2020 המהלך לא יקרה. ב-16.01, כשבוע לפני תחרות הג'ודו בסבב העולמי שיעצור בישראל, תארח מכבי את ארמני מילאנו. היא אמנם לא תהיה בארץ בתאריכים עצמם של הגרנד פרי, שכן תתארח במשחק חוץ במינכן, אבל תשוב לאחר מכן למשחק בית נוסף מול ריאל מדריד.


היכל מנורה מבטחים. הסיכויים לאחר את גרנד פרי תל אביב כמעט אפסיים (עדי אבישי)

סיבה נוספת לבעיתיות שבתאריכים היא קיום הגרנד פרי בחורף, בסמוך לחג החנוכה שיחול בסוף דצמבר, בו כבר מראש הוגשו האילוצים לתאריכים מסוימים בו האולם יהיה תפוס לרגל המופעים.

"אולי היה רצון כזה בעבר, אבל עכשיו כשיודעים את לוח הזמנים והאילוצים טוב יותר, בוודאות הגרנד פרי לא יהיה בהיכל מנורה מבטחים," אמר אחד הגורמים בסוף השבוע והוסיף: "אירועים מסוג גודל כזה ידועים מראש וכמו שנה שעברה, הגרנד פרי אמור להישאר בהיכל קבוצת שלמה" .

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי