גילי כהן הודחה כבר לאחר הקרב הראשון בגראנד סלאם יפן

גילי כהן
גילי כהן | עדי אבישי

הג'ודאית במשקל עד 52 ק"ג, שהתאוששה מפציעה ארוכה ומנסה לסגור את הפער שפתחה גפן פרימו בקרב על המקום בטוקיו 2020, נכנעה ליריבה מקומית

(גודל טקסט)

התחרות האחרונה בסבב העולמי בג'ודו לשנת 2019, גרנד סלאם יפן, יצאה לדרך לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) כאשר לנבחרת הישראלית הייתה נציגה אחת בלבד, גילי כהן.

כהן (52 ק"ג), שחזרה מפציעה שהשביתה אותה למספר חודשים ארוכים, מנסה כעת להדביק את הפער מגפן פרימו שצברה ניקוד בזמן היעדרותה ולכן גם טסה ליפן, אך הפסידה באיפון כבר בקרב הראשון שלה למתחרה מקומית. למעשה, גרנד סלאם יפן הוא הקשה והאיכותי מכולם בסבב משום שהמארחת, יפן, המדינה בה נולד ענף הג'ודו, רשאית לשתף בתחרות כארבעה משתתפים בכל משקל, מה שמראה את העומק והעצמה של תרבות המדינה מהמזרח.

כעת נבחרת ישראל המלאה תתכונן לתחרות הנועלת של השנה – המאסטרס, שתיערך באמצע דצמבר בסין. מדובר למעשה בטורניר אליו מוזמנים הג'ודאים אשר מדורגים בטופ 16 העולמי בכל משקל. במידה ואחד מהם לא מגיע, הוא מפנה את מקומו לזה שאחריו (מדורג 17, 18 וכו'). אצל הנשים בתחרות רשומות, נכון ליום זה, שירה ראשוני (48 ק"ג), כהן ופרימו (52 ק"ג), תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), גילי שריר וענבל שמש (63 ק"ג) ורז הרשקו (+78 ק"ג).

אצל הגברים כל המתחרים שטסים נמצאים בטווח הטופ 16 כאשר אלוף העולם שגיא מוקי (81 ק"ג) יחזור להתחרות לראשונה מאז התחרות שהעניקה לו את התואר היוקרתי ומדליית הזהב החשובה ביותר לשנת 2019. גם סגן אלוף אירופה לי קוכמן (90 ק"ג) והמדליסט האולימפי אורי ששון (+100 ק"ג) ייקחו חלק בתחרות. ברוך שמאילוב, שזכה בשנה שעברה במדליית הכסף ינסה לשחזר את ההישג שלו ובכך להגדיל את הפער בינו לבין טל פליקר על הכרטיס הבודד בייצוג ישראל במשקל של עד 66 ק"ג. גם טוהר בוטבול (73 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ישתתפו בתחרות. התחרות הזו למעשה מעניקה את הניקוד הטוב ביותר ברשימה אחרי אליפות העולם ויש לו חשיבות ישירה לדירוג העולמי שמוביל לכרטיס כניסה למשחקים האולימפיים בעוד שמונה חודשים בטוקיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי