שמאילוב הפסיד בקרב על הארד וסיים חמישי במאסטרס בסין

ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב | CHARLY TRIBALLEAU / AFP

הג'ודוקא, שבשנתיים האחרונות שב מהתחרות עם מדליה, נכנע ליריב מונגולי אך יתנחם בכך שהוא קרוב לגבור על טל פליקר, שהודח בשמינית הגמר, במרוץ על הכרטיס לטוקיו 2020

(גודל טקסט)

הסבב העולמי בג'ודו הגיע הבוקר (חמישי) לתחנתו האחרונה לשנת 2019, בתחרות המאסטרס היוקרתית בסין. עבור המשלחת הישראלית, ברוך שמאילוב שהיה הנציג היחיד שהגיע לשלב חצי הגמר, פספס הזדמנות לחזור עם מדליה בפעם השלישית ברציפות לאחר שנוצח בקרב על העלייה לגמר ולאחר מכן נכנע גם בקרב על הארד.

בהצגת הגמרים, הג'ודוקא ניסה להמשיך את המסורת האישית שלו, אחרי שזכה במדליית הארד לפני שנתיים ובמדליית הכסף בשנה שעברה. שמאילוב (66 ק"ג) ניצח בקרב הראשון שלו מתחרה רוסי, לאחר שזה צבר שלושה עונשים לחובתו. בשמינית הגמר גבר באיפון על יריב איטלקי ובשלב שמונת האחרונים ניצח שוב, אחרי שגם הקוריאני שהתמודדו מולו ספג שלושה עונשים. בחצי הגמר פגש שמאילוב את קרלן גמבולד המונגולי והישראלי עלה בזכות ווזארי על לוח הניקוד, אולם המונגולי הפך עם איפון ועלה לקרב על הזהב. בקרב האחרון, שנכנס לניקוד זהב, שמאילוב נכנע ליריב מונגולי נוסף אחרי שזה הצליח להשיג ווזארי ובכך הותיר את הישראלי ללא מדליה.

באותו המשקל, טל פליקר ניצח בסיבוב הראשון ועלה לשמינית הגמר, שבו הפסיד. בגלל שמדובר בתחרות השנייה בחשיבותה בעולם, אשר מעניקה ניקוד גבוה מאוד לזוכי המדליות או למתחרים שמעפילים לקרב על מדליית הארד, ייתכן מאוד שהוכרע המירוץ בין שמאילוב לפליקר על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים של טוקיו 2020. בקופה נשארו עוד שלוש תחרויות: גרנד פרי תל אביב בינואר 2020, גרנד סלאם פריז וגרנד סלאם דיסלדורף, שייערכו בפברואר ואחריהם המדורג הגבוה מבין השניים יהיה הנציג הישראלי בקטגוריית משקל זו.

אצל הנשים, שירה ראשוני (48 ק"ג) ניצחה את הקרב הראשון שלה, אך הפסידה באיפון בזה שאחריו. גם גפן פרימו (52 ק"ג) הודחה באיפון בשלב שמינית הגמר. כזכור, לבית הניחומים עולים רק מרבע הגמר. באותו המשקל, גילי כהן שחזרה מפציעה ומנסה להדביק את הפער מפרימו, הפסידה באיפון בקרב הראשון שלה. תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) ניצחה קרב אחד, אך הפסידה בווזארי בשמינית הגמר וסיימה גם כן את דרכה בתחרות.

טל פליקר. התרחק מהכרטיס לטוקיו 2020 (עדי אבישי)
טל פליקר. התרחק מהכרטיס לטוקיו 2020 (עדי אבישי)

בתוך כך, היום בשעה 12:00 תחל מכירת הכרטיסים לגרנד פרי ת"א 2020 בג'ודו. הגרנד פרי בישראל, שייערך בהיכל קבוצת שלמה בין התאריכים 23-25 בינואר (ימים חמישי עד שבת) צפוי לארח למעלה מ-500 ספורטאים מרחבי העולם, כולל אלוף העולם במשקל 90 ק"ג, ההולנדי נואל ואן טי אנד, האלופה אולימפית ב 63 קג' טינה טרסטניאק ומדליסטים נוספים מאליפות העולם ואליפות אירופה, וכמובן הישראלים המדליסט האולימפי אורי ששון, אלוף העולם שגיא מוקי, ברוך שמאילוב, פיטר פלצ'יק, טל פליקר, טהר בוטבול, גפן פרימו, שירה ראשוני, תמנע נלסון-לוי, גילי כהן שחוזרת לאחר פציעה ממושכת, וספורטאים נוספים. היום הגיע לאיגוד הישראלי מייל מנבחרת יפן החזקה שהביעה את רצונה להגיע לתחרות, מה שמלמד על איכות התחרות הישראלית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי