שגיא מוקי וטוהר בוטבול עלו לגמר, אך נאלצו לפרוש עקב פציעות

שגיא מוקי, טוהר בוטבול
שגיא מוקי, טוהר בוטבול | איגוד הג'ודו

אלוף העולם (81 ק"ג) והג'ודוקא במשקל עד 73 ק"ג (הישג שיא בקריירה) הסתפקו במדליית הכסף במאסטרס בסין כדי שלא לסכן את בריאותם ולאור הבטחת מקומם בטוקיו. מקורב: "טוהר עלה עם זריקות, ייעדר שישה שבועות"

(גודל טקסט)

היום השני של טורניר המאסטרס בג'ודו הסתיים בהצלחה מסחררת עבור הישראלים, גם אם הייתה זו שמחה מהולה במעט אכזבה. אלוף העולם שגיא מוקי (81 ק"ג) וטוהר בוטבול (73 ק"ג) זכו שניהם במדליות כסף, אחרי שהעפילו כל אחד לגמר בקטגוריה שלו – אולם שניהם נאלצו לפרוש מהתחרות ולהסתפק במקום השני, כדי שלא לסכן את בריאותם לקראת גרנד פרי ת"א בחודש הבא ובשל העובדה כי הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ.

באשר לאלוף העולם, הוא סובל ממתיחה קלה בשרירי הבטן, פציעה שלא תמנע ממנו להתחרות בעתיד הקרוב, אך הוא העדיף להסתפק במדליית הכסף ולא להסתכן. עוד קודם לכן, מי שציפה לקרב ההיסטורי בין מוקי לאלוף העולם היוצא, האיראני סעיד מולאי, שעבר לייצג את מונגוליה, יצטרך לחכות לפעם אחרת משום שהאיראני הודח כבר בקרב הראשון שלו. מוקי, שחזר להתחרות לראשונה בטורניר העולמי מאז זכייתו באליפות העולם, ניצח בסיבוב הראשון בווזארי ובשמינית וברבע הגמר חזר לנצח בשיטה האהובה עליו – איפונים, כאשר "הקורבנות" הם אטוניו אספוסטו האיטלקי ואלן קבוחסטוב הרוסי. גם בחצי הגמר הוא ניצח באיפון, הפעם את הטורקי ואדט אלבאירק.

בנוגע לבוטבול בן ה-25, שאחרי המומנטום הטוב באליפות העולם נעצר במוקדמות בגרנד סלאם אבו-דאבי, הוא חזר בגדול כשרשם את הישג השיא בקריירה שלו. גם במקרה שלו, בצער רב, הוא נאלץ להודיע על פרישה ולהסתפק במדליית כסף. מקורביו סיפרו לספורט1 כי הוא עלה לתחרות עם זריקות במרפק, פציעה שמטרידה אותו מזה זמן רב – עוד מאליפות העולם. בסביבת בוטבול טוענים שהוא נסע לאבו דאבו כשהוא סובל מפציעה ושגם באליפות ישראל הכריחו אותו להשתתף על אף שהוא רחוק מכשירות מלאה ונראה כי כעת הוא יזכה למנוחה מלאה של כשישה שבועות כדי להחלים מהפגיעה. בכל מקרה, עם שובו ארצה הוא ייבדק.

הבוקר בוטבול (73 ק"ג) ניצח באיפון את רוסטאם אורוז'וב (שגבר עליו פעמיים לפני בקריירה, הפעם האחרונה ברבע גמר אליפות העולם, בה סיים בוטבול שביעי) מדליסט הכסף מריו 2016 וסגן אלוף העולם הנוכחי. בשמינית הגמר ניצח בוטבול בפעם החמישית בקריירה את דניס יארצ'ב הרוסי בווזארי, ברבע הגמר גבר בוטבול על מתחרה מטג'יקיסטן שספג שלושה עונשים לחובתו ובקרב על הגמר הוא הדיח את היפני מסאשי אבינומה, בסיומו פרש.


אלוף העולם מציג לראווה מדליית כסף, עבור בוטבול זה הישג שיא (איגוד הג'ודו)

אצל הנשים, ענבל שמש (63 ק"ג) הפסידה למתחרה מאיטליה בווזארי ולאחר מכן ספגה איפון שהדיח אותה מהתחרות. באותו המשקל, גילי שריר הפסידה גם היא בקרב הראשון שלה באיפון למתחרה מקומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי