פלצ'יק הפסיד בקרב על הארד וסיים חמישי במאסטרס בסין

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | MAHMOUD KHALED/AFP via Getty Images

הג'ודוקא, שחווה שנה מאכזבת, פספס הזדמנות לעלות על הפודיום בטורניר היוקרתי לאחר שנכנע לניאז אילסוב הרוסי. אורי ששון הודח ברבע הגמר והפסיד גם בבית הניחומים. רז הרשקו חתמה תחרות עגומה עבור נבחרת הנשים

(גודל טקסט)

אחרי שתי מדליות הכסף של שגיא מוקי וטוהר בוטבול, הבוקר (שבת) התקיים היום האחרון של טורניר המאסטרס בסין ובו פיטר פלצ'יק פספס הזדמנות לזכות במדליית הארד, אחרי הפסד אכזרי בקרב המכריע. אורי ששון, שקיווה גם הוא לעמוד על הפודיום, סיים במקום השביעי כשהפסיד ברבע הגמר.

פלצ'יק (100 ק"ג), שחווה תקופה פחות טובה אשר כללה הדחה בסיבוב הראשון באליפות העולם וכן הפסד כבר בשמינית גמר גרנד סלאם אבו דאבי, ניצח באיפון בסיבוב הראשון אחרי קרב ארוך שנמשך 6:54 דקות ובו גבר על אלמר גסימוב האזרי. בשמינית הגמר ניצח הישראלי באיפון נוסף, הפעם נגד מתחרה מברזיל. ברבע הגמר נכנע פלצ'יק למתחרה מגיאורגיה בווזארי בתום קרב שנכנס לניקוד זהב והסתיים אחרי 6:18 דקות.

בבית הניחומים הוא גבר באיפון על יריב מונגולי ועלה לקרב על מדליית הארד, אך פספס את ההזדמנות לעמוד על הפודיום לאחר שנכנע לניאז אילסוב הרוסי, סגן אלוף העולם המכהן ומדליסט הארד מאליפות העולם בבאקו ב-2018. הישראלי כבר ספג שני עונשים, אולם מצא פתח להתקפה והעלה ווזארי על לוח הניקוד. הקרב נמשך כשהרוסי משווה בווזארי שנייה לסיום. בניקוד הזהב, הצליח אילסוב לרתק את פלצ'יק לאיפון והקרב הסתיים בתום 5:40 דקות כשהרוסי זוכה במדליית הארד והישראלי מסיים במקום החמישי.

אורי ששון לא יעמוד על הפודיום הפעם (ACK GUEZ/AFP/Getty Images)
אורי ששון לא יעמוד על הפודיום הפעם (ACK GUEZ/AFP/Getty Images)

ששון (+100 ק"ג), מדליסט הארד מריו 2016, חזר להתחרות לראשונה מאז אליפות העולם. בסיבוב הראשון הוא ניצח בווזארי מתחרה מגיאורגיה, כאשר בשמינית הגמר ציפתה לו משוכה: רפאל סילבה הברזילאי, איתו חלק הישראלי את המקום השלישי בפודיום בריו 2016 (כידוע, בג'ודו יש שתי מדליות ארד). הג'ודוקא הישראלי התעלה על עצמו וניצח בווזארי. ברבע הגמר הפסיד ששון לרוסי אינל טאסואב בווזארי. ששון נשר לבית הניחומים, בו נכנע גם להולנדי הנק גרול בווזארי וסיים, כאמור, במקום השביעי.

עוד אצל הגברים, לי קוכמן (90 ק"ג) סיים את דרכו בתחרות אחרי הקרב הראשון שלו. סגן אלוף אירופה קיווה להמשיך את המומנטום מהשנה החולפת, אבל נעצר כשהפסיד באיפון למתחרה מקומי.

נבחרת הנשים נעלה תחרות עגומה כאשר אף מתחרה לא הגיעה לשלב רבע הגמר. היום רז הרשקו (+78 ק"ג) ניצחה בסיבוב השני מתחרה מליטא באיפון, אבל הפסידה בשמינית הגמר בווזארי למתחרה מברזיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי