אורן סמדג'ה: "החבר'ה נראים מעולה, כמובן שאנו מצפים למדליות"

אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה | איגוד הג'ודו

גרנד פרי ת"א ייצא לדרך ביום חמישי, המאמן וג'ודאי העבר סיפר: "יש מיני מחנה אימונים עם ספורטאים מחו"ל, יתחילו הפרפרים בבטן כשניכנס לאולם ונראה את הקהל". וגם: על בוטבול, מוקי והקרב בין פליקר לשמאילוב

(גודל טקסט)

אורן סמדג'ה חווה הרבה אירועים בעצמו, הן כספורטאי ומדליסט אולימפי (מדליית ארד בברצלונה 1992) והן כמאמן שזכה גם כן במדליה אולימפית (עם אורי ששון בריו 2016). יחד עם זאת, רגע לפני פתיחת גרנד פרי ת"א השני שיתחיל ביום חמישי, גם הוא מודה שהוא עדיין מתרגש.

"התחרות הזו היא לא משהו חדש, גם בשנה שעברה הייתה התרגשות די גדולה גם של הספורטאים וגם של הצוות", אמר סמדג'ה, "יש פה מיני מחנה אימונים עם ספורטאים מחו"ל שבאו להתאמן. יש אווירה כזו של תחרות. אני מתאר לעצמי שכשניכנס לאולם עם הקהל והאווירה, באיזשהו מקום זה יעשה לנו פרפרים בבטן. מבחינת תחרות, התחרות הזו היא כמו כל תחרות".

סמדג'ה התייחס להיעדרם של אלוף העולם שגיא מוקי (81 ק"ג) וטוהר בוטבול (73 ק"ג), שעדיין סוחבים פציעות מטורניר המאסטרס שנערך בדצמבר: "לא לוקחים יותר מדי סיכונים משום שמדובר בשנה אולימפית. השגנו כמעט את כל המטרות: גם בדירוג וגם בהישגים. בגלל המצב שהם נמצאים בו והמיקום שהם נמצאים- אתה יכול לחשוב לשחרר, לוותר על הגרנד פרי הזה, עם כמה שהוא חשוב מבחינתנו. לגבי טוהר, במהלך מחנה האימונים הוא נפגע גם בברך (בנוסף לפציעה במרפק, ס.א), ולכן הוא עדיין בסימן שאלה לגבי התחרות הבאה, נראה את ההחלמה שלו. מוקי מתכונן כבר לגרנד סלאם פריז וגרנד סלאם באקו".


מוקי ובוטבול. יחסרו לנו בגרנד פרי ת"א (איגוד הג'ודו)

בשנה שעברה בתחרות הביתית עלו על הפודיום ששון ומוקי שזכו במדליות זהב ובוטבול שזכה במדליית ארד. סמדג'ה דיבר על הציפייה הפעם: "זו שאלה שכולם שואלים. אנחנו רוצים לראות את כולם, אבל אתה יודע בתוך תוכך שזה לא יכול לקרות. כולם ראויים וטובים, אבל תמיד יש איזשהו פקשוש, ציפייה ממישהו שלא קורית. אנחנו רוצים לראות אותם נלחמים ונותנים את כל כולם. אנחנו עכשיו בחודש ינואר, ובדרך כלל אנחנו בהכנות בחודש הזה. החבר'ה נראים טובים, מתפקדים טוב, הם בכושר מעולה וכמובן שאנחנו מצפים למדליות".

על דו הקרב בין ברוך שמאילוב לטל פליקר על הכרטיס הבודד במשקל של עד 66 ק"ג הגיב סמדג'ה: "ההתמקדות לא תהיה בגרנד פרי ת"א. יש להם קריטריון שנקבע עם איגוד הג'ודו והצוות המקצועי כדי לאפשר להם להוכיח את עצמם עד הנקודה הראשונה: גרנד סלאם דיסלדורף (ייערך בסוף פברואר). אנחנו רוצים לראות אותם שם במיטבם, והטוב ביותר יהיה במשחקים האולימפיים בטוקיו. למדנו מהענפים האחרים איך תחרות כזו הרסה והשחיתה, במקרה שלנו אני חושב שבאנו עם קריטריון שהוא מדויק וטוב, ואני בטוח שהטוב ביותר יהיה הנציג שלנו באולימפיאדה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי