טל פליקר זכה בארד, ברוך שמאילוב הפסיד ליריב ברזילאי

טל פליקר
טל פליקר | דני מרון

גרנד פרי ת"א: הג'ודוקא (66 ק"ג) ניצח יריב קזחי והוא הישראלי היחיד שיסיים את היום הראשון של התחרויות על הפודיום. אצל הנשים, כהן, ראשוני ונלסון-לוי סיימו דרכן במוקדמות, פרימו נוצחה בבית הניחומים

(גודל טקסט)

גרנד פרי תל אביב נפתח הבוקר (חמישי) בהיכל קבוצת שלמה, כשרוב נציגי הנבחרת הישראלית התחרו היום. יומה הראשון של התחרות הסתיים עם מדליית ארד אחת לישראל בה זכה טל פליקר במשקל 66 ק"ג, אחרי שניצח בקרב על המדליה את הקזחי יילדוס זומאקאנוב בניקוד זהב. ברוך שמאילוב התחרה מיד אחריו גם הוא במשקל 66 ק"ג, בקרב על הארד נגד הברזילאי דניאל קארגנין ונוצח. כך צפינו בהמשך הקרב המרתק בין פליקר לשמאילוב, שניים שמתחרים על הכרטיס לטוקיו באותה קטגוריית משקל. שניהם עשו את כל הדרך עד לחצי הגמר, אבל דווקא שם נכנעו בניקוד זהב ועברו להתמודד על הארד דרך בית הניחומים. פליקר כאמור ניצח וזכה במדליה, שמאילוב נוצח. אצל הנשים, גפן פרימו (52 ק"ג) נעצרה ברבע הגמר ובהמשך התחרתה בבית הניחומים על הכניסה לקרבות על מדליית הארד נגד שרלין ואן-סניק הבלגית. 2:06 דקות בתוך הקרב, העלתה ואן-סניק ווזארי על לוח הניקוד. פרימו ניסתה להשוות בווזארי, אבל הבלגית הייתה זו שרשמה ווזארי שני בעוד הישראלית מסיימת במקום השביעי. אגב, בשנה שעברה היא סיימה במקום החמישי.

ושוב אל הזוכה במדליה, בקרב הראשון שלו, טל פליקר ניצח בתום קרב עיקש של שש דקות את היפני יוקי האשיגוצ'י, אחרי שיריבו ספג שלושה עונשים לחובתו. לאחר מכן פליקר גבר באיפון מהיר על הקזחי שאקרם אקדחוב, תוך 31 שניות לתשואות הקהל המקומי והעפיל לרבע הגמר. בקרב על מקום בחצי, פליקר התחרה נגד דניאל קראגנין הברזילאי ועד מחצית פרק הזמן החוקי של הקרב, ספג כל ג'ודוקא עונש לחובתו. הקרב נכנס לניקוד זהב, ופליקר יצא ממצב מסוכן של כמעט ווזארי לברזילאי דקה בתוך תוספת הזמן. 1:51 בניקוד הזהב, פליקר העלה ווזארי על לוח הניקוד – השופט תחילה לא הסכם עם המהלך, בדק בווידאו ולבסוף הניקוד הוענק לישראלי בדרך לחצי הגמר.

בקרב על הגמר חיכתה לפליקר משוכה לא קלה בדמות אן באול הקוריאני, מדליסט הכסף האולימפי מריו 2016. 2:20 בתוך הקרב שני ספורטאים קיבלו עונשים וכעבור דקה ו-7 שניות הגיעו העונש השני לכל מתחרה. שנייה לסיום העלה באול איפון על לוח הניקוד והוריד את טל פליקר לבית הניחומים, שם זכה במדליית הארד.

במקביל, דרך כמעט זהה עשה ברוך שמאילוב שפתח את היום בניצחון על נבור קסטיו המקסיקני – הישראלי הצליח לעלות על לוח הניקוד ווזארי אחרי קרב קשה וגם בסיבוב השלישי סיים עם ידו על העליונה, כאשר בתום קרב של 7:07 דקות הכניע את האוזבקי סרדור נורילאהב. ברבע הגמר התחרה שמאילוב נגד יילדוס זומאקאנוב הקזחי והיה הראשון לספוג עונש מבין השניים ובמהלך הקרב אף נפגע שמאילוב ברגלו, אבל קם, חזר להתחרות, לא ויתר ובניקוד הזהב אליו נכנס הקרב, 21 שניות בתוספת הזמן, הגיע האיפון שהעלה את הישראלי לחצי הגמר.

על הכרטיס לגמר, שכידוע מבטיח מדליה, התחרה שמאילוב נגד ירלן סריקזנוב (שניצח את ירין מנגד במוקדמות). הקזחי והישראלי ספגו שניהם עונש ראשון ודקה לסיום הגיע לשניהם העונש השני. 28 שניות לסיום התבקשו השופטים לבדוק וזארי שהעלה שמאילוב על לוח הניקוד, משום שהקזחי העלה תרגיל נגד. בסופו של דבר, הניקוד בוטל וקרב נוסף של שמאילוב נכנס לתוספת זמן. 1:42 בניקוד הזהב הצליח הקזחי להעלות איפון חלק ולשלוח את שמאילוב לקרב על מדליית הארד, בו כאמור הוא נוצח.


שמאילוב. היה הראשון להעפיל לחצי הגמר, אך שם נכנע (CHARLY TRIBALLEAU / AFP)

ועוד בגברים,, ירין מנגד (66 ק"ג) פתח את הסיבוב הראשון נגד שוגן נאנקו הפיליפיני וניצח לאחר שיריבו ספג שלושה עונשים לחובתו, אך הפסיד בקרב השני בווזארי לירלן סריקזנוב מקזחסטן וסיים את דרכו בתחרות. גם עמית בובוביץ' הודח מהתחרות על ידי  מתחרה מפרו בסיבוב הראשון שלו. גם אלון אהרון (60 ק"ג) הודח בסיבוב השני כשהפסיד בווזארי למגזחיין שמאדין הקזחי.

בנשים, אחרי שמאילוב ופליקר, גם גפן פרימו (52 ק"ג) עלתה לרבע הגמר. היא פתחה את יום התחרות שלה נגד לאורה באחו הספרדייה והשתיים ספגו ענישה ראשונה במהירות. 57 שניות לסיום הקרב העלתה פרימו ווזארי על לוח הניקוד, רק שעוד קודם לכן הספיקה באחו לספוג שלושה עונשים שהעניקו לפרימו את הניצחון. בקרב על רבע הגמר, גפן הובילה לאורך מרבית הזמן בווזארי על שרה מנזס הברזילאית. 59 שניות לסיום הקרב הוסיפה הישראלית בת ה-19 ווזארי שסיים את הקרב. ברבע הגמר נגד דה סול פארק הקוריאנית, פרימו מצאה את עצמה בפיגור ווזארי כבר בדקה הראשונה. אך לא הניקוד היה זה שהכריע את הישראלית, אלא שלושה עונשים שספגה לחובתה. פרימו התחרתה מאוחר יותר בבית הניחומים על מדליית הארד נגד שרלין ואן-סניק הבלגית, אך נוצחה בשני ווזארי. הישראלית מסיימת במקום השביעי, אחרי שבשנה שעברה היא סיימה במקום החמישי.

באותה קטגוריית משקל, גילי כהן פגשה את אנאיס מוסדייה הצרפתייה ונכנסה לפיגור ווזארי מהר מהצפוי. שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, צעק באותו הרגע: "גילי, יש לך זמן, תנסי לזרוק". כהן הצליחה להוציא עונש שני מהצרפתייה בעודה מנסה לתקוף ו-45 שניות לסיום הקרב, הצליחה כהן לחלץ את השלישי והמכריע כשגרמה ליריבתה לצאת משטח המזרן, מה שאסור לפי חוקי הג'ודו, וכך העפילה לסיבוב השלישי. לצערה, בשמינית הגמר נכנסה כהן לפיגור ווזארי כש-16 שניות לפתיחת הקרב העלתה אלכסנדרה פוליקרובה ניקוד על הלוח, הרוסיה הוסיפה ווזארי נוסף 2:24 דקות לסיום הקרב ובסופו הישראלית הודחה מהתחרות. באותו המשקל, פז כפרי התחרתה נגד רקה פופ ההונגרייה, הפסידה בווזארי וסיימה את דרכה בתחרת בקרב הראשון.

מי שהייתה הראשונה לעלות על המזרן בתחרות בת"א הייתה שירה ראשוני (48 ק"ג), שזכתה במדליית הזהב בגרנד פרי אשתקד. הפעם, הפתיחה לא הייתה קלה כאשר לילה אלביה האזרית וראשוני העלו זו אחר זו ווזארי על לוח הניקוד. שתי המתחרות חיפשו את המהלך שיוביל את אחת מהן אל הסיבוב השני ורק שתי שניות לסיום הקרב, הצליחה ראשוני לזרוק באיפון ולנצח. בסיבוב השני התחרתה ראשוני נגד נאטסומי צונדה היפנית, שהוציאה מהישראלית שני עונשים בשתי דקות. הישראלית ניסתה לתקוף והקרב אף נכנס לניקוד זהב, אך 1:19 דקות בתוך ניקוד זהב, הפסידה באיפון וסיימה את דרכה בתחרות כבר במוקדמות.


פרימו נכנעה ברבע הגמר ותנסה לזכות בארד (עדי אבישי)

באותו המשקל, תמר מלכה ניצחה בקרב הראשון שלה את שושילה ליקמבאם מהודו, אחרי שבצעה ווזארי ועלתה על לוח הניקוד ולאחר מכן סיימה את הקרב באיפון, אולם בסיבוב לאחר מכן סיימה את דרכה בתחרות לאבה קזרנבסקי ההונגרית.

עוד התחרתה היום תמנע נלסון-לוי (57 ק"ג), שבשנה שעברה זכתה במדליית הזהב מול הקהל הביתי. נלסון-לוי פתחה את יום התחרות שלה נגד ג'ובאנה רוגיץ' הקרואטית ובתום קרב של 5:25 דקות עלתה לסיבוב הבא משום שרוגץ' ספגה שלושה עונשים לחובתה, אבל בסיבוב השלישי, 2:25 דקות לפתיחת הקרב, הצליחה ורה זמאנובה הצ'כית לעלות ווזארי על לוח הניקוד ושמרה על היתרון עד סוף התחרות. גם נלסון-לוי, בדומה לראשוני, סיימה את דרכה בתחרות ולא תשחזר את מדליית הזהב מהשנה שעברה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי