פליקר: "חלום. יש תפילות שאולי שומעים למעלה"

טל פליקר
טל פליקר | דני מרון

הג'ודאי היה מאושר אחרי הזכייה בארד בגרנד פרי ת"א: "באתי מוכן, הטירוף של הקהל הביתי הרים אותי. מקווה להמשיך ככה". שמאילוב, שסיים במקום החמישי: "מאוכזב, רציתי לרגש את הקהל"

(גודל טקסט)

גרנד פרי תל אביב נפתח הבוקר (חמישי) בהיכל קבוצת שלמה, וטל פליקר זכה במדליית ארד במשקל 66 ק"ג,אחרי שניצח את הקזחי יילדוס זומאקאנוב בניקוד זהב. ברוך שמאילוב התחרה מיד אחריו גם הוא במשקל 66 ק"ג בקרב על הארד נגד הברזילאי דניאל קארגנין, אך נוצח. בכך, נמשך הקרב המרתק בין שני הישראלים אשר מתחרים על הכרטיס לטוקיו באותה קטגוריית משקל. שניהם עשו את כל הדרך עד לחצי הגמר, אבל דווקא שם נכנעו בניקוד זהב ועברו להתמודד על הארד דרך בית הניחומים. פליקר כאמור ניצח וזכה במדליה, שמאילוב נוצח. 

"רק מדליית זהב טובה יותר מהתחושה של להתחרות מול הקהל הביתי. נהניתי מאוד ובעיקר הרגשתי טוב לחזור לעצמי", סיפר פליקר בתום הקרב על הארד והרחיב על התקופה האחרונה: "לא הצלחתי להביא את עצמי לידי ביטוי. אני מקווה להמשיך ככה".

על הקרב נגד שמאילוב על הכרטיס לטוקיו 2020: "אני לא מרגיש שאני בקרב נגד מישהו. אני משתדל להביא את עצמי להכי טוב שאני יכול בכל תחרות והשאר כבר לא בידיים שלי. אני לא מסתכל עליי נגד ברוך, אלא עליי שבאתי ליום תחרות עם יריבים הכי קשים והבאתי את עצמי לידי ביטוי שם".

טל פליקר (דני מרון)


יום התחרויות הארוך, שהסתיים במדליה:
"היה לי היום איפון תוך 30 שניות. זה חלום. באתי מוכן לקרב ארוך. בתקופה האחרונה באמת עבדתי קשה ויש תפילות שאולי שומעים למעלה. מבחינת הקהל הביתי, התחריתי גם באליפות אירופה בקרב על מדליה ולמרות ששם היה יותר קהל, פה שמעתי ממש כל אחד. הטירוף שלהם הרים אותי ואני חייב לומר תודה. השלמתי את המשימה וזו ההרגשה הכי מדהימה שיש. בשביל זה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים".

מיד לאחר מכן הגיע שמאילוב שסיפר על העונש שהכריע את הקרב על מדליית הארד: "הייתי ברגעים האחרונים של הקרב והייתה מעין הסתערות כזו. שלחתי את הידיים לאחיזה בכל מחיר ומסתבר שנכנסתי נמוך מהחגורה, שזה עונש. אני עדיין לא חושב שזב מצדיק את העונש, כי בסופו של דבר זה ללכת קדימה. זו אגרסיביות ולא פאסיביות. אני מאוכזב וזה מאוד מבאס".

על כך שזו הפעם הרביעית מאז 2016 בה מתחרה מול הקהל הביתי ולא מצליח לעלות על הפודיום: "אני בכל פעם מחדש מנסה להביא את זה דווקא פה מול הקהל הביתי ולרגש אותו. אוקיי, לא סיימתי על הפודיום, אבל אני עדיין מאוד שמח על העידוד של הישראלים. נתתי לקהל שואו. זה לא נגמר עם מדליה, אבל אני אמשיך להתחרות פה עד שהיא תבוא. בכל תחרות אני רוצה לסיים הכי גבוה שיש. כשנכנסתי לקרב הראשון היום הרגשתי את הקהל ואמרתי שהולך להיות יום טוב. הם הרימו אותי והרגשתי טוב. כל קרב נגמר בשיניים, אבל באמת היה יום קשה ומאכזב שהוא נגמר במקום החמישי".


ברוך שמאילוב (דני מרון)

על הקרב נגד פליקר על הכרטיס לטוקיו ענה שמאילוב: "אי אפשר להוריד את הרגל מהגז. זה מאוד קשה, מעייף ומאתגר. צריך לסיים את זה כמו גיבור ואני הולך לסיים את זה כמו גיבור".

על הפציעה שלו: "נפצעתי לפני חודשיים וחצי בברך, יש לי קרע חלקי. עברתי מאז שיקום ופיזיותרפיה. הפציעה עדיין מדשדשת ומדגדגת לי, אבל כל בעיה אפשר לפתור. אני ממשיך סדרת טיפולים וממשיך קדימה. הפציעה לא אמורה להחמיר או להפריע לי להמשיך קדימה. זה משהו שהולך ודועך. אני מקווה שהיא תיגמר לגמרי ולא תפריע לי בזמן הקריטי הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי