גרנד פרי ת"א: פיטר פלצ'יק ואורי ששון זכו במדליות זהב

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | דני מרון

לאחר שנעדר אשתקד מהתחרות בשל מחלה, גבר פלצ'יק על גונזאלבש הברזילאי בגמר לאחר ווזארי משוגע. המדליסט האולימפי ניצח בקרב המכריע את קים הקוריאני

(גודל טקסט)

היום השלישי והאחרון של גרנד פרי תל אביב יצא לדרך הבוקר (שבת) בהיכל הדרייב-אין, כאשר במוקד פיטר פלצ'יק הישראלי זכה במדליית זהב בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג, זאת לאחר שגבר על לאונרדו גונזאלבש הברזילאי. המדליסט האולימפי אורי ששון עשה זאת מיד אחריו במשקל של מעל 100 ק"ג, וזכה גם הוא בזהב אחרי ניצחון בגמר על קים הקוריאני.

אורי ששון, שהתחרה במשקל 100 ק"ג ומעלה, עלה למזרן מלכתחילה במטרה לשחזר את הזהב שלו מהתחרות המקומית בשנה שעברה. מדליסט הארד מריו 2016 פגש בסיבוב השני את פדרו פינאדה מוונצואלה ולא התקשה להוציא ממנו שלושה עונשים זריזים תוך דקה ו-9 שניות. ברבע הגמר ששון התחרה נגד אלישר יוסופוב האוזבקי ועלה עם ווזארי על לוח הניקוד תוך פחות מדקה וחצי ו-2:09 דקות לסיום הקרב הטיל ששון בווזארי נוסף ועלה לשלב הבא.

ששון עשה צעד נוסף לשחזור מדליית הזהב שלו כשגבר ברבע הגמר על סוון היינלה הגרמני. 1:30 לסיום, ששון היה הראשון לעלות ווזארי על לוח הניקוד, אבל כעבור 17 שניות הגרמני השווה בווזארי משלו. 27 שניות לסיום השיג ששון את הווזארי הנוסף שהעלה אותו לחצי הגמר, לתשואות הקהל בדרייב אין.


ששון. יכול לזכות פעם נוספת בזהב בתל אביב (עדי אבישי)

בשלב חצי הגמר ששון התחרה נגד יאקיב קחאמו האוקריאני, שלא ויתר ותקף אף הוא. רק בדקה הראשונה של ניקוד הזהב הצליח ששון להשיג את הכרטיס לגמר ובכך הבטיח מדליה וגמר נוסף בגרנד פרי תל אביב. 

בחצי הגמר הבטיח את מקומו עוד קודם לכן פיטר פלצ'יק, שהתחרה במשקל עד 100 ק"ג. מדליסט הארד מאליפות אירופה שנערכה בישראל ב-2018, התחרה נגד אל-איי סמית' השלישי וניצח לאחר שהאמריקני ספג שלושה עונשים לחובתו. ברבע הגמר, פלצ'יק ניצח באיפון כשנותרה דקה ו-41 שניות לסיום הקרב את מיקלוס סירג'ניקס ההונגרי. הקהל הגיב בהתאם ומלבד תשואות קם על רגליו לאור הניצחון. פלצ'יק, שבשנה שעברה נעדר מהתחרות בדקה התשעים בשל מחלה.

ברבע הגמר התחרה פלצ'יק נגד קייל רייס ועם ווזארי מהיר מאוד עלה ליתרון. הקנדי תקף ותקף, אך לא הצליח לעלות ניקוד מכריע כשבמקביל הישראלי קיבל את עונשו השני וצריך היה להעביר את הדקה האחרונה בזהירות רבה. בסופו של הקרב, יתרון הווזארי של פלצ'יק נשמר והוא עלה לחצי הגמר, מרחק ניצחון מהבטחת מדליה.


פלצ'יק. מדלית זהב בת"א (דני מרון)

הדרך של פלצ'יק לגמר הייתה קשה במיוחד, כאשר בקרב על הכרטיס והמדליה המובטחת חיכה לו קארל-ריצ'ארד פריי הגרמני. הקרב העיקש ארך 5:22 דקות עד שהגיע הווזארי המיוחל, כשבדרך פלצ'יק פתח את השפה ונזקק לטיפול, אך הבטיח זכייה במדליה. בקרב הגמר התחרה מול לאונרדו גונזאלבש הברזילאי, ולאחר דקות מותחות מאוד הצליח פלצ'יק להפוך התקפה טובה של יריבו לווזארי מנצח עבורו הישראלי.

במשקל עד 90 ק"ג לגברים, לי קוכמן, סגן אלוף אירופה המכהן, דילג לסיבוב השלישי כשגבר על אלכסיס מתיאו הצרפתי באיפון תוך 47 שניות, אך התקווה לזכות במדליה ראשונה מול הקהל הביתי אחרי שלוש תחרויות בהן לא הצליח לא התממשה, כשבשמינית הגמר הוא נכנע לריתוק של מרקוס ניימן השוודי.

לעומתם, רוי סיוון הפסיד באיפון לרוברט פלורנטינו מהרפובליקה הדומניקנית, איתי גולן נכנע בווזארי למטאו מרקוניני האיטלקי ונדב ז'ורט סיים את דרכו באיפון לפיורט קוזרה הפולני. במשקל 100 ק"ג ומעלה, גם איבגני שמאצ'ילין הפסיד באיפון לגריגורס צ'לארו מספרד.

בגזרת הנשים, במשקל עד 78 ק"ג עומרי קניון הפסידה בקרב הראשון שלה באיפון לאיונג'י יון הקוראינית וענבר לניר נכנעה באיפון לנפלי פאפדאקיס האמריקנית. ב-78 ק"ג ומעלה, שושנה כחלון הפסידה באיפון לפאולה קולאגה מפולין ורז הרשקו הפסידה לשרה אלברז מספרד לאחר שספגה שלושה עונשים לחובתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי