פלצ'יק: "אין יותר מתוק ממדליית זהב מול הקהל הביתי"

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | MAHMOUD KHALED/AFP via Getty Images

הג'ודוקא שניצח בגמר בגרנד פרי תל אביב במשקל של עד 100 ק"ג: "ידעתי להגיב בזמן לתרגילי נגד, להעניש את היריבים שלי ולנצל מצבים לטובתי". ששון: "המאני-טיים הגיע. אחת החוויות הכי טובות שהיה לי בקריירה"

(גודל טקסט)

תוך כדי שהוא רק מבקש מים, הגיע פיטר פלצ'יק מיד בתום הקרב שלו אל התקשורת, כולו מזיע ונרגש ממדליית הזהב הראשונה שלו מול הקהל הביתי. "הרגשתי היום חד מאוד. חשוב לי מאוד להגיד את זה: אני לא לבד. יש מאחוריי צוות כזה מדהים. הוא דאג לי לכל פיפס שאני צריך. נטרלתי את כל המחשבות וכל הדברים שיכולים להעסיק אותי או לגרום להסחת דעת. ידעתי להגיב בזמן לתרגילי נגד, להעניש את היריבים שלי ולנצל מצבים לטובתי".

התקופה הפחות טובה שעבר כששיאה היה הדחה בסיבוב הראשון באליפות העולם: "אפשר לומר שעכשיו התקופה הזו נגמרה. אני מאוד שמח אחרי חצי עונה פחות טובה שלי שבאמת המשיכה גם אחרי אליפות העולם. אין דבר יותר מתוק מלפתוח את העונה החדשה עם מדליית זהב בבית. פה. להשמיע את התקווה מול כל האוהדים המדהימים האלה. תודה לנותני החסות שלי, שאיזו זכות יש לי לבוא ולהילחם מולם".

האלוף הטרי של גרנד פרי ת"א במשקל של עד 100 ק"ג המשיך: "הפעם היו ספורטאים איכותיים. חצי הגמר שלי היה נגד סגן אלוף העולם, פריי. כל קרב שלי איתו זה אמ'אלה. כל קרב נכנס לגולדן סקור וכל קרב קשוח. אורן סמדג'ה אמר לי לפני הקרב הזה: 'זה קרב של מי יותר גבר. מי שיהיה יותר – ינצח. תבוא ותילחם עד השנייה האחרונה'. השתמשתי בקהל בכך שחיבקתי אותו וגרמתי לו לסחוף אותי. לא התנתקתי ממנו לגמרי. כשהקהל ספר איתי לאחור – פשוט צמרמורות. מהרגע שיצאתי מהמנהרה ואני ככה לאט לאט מתחיל לפסוע קדימה אני שומע את הקהל קורא בשם שלי וכל הגוף שלי צמרמורת. אני יודע שאני יכול להוציא מעצמי אקסטרה".


פלצ'יק. "אין דבר יותר מתוק מלפתוח את העונה החדשה עם מדליית זהב בבית" (MAHMOUD KHALED/AFP via Getty Images)

השנה האולימפית: "עכשיו לא נחים על זרי הדפנה. יש את גרנד סלאם פריז בעוד שבועיים, ומדובר באחת התחרויות היותר יוקרתיות בסבב. אני צריך ללמוד מהטעויות שלי כי מכל דבר אפשר להשתפר". הג'ודוקא סיים ואמר שהמדליה היא פיצוי על היעדרו בשנה שעברה בשל מחלה: "וואו, כן. איזה כיף. מה שנקרא מבירה עמיקתא לאיגרא רמה".

לאחר פלצ'יק, גם אורי ששון זכה במדליית זהב. המדליסט האולימפי שחזר את הישגו מהשנה שעברה בתל אביב וסיפר: "המאני טיים הגיע. חצי שנה למשחקים האולימפיים ולכל תחרות יש משמעות גם מבחינת הניקוד וגם מבחינת התפקוד שלי. הרבה יותר ממדליית הזהב זו הדרך. איך שדברים קרו, גם כשהייתי בפיגור ידעתי להתעלות על עצמי ולהביא את הניצחון שהיה חשוב לי מאוד. כמובן שלהתחרות עם הקהל הזה זה בלתי מוסבר. להתחרות עם אנרגיות שהן פשוט עוטפות אותך ברגעים קשים בהם אתה מקבל בוסט של אנרגיה. זאת אחת החוויות הכי טובות שהיה לי בקריירה וכיף שזה קורה פעם שנייה ברציפות. עכשיו צריך להמשיך קדימה".

הניצחון בגמר על קים הקוריאני: "זה הקרב הכי חשוב שלי מאז אולימפיאדת ריו. מדובר ביריב שניצח אותי שלוש פעמים. לא הסתדרתי איתו, לא מצאתי את הנוסחה. היום בעזרת אסטרטגיה מאוד מדויקת עם סמדג'ה, גיל עופר וגיא פוגל מצאנו את הנוסחה. זה לא אומר שיהיה קל בהמשך, יהיה יותר קשה, אבל אנחנו אוהבים אתגרים ואני מאוד שמח".


המאושרים לאחר הזכיות. "המאני טיים הגיע" (איגוד הג'ודו)

על גרנד סלאם פריז והברזתו של טדי רינר: "עכשיו אני צריך להתמקד בתחרויות שיבואו. טדי רינר הוא ספורטאי שלא הפסיד מ-2010. המטרה שלי היא לנצח אותו, הוא ספורטאי גדול. אם אנצח אותו- זה יהיה ניצחון מאוד חשוב בשבילי. התאכזבתי שהוא לא בא כי כל הזדמנות להילחם איתו היא מופלאה. המטרה להגיע לגרנד סלאם פריז ושם לפגוש אותו".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי