עם הרבה ציפיות: נבחרת הג'ודו המריאה לפריז, מוקי שב להתחרות

נבחרת הג'ודו
נבחרת הג'ודו | באדיבות איגוד הג'ודו

לקראת גרנד סלאם פריז, הנבחרת יצאה לצרפת עם מסיכות על פניהם בשל נגיף הקורונה. המטרה - לחזור לכל הפחות עם מדליה אחת. סמדג'ה: "מה שהיה שנה שעברה לא יהיה טוב לשנה הזו"

(גודל טקסט)
נבחרת הג'ודו המריאה לפנות בוקר (חמישי) לפריז לתחרות הגרנד סלאם היוקרתית שתיערך בשבת וראשון. כבר בנמל התעופה הג'ודוקות עטו על פניהם מסכות בד בשל נגיף הקורונה, שאגב מנע מנבחרת סין להשתתף בתחרות.

כשבועיים אחרי סיום גרנד פרי תל אביב, בו זכתה בשלוש מדליות (שתיים מזהב ואחת מארד), תקווה נבחרת הגברים לשוב לפחות עם מדליה אחת. בשנה שעברה רשמה הנבחרת של אורן סמדג'ה היסטוריה כשהעפילה לחמישה חצאי גמרים. אז זה נגמר במדליית כסף של שגיא מוקי (81 ק"ג), שחוזר להתחרות מאז הפציעה שמנעה ממנו להשתתף בגרנד פרי, שתי מדליות ארד של ברוך שמאילוב (66 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ופעמיים מקום חמישי של לי קוכמן (90 ק"ג) ואורי ששון (+100 ק"ג). 

סמדג'ה עצמו סיפר: "שנה שעברה הייתה תחרות מוצלחת. אני מתאר שמה שהיה שנה שעברה לא יהיה טוב השנה. כל פעם יש דברים שונים שאנחנו רוצים להביא לתחרויות".


אורן סמדג'ה (דני מרון)

ששון הביע אכזבה מכך שטדי רינר בסופו של דבר לא הגיע לגרנד פרי שנערך בת"א ואמר על כך: "טדי רינר הוא ספורטאי שלא הפסיד מ2010. המטרה שלי היא לנצח אותו. הוא ספורטאי גדול. אם אנצח אותו – זה יהיה ניצחון מאוד חשוב בשבילי. כל הזדמנות להילחם איתו היא מופלאה". כזכור, ששון ורינר נפגשו בחצי גמר ריו 2016, אז הצרפתי ניצח בתום קרב עיקש של הישראלי ועלה לגמר בו סיים במקום הראשון כשששון זוכה במדליית הארד.

נבחרת הגברים תחסר את טוהר בוטבול (73 ק"ג), שלא הצליח להחלים מהפציעות שפוקדות אותו במרפק ובברך. אחרי הגרנד פרי סיפר סמדג'ה שרק בסיום מחנה האימונים שיתקיים בארץ יוחלט אם בוטבול כשיר או לא, ובסביבתו של הג'ודוקא נאמר כי בשל השנה האולימפית הוחלט עדיין לא לסכנו והוא צפוי להתחרות בגרנד סלאם דיסלדורף בעוד כשבועיים.

עבור זוכה מדליית הארד טל פליקר (66 ק"ג) התחרות מאוד חשובה משום שמדליה לצד אי הצלחה של שמאילוב תגרום לכך שההכרעה מי מהשניים ייצג את ישראל בטוקיו תידחה גם היא לדיסלדורף.


אורי ששון (דני מרון)

את נבחרת הנשים תייצגנה שירה ראשוני (48 ק"ג), גפן פרימו וגילי כהן (52 ק"ג) ותמנע נלסון-לוי (57 ק"ג). גם עבור כהן שמתאוששת מפציעה ופרימו מדובר בתחרות שיכולה לסגור את הפערים ולקבוע מי תייצג את ישראל במשקל זה.

בתוך כך, כחלק מפרויקט ג'ודו בבתי ספר יצאו ג'ודאים מאבו גוש ומירושלים לפריז, גם לצפייה בתחרות וגם למחנה אימונים. במהלך הגרנד סלאם ייפגשו הספורטאים הצעירים עם מריוס וויזר נשיא איגוד הג'ודו העולמי וניקולס מסנר – ראש פרוייקט JUDO FOR PEACE העולמי.

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "פעם נוספת שאנחנו מוכיחים שהג'ודו מחבר בין אנשים. פרויקט בתי הספר מטמיע את ערכי הג'ודו, מחבר ילדים לספורט ואני שמח שלילדים יש הזדמנות גם להתאמן יחד וגם  לחוות טורניר בינלאומי שכזה".


JUDO FOR PEACE (באדיבות איגוד הג'ודו)


JUDO FOR PEACE (באדיבות איגוד הג'ודו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי