גרנד סלאם פריז: שמאילוב הפסיד בקרב על הארד, פתח פער מפליקר

ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב | דני מרון

שמיאלוב עלה לקרב על המדליה דרך בית הניחומים ונוצח, פליקר סיים דרכו בתחרות וינסה להדביק את הפער מיריבו על הכרטיס לטוקיו 2020 בדיסלדורף. נלסון-לוי וראשוני סיימו במקום השביעי

(גודל טקסט)

גרנד סלאם פריז בג'ודו יצא לדרך הבוקר (שבת) עם לא פחות מחמישה מזרנים, מה שמעיד על כמות משתתפים רחבה בטורניר היוקרתי של השנה. בקרב המשלחת הישראלית חשבו כי היום הזה הכריע את הקרב בין ברוך שמאילוב לטל לפליקר על הכרטיס הבודד במשקל של עד 66 ק"ג לייצוג ישראל בטוקיו 2020. אולם שמאילוב התחרה בערב על הארד, בעוד פליקר הודח במוקדמות. תמנע נלסון-לוי ושירה ראשוני סיימו במקום השביעי.

שמאילוב עלה לקרב על הארד נגד באשקו יונדופרנליי המונגולי במטרה לשחזר את מדליית הארד שלו בתחרות מאשתקד. בתום ארבע דקות ללא הכרעה, נכנס הקרב לניקוד הזהב כאשר כל מתחרה עם שני עונשים לחובתו. 3:21 דקות בתוך תוספת הזמן הצליח המונגולי להטיל בווזארי את שמאילוב, שמסיים במקום החמישי.

פליקר, שזכה במדליית ארד בגרנד פרי תל אביב לפני כשבועיים, פתח את התחרות שלו בניצחון. הוא פגש בקרב הראשון סרגיו אוליניק הפורטוגלי ו-32 שניות לסיום הקרב הצליח להפיל את יריבו באיפון יפהפה. פליקר ניצח באותו המהלך את חואן פוסטיגוס מפרו. בשמינית הגמר הוביל פליקר לאורך כל הקרב בווזארי על רומן דניאל-פרז. שבע שניות לסיום הצליח הספרדי לרתק את הישראלי ובכך פליקר סיים את דרכו בתחרות. לפליקר נותרה עוד תחרות אחת – גרנד סלאם דיסלדורף בעוד כשבועיים, כדי להדביק את הפער שרק גדל בינו לבין שמאילוב.

גם שמאילוב עצמו פתח את היום שלו בניצחון. הישראלי פגש את סטיבן מנגדו מזמביה והעלה איפון על לוח הניקוד 28 שניות לסיום הקרב. בסיבוב השלישי ניצח באיפון את סבסטיאן סידל הגרמני. בשמינית הגמר ניצח בווזארי את אידה יולי היפני, בתום קרב עיקש שנגמר 28 שניות בתוך ניקוד הזהב. ברבע הגמר פגש את גיאורגי זאנטריה, יריב ותיק ועקשן של הישראלים במשקל זה לאורך השנים. 46 שניות לסיום הצליח האוקראיני לסיים את הקרב באיפון ושלח את שמאילוב לבית הניחומים, דרכו ניתן לזכות במדליית ארד. שמאילוב הראה נחישות לאורך כל הקרב עם אלברטו גאיטרו-מרטין הספרדי ובסופו של דבר מצא את האיפון שהעלה אותו לקרב על המדליה.


טל פליקר (דני מרון)

שירה ראשוני (48 ק"ג) גברה בווזארי על טהי הונג מוייטנאם בקרב הראשון שלה. בקרב השני, גברה על מארי ורגאס-ליי מצ'ילה כשהעלתה ווזארי על לוח הניקוד 2:02 דקות לסיום הקרב ושמרה על היתרון עד לסופו. ברבע הגמר פגשה את מלאני קלמנט המקומית, צברה שלושה עונשים לחובתה והפסידה. בבית הניחומים, הפסידה ראשוני באיפון ליורנטסג מונקבאט המונגולית וסיימה במקום השביעי.

תמנע נלסון-לוי (57 ק"ג) ניצחה בקרב הראשון שלה את אטרי ליפרטאליאני. הישראלית אמנם פיגרה בווזארי מול הגאורגית, אך הצליחה למצוא איפון שהעלה אותה לשלב הבא. בשמינית הגמר גברה באיפון על מרים פופר מפנמה. ברבע הגמר הפסידה באיפון לאלופת העולם כריסטה דגוצ'י לאחר שהקנדית הצליחה לרתק את הישראלית. בבית הניחומים נכנעה בריתוק למומו טמאקוי היפנית וסיימה במקום השביעי.

גילי כהן (52 ק"ג) הייתה אמורה ליהנות מיתרון יחסי בשל העובדה שגפן פרימו, המתחרה עימה על הכרטיס הבודד לייצוג ישראל בטוקיו, נעדרה בשל מחלה. כהן פגשה את אנייס מוסדר המקומית, צברה שלושה עונשים לחובתה והעניקה לצרפתייה את הכרטיס לסיבוב הבא. כעת, לכהן, בדומה לפליקר, נותר רק גרנד סלאם דיסלדורף לסגור את הפער מפרימו ולא, פרימו תהיה הנציגה הישראלית במשקל זה.

מחר ישוב שגיא מוקי (81 ק"ג) אלוף העולם להתחרות. יעשו זאת גם לי קוכמן (90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) והמדליסט האולימפי אורי ששון (+100 ק"ג).


גילי כהן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי