יש זהב בפריז: פלצ'יק ניצח בגמר את ליפרטליאני. רינר הודח

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | Francisco Lozano Martin

הג'ודאי (100 ק"ג) גבר על סגן אלוף אירופה לאחר שיריבו ספג עונש שלישי בניקוד הזהב. שגיא מוקי נכנע בבית הניחומים וסיים שביעי. וגם: האלוף האולימפי מצרפת הפסיד לראשונה לאחר 154 ניצחונות רצופים

(גודל טקסט)

היום השני של גרנד סלאם פריז יצא לדרך הבוקר (ראשון) ואחרי המקום החמישי של ברוך שמאילוב אתמול, היום המשלחת הישראלית רשמה הישג כביר כאשר פיטר פלצ'יק זכה במדליית הזהב במשקל של עד 100 ק"ג. ישראלי נוסף שקיווה לזכות במדליה הוא שגיא מוקי, אבל הוא הפסיד ברבע הגמר, ירד לבית הניחומים ושם שוב נכנע וסיים במקום השביעי. בניגוד לשניים, אורי ששון הודח כבר בסיבוב הראשון. בזירה העולמית, הפתעת ענק קרתה עם ההפסד הראשון של טדי רינר לאחר מספר בלתי ייאמן של ניצחונות רצופים ובתום כתשע שנים של ניצחונות ברצף.

עבור פיטר פלצ'יק (100 ק"ג), מדליסט הזהב מגרנד פרי תל אביב, הקרב הראשון לא היה פשוט ונכנס לניקוד זהב. פלצ'יק התחרה נגד קזבק זאנקישייב הרוסי וכשהקרב נמשך ללא הכרעה, קיבל כל מתחרה עונש ולאחר מכן הגיע עונש נוסף. משום שלרוסי היה עונש אחד יותר, הקרב הסתיים אחרי 1:19 דקות בתוספת הזמן ו-5:19 דקות בסך הכל. הקרב שלאחר מכן היה פשוט יותר עבור פלצ'יק, שניצח באיפון את מיטיקה סביריאד מבלארוס 1:50 לסיום הקרב.


פיטר פלצ'יק מציג את מדליית הזהב (Francisco Lozano Martin)

ברבע הגמר חיכה פלצ'יק להזדמנות לסיים את הקרב ולעלות לשלב הבא כמה שיותר מהר, ו-17 שניות לסיום הגיע הרגע כאשר הישראלי ריתק את שאדי אלנאהאס הקנדי, שניסה להשתחרר, אולם פלצ'יק לא ויתר וסיים באיפון. בקרב על כרטיס הכניסה לגמר חיכתה לפלצ'יק משוכה בדמות קורל מיקאל ההולנדי, המדורג הראשון בעולם במשקל של עד 100 ק"ג. פלצ'יק גבר בעבר על ההולנדי פעמיים, אולם גם מיקאל ניצח את הישראלי פעמיים – אבל היום היה זה הישראלי שיצא עם ידו על העליונה, בתום קרב ארוך שנמשך 5:35 דקות לאחר שההולנדי צבר שלושה עונשים.

בקרב על הזהב פגש פלצ'יק את וארלם ליפרטלאני הגיאורגי, סגן אלוף אירופה המכהן וזוכה מדליית הזהב מהגרנד סלאם בשנה שעברה. בתום ארבע דקות ללא הכרעה, נכנס הקרב לניקוד זהב כאשר לחובת הגיאורגי יש שני עונשים ולפלצ'יק אחד. 48 שניות בתוך תוספת הזמן ספג פלצ'יק את העונש הנוסף, אבל פחות מדקה לאחר מכן ספג הגיאורגי את העונש השלישי. פלצ'יק זוכה במדליית הזהב.


פיטר פלצ'יק עם מאמנו אורן סמדג'ה (Francisco Lozano Martin)

גם שגיא מוקי (81 ק"ג) התקשה בסיבוב הראשון שלו נגד אלכסיוס נטנסטדיס ומצא את עצמו בקרב שנכנס לניקוד זהב. דקה בתוך תוספת הזמן צבר היווני את העונש השלישי לחובתו והעניק למוקי את הניצחון. בקרב שלאחר מכן פגש מוקי את פטרה ראצימיביזה ממדגסקר וניצח 2:34 דקות לסיום הקרב, לאחר שיריבו צבר שלושה עונשים מהירים לחובתו. בשמינית הגמר חזר מוקי לשיטה האהובה עליו וניצח באיפון את כריסטיאן פרלאטי האיטלקי.

מוקי, שבשנה שעברה זכה במדליית כסף בתחרות בבירת צרפת, פגש ברבע הגמר את שארפודין בולטאבואב האוזבקי וגם בקרב הזה התקשה אלוף העולם הישראלי לעלות ניקוד על הלוח ו-8 שניות לסיום הזמן החוקי של הקרב, שני המתחרים היו כבר עם שני עונשים. 1:04 בניקוד הזהב הצליח האוזבקי להפיל את מוקי על גבו ולשלוח אותו לבית הניחומים, שם קיווה להיאבק על מדליית הארד – אך גם בבית הניחומים הפסיד מוקי, באיפון לאנטוני ולוייס-פורטייר הקנדי וכך סיים את דרכו במקום השביעי.

לעומתם, אורי ששון (100+ ק"ג), שגם הוא זכה בזהב בגרנד פרי תל אביב לפני כשבועיים, פתח את היום שלו נגד אנדי גרנדה. הקובני פיגר בשני עונשים, אבל 1:30 בתוך ניקוד הזהב הצליח לעלות ווזארי על הלוח ולהדיח את המדליסט האולימפי הישראלי כבר בקרב הראשון שלו בתחרת. לי קוכמן (90 ק"ג) הודח בסיבוב הראשון כשהפסיד באיפון לרוברט פלורנטינו הדומניקני.

בזירה העולמית הפתעה גדולה נרשמה כשטדי רינר (100+ ק"ג), האלוף האולימפי, הפסיד בשמינית הגמר מול הקהל הביתי והודח מהתחרות. האלוף הבלתי מנוצח הפסיד בווזארי לקוקורו קאגאורה היפני, זוכה מדליית הארד בטורניר המאסטרס האחרון מדצמבר. ההפסד הזה מגיע לאחר 154 ניצחונות ברציפות שכללו בין היתר עשר זכיות בתואר אלוף עולם במשך קרוב לעשור.


רינר מתקשה לעכל, היום בפריז (LUCAS BARIOULET/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי