נבחרת הג'ודו ויתרה על המחנה ביפן עקב התפשטות הקורונה

נבחרת הג'ודו
נבחרת הג'ודו | באדיבות איגוד הג'ודו

רגע לפני שהייתה אמורה להמריא למחנה אימונים טרום אולימפי, הוחלט לבטל את היציאה והאיגוד יחפש יעד חדש. לספורט1 נודע שהצורך בבידוד במשך שבועיים עם חזרתם ארצה הוביל לשינוי בתכניות

(גודל טקסט)

נבחרת הגברים בג'ודו הייתה אמורה לטוס השבוע למחנה אימונים טרום אולימפי ביפן, אולם וירוס הקורונה המתפשט ברחבי המזרח עשוי לגרום לביטולו. למעשה, גם ברגעים אלה (שבת) גורמים באיגוד הג'ודו עצמו לא יכולים להודיע בוודאות על הביטול, שכן גם הספורטאים וגם צוות האימון כבר היו מוכנים וארוזים לקראת היציאה לארץ השמש העולה. באיגוד הג'ודו מסרו שהודעה מסודרת תצא לתקשורת מחר, כשברקע משרד הבריאות אמור להרחיב את צו איסור הכניסה גם ליפן ולא רק לסין וקוריאה.

לספורט1 נודע שאחת הסיבות שעלולות לגרום לביטול המחנה הוא העובדה שהספורטאים יצטרכו לשהות בבידוד במשך 14 ימים כשישובו מיפן, לפי הנחיות משרד הבריאות. משום שמדובר בשנה אולימפית ובזמן חשוב עבור אימונים ותחרויות, בנבחרת לא מעוניינים להגיע למצב כזה.

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, נמצא בקשר רציף עם סמנכ"ל משרד הבריאות כאשר בהתחלה דובר על כך שהנבחרת תטוס עם מסכות בד. למרות מחסור של המסכות בארץ, הצליחו בנבחרת לאתר מלאי של מסכות שאמור היה להספיק לטיסה ולשהות ביפן, שכן מומלץ על כמה שפחות חשיפה ושהייה במקומות הומי אדם בהם נגיפים באים במגע. אגב, גם הוועד האולימפי הוציא לספורטאים הנחיות בהן בין היתר דובר על שמירה על היגיינה יותר מתמיד והימנעות מאכילת בשר לא מבושל. בסופו של דבר, הוחלט הערב לוותר על היציאה ליפן והנבחרת תמצא אתר אחר לקיים בו את המחנה.

מחר נבחרת הגברים תסיים את הופעתה בגרנד סלאם דיסלדורף כאשר לי קוכמן (90 ק"ג) ינעל את ההשתתפות עבור הנבחרת כולה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי