משה פונטי: "בנינו תוכנית יצירתית שיוצאת מהקופסה"

משה פונטי
משה פונטי | צילום: דני מרון

באיגוד הג'ודו נערכים למתכונת האימונים החדשה, בעקבות ההוראות החדשות של משרד הבריאות. בנבחרת הנשים קיבלו תכנית עבודה לאימונים בזוגות ובגברים וסמדג'ה בנה תכנית יעודית לכל ספורטאי

(גודל טקסט)

הנחיות משרד הבריאות בנוגע לקיום אימוני ספורט משתנות כמעט בכל יום, ובנבחרות ישראל בג'ודו, בראשות שני הרשקו ואורן סמדג'ה, הכינו תכנית אימונים מיוחדת לימי הקורונה על מנת לשמור על כושר ורף אימונים במקביל להגבלות.

בנבחרת הנשים, קיבלו הספורטאיות תכנית עבודה לאימונים בזוגות, כאשר מאמן הנבחרת שני הרשקו חילק את הספורטאיות האולימפיות הבכירות למגורים מבודדים, וכל זוג קיבל ציוד להקמת משטח אימונים- מזרונים, משקולות וציוד לאימונים. לספורטאים ולספורטאיות נבנתה תכנית עבודה שתגן ככל הניתן על בריאותן, ובמקביל תשמור אותן בכושר מירבי ליום בו יוכלו לחזור לתפקוד מלא.

בהתאם למגבלות, עוברים הרשקו והמאמנות בין הבנות כדי לקיים אימונים אישיים. מאמן אחד עובר בין זוג מתאמנות ואימוני וידאו מועברים גם כן. לגבי הצוות המקצועי, פיזותרפיסט הנבחרת מגיע לטיפולים בבתי הבנות והתזונאי מיקי מדר מעביר הנחיות בקבוצת הוואטסאפ של הנבחרת.


בנה תוכנית אימונים מיוחדת למתאמנים. אורן סמדג'ה (דני מרון)


שני הרשקו עם תמנע נלסון לוי

נבחרת הגברים גם היא מקיימת תכנית מיוחדת במטרה לשמור על כושר, וסמדג'ה בנה תכנית יעודית וכל ספורטאי קיבל משימות אישיות. אתמול, כשפורסמו ההנחיות החדשות האוסרות על מגע בין היתר, נבחרת הגברים לא ערכה אימון וקיימה אימון שמירה על הכושר מעט שונה בדמות משחק כדורעף חופים בתל אביב, אותו תיעדו הג'ודאים ברשתות החברתיות.

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי אמר על הימים האחרונים: "למרות המצב חשוב לנו לא להשבית את האימונים לחלוטין, ולהתאים אותם למגבלות הקיימות. המאמנים יצרו תוכנית יצירתית, שיוצאת מהקופסה, שמחייבת אותם מצד להרבה עבודה בזוגות, ויחד עם זאת מאפשרת לשמור על כושר".

הרשקו הוסיף: "החלטנו לייצר תכנית אסטרטגית מותאמת וחילקנו את הבנות בצורה כזו שתאפשר אימונים בצורה הטובה ביותר האפשרי. מדובר בהיערכות לוגיסטית לא פשוטה, אבל אנחנו כמאמנים חייבים לייצר את הכי טוב האפשרי בתוך המצב הקיים".

סמדג'ה גם כן דיבר על המצב: "אני נשארים אופטימיים גם בימים האלה ועושים את המירב. חשוב גם לנו לייצר רצף אימונים למרו המצב ובהתאם למגבלות של משרדי הממשלה".


המאמנת מיקי טאנקה עם האחיות גפן וכרם פרימו

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Volleyball

A post shared by Sasson Ori (@ori_sasson) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי