פונטי: "העולם כולו צריך להזדעזע מהוצאתו להורג של נאביד אפקארי"

פונטי. הבעת אמון רחבה
פונטי. הבעת אמון רחבה | צילום: דני מרון

יו"ג איגוד הג'ודו: "אפקארי היה אמיץ למחות על משטר האייתוללות ושילם בחייו. אנו חוששים לחייו של סעיד מולאי שנמצא בסכנה"

(גודל טקסט)

אתמול (שבת) הודיעה הטלוויזיה האיראנית כי המתאבק נאביד אפקארי הוצא להורג. כזכור, אלוף איראן בהיאבקות הורשע בהריגת מאבטח במהלך מחאה נגד הממשלה בשנת 2018 ונגזרו עליו 70 מלקות ועונש מוות. בעקבות כך, יושב ראש איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, פרסם הודעה רשמית בנושא.

פונטי כתב: "העולם כולו צריך להזדעזע מהוצאתו להורג של נאביד אפקארי, המתאבק האיראני, ש"העז" למחות נגד המשטר. אנחנו, אנשי הג'ודו הישראלי, ראינו מול העיניים את הפחד שמטיל המשטר האיראני על ספורטאיו, ראינו את סעיד מולאי מתחנן לעלות ולהתחרות מול שגיא מוקי, את התסכול והפחד שלו כאנשי המשטר אסרו עליו ואיימו עליו. מולאי היה אמיץ כדי לערוק מאיראן, אפקארי לא היה בר מזל כמו מולאי והוצא להורג.

"הוועד האולימפי הבינלאומי ואיתו ספורטאים בכל העולם צריכים לעמוד לצד הספורטאים האיראנים, לאפשר להם לממש את היכולות שלהם בעולם הספורטיבי, ולהשאיר את הפוליטיקה בחוץ. אפקארי היה אמיץ למחות על משטר האייתוללות ושילם בחייו, אנחנו כאנשי ג'ודו חוששים כעת לחייו של סעיד מולאי, שאמנם לא נמצא באיראן, אבל היום לאחר הוצאתו להורג של אפקארי, ברור שגם הוא בסכנה.

"ב- 15 בספטמבר ייערך ב"קאס" בית המשפט העליון בספורט דיון בתביעתה של אירן לאסור על מולאי להתחרות אלא במדי איראן, כשברור מה יקרה לו אם הוא יחזור לשם. ה"קאס" צריך לומר את דברו בקול רם, הועד האולימפי הבינלאומי וספורטאים מכל העולם צריכים לעמוד שם לצידו של סעיד מולאי.

אפקארי שילם בחייו על מימוש שתי זכויות שלו- למחות נגד המשטר ולממש את יכולותיו הספורטיביות. עולם הספורט כולו צריך לזעוק, להפעיל סנקציות משמעותיות על הוועד האולימפי האיראני, על התאחדויות הספורט השונות של המשטר האפל הזה, ולא לאפשר לשלטון הזה להטיל אימה על ספורטאיו", סיכם פונטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי