ענק: פיטר פלצ'יק זכה במדליית הזהב באליפות אירופה

פיטר פלצ'יק | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

הג'ודאי במשקל עד 100 ק"ג זכה לראשונה באליפות אירופה אחרי וואזרי על האלוף היוצא ארמן אדמיאן. אורי ששון לעומתו הודח אחרי הפסדים ברבע הגמר ובבית הניחומים. קוכמן וגולן סיימו את דרכם בסיבוב הראשון

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בג'ודו הנערכת בפראג נכנסה ליומה האחרון והמשלחת הישראלית סיימה אותה בטעם הכי מתוק שאפשר: אחרי שטל פליקר סיים במקום השני וזכה במדליית כסף ביום חמישי, היום (שבת) פיטר פלצ'יק זכה במדליית הזהב במשקל של עד 100 ק"ג.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) עשה דרך מרשימה בצ'כיה ועבר את הסיבובים המוקדמים בהצלחה יתרה. תחילה הוא גבר על בנג'מין פלטשר האירי ולשם כך הוא נזקק לניקוד זהב בקרב שנמשך מעל שמונה דקות, לאחר מכן הכניע את יבגניס בורודבקו הלטבי בעקבות צבירת עונשים של יריבו וברבע הגמר הכניע באיפון תוך 43 שניות בלבד את בוריס גיאורגייב הבולגרי.

בחצי הגמר פגש פלצ'יק את הגאורגי ורלאם ליפטרליאני והישראלי סיים עם ידו על העליונה הודות לוואזרי מוצלח בתום קרב שארך ארבע דקות. בגמר פגש את אלוף אירופה משנת 2019, ארמן אדמיאן הרוסי. במהלך הקרב פלצ'יק העז יותר מיריבו, אך לא השיג ניקוד בארבע הדקות הראשונות. בהארכה זה השתלם כאשר הימם את אדמיאן בווזארי וזכה במדליית זהב ראשונה באליפות אירופה.

מי כבר לא יזכה במדליה, גם לא דרך בית הניחומים, הוא הוא אורי ששון (מעל 100 ק"ג), שהפסיד ברבע הגמר ללבאני מטיאשוויליב בתום קרב עיקש שארך כמעט שבע דקות וחצי והוכרע בעונש שלישי שספג הישראלי. בבית הניחומים הוא פגש את לוקאש קפראלק הצ'כי, הפסיד וסיים את דרכו בתחרות. בסיבוב המוקדם הכניע ששון את הפולני מאצ'יי סרנאצקי.

אורי ששון
ששון. סיים את דרכו בבית הניחומים | באדיבות הוועד האולימפי

במשקל עד 90 קילו התחרו היום גם לי קוכמן איתי גולן, אולם שניהם סיימו את דרכם כבר בקרב הראשון. קוכמן צבר עונשים ורק בגללם הפסיד לנמניה מאיידוב (אלוף העולם ב-2017) אחרי 3:43 דקות ואילו גולן נכנע לכריסטיאן טות' ההונגרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי