תמנע נלסון לוי זכתה במדליית הזהב, גילי כהן הסתפקה בכסף

תמנע נלסון לוי | עודד קרני, איגוד הג'ודו

גרנד סלאם תל אביב: נלסון לוי ניצחה בגמר את שרה לוני לאחר 10 שניות. קודם לכן, כהן שהעפילה גם היא עד לגמר, הפסידה באיפון של צ'לסי גיליס הבריטית. בגברים: ברוך שמיאלוב סיים במקום השביעי

(גודל טקסט)

יום חג לחובבי הג'ודו הישראלי: גראנד סלאם תל אביב יצא היום (חמישי) לדרך בתחרות היסטורית בתל אביב חמישה חודשים לפני המשחקים האולימפיים וכבר בערב הפתיחה המשלחת הישראלית השיגה שתי מדליות. במשקל של עד 57 ק"ג תמנע נלסון לוי זכתה במדליית הזהב, בעוד גילי כהן שעקפה את גפן פרימו ותהיה חלק מהמשלחת בטוקיו, הסתפקה בכסף לאחר הפסד בגמר.

גפן פרימו (התחרתה עד 52 ק"ג) נחלה הפסד מאכזב ומפתיע מול צ'לסי גיליס מבריטניה כשנוצחה באיפון בגולדן סקורר בתום חמש דקות. הישראלית שהובילה במירוץ להבטחת הכרטיס לטוקיו איבדה את מקומה במשלחת לטוקיו לגילי כהן (מתמודדת גם היא באותו המשקל) על המקום במשלחת.

כהן ניצחה באיפון מהיר את טאטיאנה שוקאווני לוויטסקה מגיאורגיה אחרי דקה ו-24 שניות בלבד! בהמשך היא גברה גם על נעמי ואן קריבל ההולנדית, ניצחה את אסטריד גנטו ברבע הגמר והבטיחה מדליה לאחר ניצחון על אסטרלה לופס שריף הספרדייה. בגמר פגשה את צ'לסי גיליס הבריטית, לה הפסידה באיפון ונאלצה להסתפק במדליית הכסף.

גפן פרימו | עודד קרני, איגוד הג'ודו

תמנע נלסון לוי שמתחרה במשקל עד 57 ק"ג, החלה את דרכה בסיבוב השני וניצחה באיפון את אוזלם ילדיז הטורקית באיפון בגולדן סקור. ברבע הגמר תמנע השיגה איפון מהיר בחלוף 52 שניות בלבד מפתיחת הקרב על קאג'ה קאז'יר מסלובניה. הישראלית הנהדרת השיגה ניצחון שלישי רצוף והפעם בחצי הגמר, על אתרי ליפרטילאני מגיאורגיה אלופת העולם ג'וניור ב-2019 ומדליסטית הארד מגראנד פרי זאגרב 2019 ובגמר השיגה את הזהב כמו גדולה לאחר איפון על שרה לוני הצרפתייה תוך פחות מ-10 שניות.

נלסון לוי אמרה לאחר הניצחון בגמר: "כיף לזכות בזהב פה בארץ, חבל שאין פה קהל כי הקהל שלנו הכי טוב בעולם. אבל מרגישים את החום שלהם זה מדהים. מילה טובה לאיגוד הג'ודו הישראלי והעולמי, הרימו פה חתיכת אירוע".

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) ניצחה בתום 2:17 דקות את לילה אלייאבה מאזרבייג'אן בזכות איפון ובסיבוב הבא מחכה לה אנדראה סטוג'דינוב מסרביה. תצר מלכה נכנעה בסיבוב הראשון (עד 48 ק"ג) מול עיישה גורבנאלי מאזרייג'אן והודחה.

תמנע נלסון לוי | עודד קרני, איגוד הג'ודו

אצל הגברים לעומת זאת, יום הפתיחה הלך הרבה פחות חלק: ברוך שמיאלוב שדורג ראשון (מתחרה עד 66 ק"ג) בתחרות החל את דרכו בסיבוב השני וגבר על וילאין לימה הברזילאי, מדליסט הארד מגראנד סלאם הונגריה 2020, בשניות הסיום השיג יתרון וואזרי. בסיבוב השלישי גבר באיפון על סינגאח סאיני מהודו והעפיל לרבע הגמר, שם הפסיד למוראד צ'ופאנוב מרוסיה, מדליסט הארד מאליפות העולם לג'וניור ב-2018.  בעקבות ההפסד נשר שמיאלוב לבית הניחומים שם הפסיד לסארדור נורלייב האוזבקי, וסיים את התחרות במקום השביעי.

ברוך שמיאלוב | עודד קרני, איגוד הג'ודו

גם עמית בובוביץ שמתחרה באותו המשקל, ניצח את יריבו והדיח את סגן אלוף העולם ומדליסט הכסף ב-2017, אורקאן ספארוב האזרי. ספארוב ספג עונש שלישי לחובתו בתוך הגולדן סקור שהקנה לבובוביץ ניצחון חשוב, אולם בהמשך הוא הודח בסיבוב השלישי מול הבלארוסי דיזמיטרי מינקאו אחרי שנוצח באיפון. בקרב אחר, אייל זוניס הפסיד בווזרי אחרי ארבע דקות מול ארתורו תי מקירגיסטן.

עמית בובוביץ | עודד קרני, איגוד הג'ודו

בכל הקשור לתחרות במשקל עד 60 ק"ג, הישראלים די התקשו. נים וולצ'ק נכנע לניקולה פוס המולדבדי והודח בשלב הראשון. גם אדן חזן הודח בשלב המוקדם לאחר שהפסיד להודי קומר ויג'י יאדאב. נועם ליבה היה הבא בתור ונוצח על ידי דיאז אדוניס מארצות הברית.

מתן קוקלייב גבר על תומר גלומב מפולין. בהמשך גבר על סלאיח ילדיז. בקרב השלישי שלו, בשלב רבע הגמר, הוא נוצח באיפון בחלוף שתי דקות בידי רמזאן אבודלייב הרוסי והמשיך לבית הניחומים, בו הפסיד גם לגוסמן קירזיזבאייב הקזחי.

מתן קוקולייב | עודד קרני, איגוד הג'ודו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי