בוטבול זכה בארד, כסף למולאי על אדמת ישראל ואכזבה למוקי

אורן סמדג'ה, טוהר בוטבול | עודד קרני, איגוד הג'ודו

המתחרה במשקל עד 73 ק"ג עלה על הפודיום הודות לעונש שלישי נגד יריבו בקרב המכריע בבית הניחומים, האיראני נוצח בגמר אך השיג מדליה. אלוף העולם סיים את דרכו כבר בקרב הראשון, שריר פספסה את הארד

(גודל טקסט)

הקרב לו כולנו חיכינו וקיווינו בין שגיא מוקי לסעיד מולאי בגמר גראנד סלאם תל אביב, כבר לא יקרה. אלוף העולם ב-2019 הודח הבוקר (שישי) באיפון לסמי שושי הבלגי ובכך סיים את דרכו מוקדם מהצפוי, כבר בקרב הראשון שלו במשקל עד 81 ק"ג, בעוד האיראני שמייצג את מונגוליה כבר העפיל לגמר.

מיד לאחר הקרב אמר מוקי: "לא קל להיות מודח ולא לעמוד על הפודיום, אבל הפסדים הם חלק מהדרך. אחרי מדליות באליפויות אירופה ועולם, המטרה היא האולימפיאדה. זה מבאס כי זה קרה בארץ ורציתי להצליח פה".

על פספוס ההזדמנות לפגוש את מולאי אמר מוקי: "מאוד רציתי לפגוש אותו ולעלות איתו לקרב, אבל אולי יום אחד זה עוד יקרה".

מוקי מסיים את דרכו בת"א. מוקדם מהצפוי | עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו

סעיד מולאי האיראני, שמייצג את מונגוליה, רשם יום היסטורי על אדמת ישראל. מולאי עלה לסיבוב השלישי לאחר קרב עיקש נגד זלים טצקייב האזרי וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים באולם לאחר ניצחון הבכורה שלו על אדמת ישראל, המשיך לרבע הגמר בזכות ניצחון על אנטוניו, תפס את המקום בחצי בקרב מרשים נגד דומיניק ריסל, גבר גם על אסלן לפינגוב הרוסי והבטיח מדליה על אדמת ישראל. בגמר, מולאי נכנע לשארופידין בולטבוייב האוזבקי וסיים את התחרות עם מדליית כסף היסטורית.

בניגוד למוקי, מי שכן הצליח לסיים את היום עם מדליה על הצוואר בקטגוריה עד 73 ק"ג הוא טוהר בוטבול, שתחילה ניצח בווזארי את אריק האם הבריטי ובסיבוב השלישי הכניע את אלונסו וונג הפרואני עמוק בתוך ניקוד זהב. ברבע הגמר, לצערנו, נכנע לאלכסנדרו ראיצ'ו הרומני וירד לבית הניחומים, שם ניצח באיפון את ואדים שוקה מבלארוס. בקרב האחרון על מדליית הארד, בוטבול ויריבו הגאורגי לאשה שוואדטאשווילי נכנסו לניקוד זהב ובו שוואדטאשווילי ספג עונש שלישי, מה שהעניק לבוטבול את המדליה השלישית לישראל בתחרות.

מולאי. איראני על הפודיום בישראל | עודד קרני, איגוד הג'ודו

במשקל עד 81 ק"ג הצליח דין גמר לרשום הפתעה גדולה, כשתחילה עלה לסיבוב השני בזכות ניצחון על טרנס קואמבה מגבון ולאחר מכן הדיח את הרוסי חסן חלמורזאייב, האלוף האולימפי המכהן מריו 2016, אולם בסיבוב השלישי הוא סיים את דרכול לאחר שהפסיד בשני ווזארי לגרמני קני בדל.

אורון גינר (עד 73 ק"ג) הגיע גם הוא עד הסיבוב השלישי אחרי שגבר על הפולני ויקטור מרוצ'ינסקי עמוק בתוך ניקוד זהב, אך נכנע בקרב השני שלו לגרמני איגור ואנדטקה.

דין גמר | עודד קרני, איגוד הג'ודו

עוד קודם לכן, דילאן רצ'יסטאר נוצח בידי ג'ואו מקדאו מברזיל, מדליסט הכסף מגראנד פרי בודפשט 2019 וסיים את דרכו בתחרות במשקל עד 81 ק"ג. באותה קטגוריית משקל, גם שגב בן הרוש נכנע לזלים טצקייב מאזרבייג'אן ובכך פספס גם הוא הזדמנות לפגוש את מולאי האיראני. במשקל עד 73 ק"ג, עידו לוין נכנע בסיבוב הראשון לאריום קוחומולה האוקראיני ויונתן אלבז שזכה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 23 הפסיד לשווייצרי נילס שטומפ.

בנשים, גילי שריר (עד 63 ק"ג) הייתה רחוקה ניצחון אחד ממדליית ארד. שריר העפילה לסיבוב השלישי בזכות שלושה עונשים שספגה יריבתה נג'ליקה שימנסקה הפולניה, אולם הפסידה ברבע הגמר לאנדראה לסקי הסלובנית ונשרה לבית הניחומים. שריר, שרק בחודש שעבר החלימה מקרע ברצועה הצולבת, ניצחה בקרב הראשון בבית הניחומים את הרומניה סטפניה דוברה ואז היא פגשה בקרב על המדליה את מגדלנה קראסקובה האוסטרית, נגדה ספגה עונש שלישי בתוך ניקוד הזהב ובעקבות כך פספסה את המדליה וסיימה חמישית בתחרות.

ענבל שמש נכנעה בקרב הראשון שלה עד 63 ק"ג והודחה על ידי אגטה אוזדובה-בלך ובאותה קטגוריה הודחה בקרב הראשון שלה גם פז לייבל שהפסידה לספרדיה כריסטינה קבנייה פרס. שקד עמיחי (עד 70 ק"ג) הפסידה למריה פורטלה מברזיל בניקוד זהב וגם היא הודחה בפתיחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי