אליפות אירופה בג'ודו: גפן פרימו זכתה במדליית הארד

גפן פרימו
גפן פרימו | עדי אבישי

לאחר שהכניעה את גילי כהן ונעצרה בחצי הגמר, הצעירה גברה על צ'ופ השוויצרית בקרב על המדליה. קוקלייב הפסיד בחצי הגמר ונוצח גם בקרב על הארד. ראשוני ונלסון לוי הפסידו שתיהן בבית הניחומים וסיימו במקום השביעי

(גודל טקסט)

לפני המשחקים האולימפיים שייערכו בטוקיו בקיץ, אליפות אירופה בג'ודו יצאה לדרך היום (שישי) בליסבון שבפורטוגל. סגל נבחרת הנשים של ישראל מונה חמש ספורטאיות ובסגל הגברים יש שמונה מתחרים, כאשר שישה מתוך ה-13 יתחרו במהלך היום. עד כה, גפן פרימו העפילה לחצי הגמר בזכות ניצחון בקרב כל-ישראלי בינה לגילי כהן ובגברים מתן קוקלייב עלה גם הוא לשלב ארבעת האחרונים, שם הפסיד ונשלח להתחרות על מדליית הארד. מי שנשרו לבית הניחומים הן שירה ראשוני ותמנע נלסון לוי שנוצחו כל אחת בשלב רבע הגמר, כאשר לאחרונה עוד נותר סיכוי למדליה. שגיא מוקי (שבת), פיטר פלצ'יק ואורי ששון (ראשון) יתחרו בהמשך.

עד 48 ק"ג

שירה ראשוני פתחה את התחרות בסיבוב השני ועשתה זאת ברגל ימין, כשגברה באיפון על לאורה מרטינס אבלנדה מספרד והעפילה לרבע הגמר. לאחר מכן נוצחה ראשוני על ידי המדורגת ראשונה בעולם, דיסטריה קרסניצ'י מקוסובו והיא ניסתה להגיע לקרב על הארד דרך בית הניחומים, אך שם הפסידה למלאני קלמנט הצרפתייה וסיימה את התחרות במקום השביעי.

עד 54 ק"ג

גפן פרימו ניצחה בדרבי הישראלי את גילי כהן ברבע הגמר באיפון והעפילה לחצי גמר, מרחק ניצחון אחד ממדליה. השתיים פתחו את התחרות בסיבוב השני והשיגו את הניצחון המיוחל. כהן, שכידוע תתחרה בטוקיו על חשבון פרימו, ניצחה את מאשה בלהאוס מגרמניה בזכות ריתוק. לעומתה, פרימו גברה על אסטרייה לופס שריף מספרד לאחר שזו קיבלה שלושה עונשים.

בחצי הגמר, פרימו נכנעה לאלופת אירופה המכהנת – אודטה ג'ופרידה האיטלקית, אשר ניצחה בווזארי בניקוד הזהב. למרות זאת, הישראלית הצליחה לסיים את היום בהצלחה גדולה, עם זכייה במדליה: בקרב על הארד, פרימו גברה על אוולין צ'ופ השוויצרית באיפון והשיגה את מקומה על הפודיום.

גילי כהן | עודד קרני, איגוד הג'ודו

עד 57 ק"ג

תמנע נלסון לוי המדורגת שמינית בקטגוריה שלה פתחה עם ניצחון חלק על יובאנה רוג'יץ' מסרביה והעפילה לרבע הגמר. בדומה לראשוני, נלסון לוי נכנעה ברבע הגמר לקייזר הסלובנית בווזארי וקיוותה לשמור על סיכוי להשיג מדליה דרך בית הניחומים, אלא שאטרי ליפרטליאני הגאורגית גברה עליה שם והישראלית סיימה את דרכה במקום השביעי.

עד 60 ק"ג

אצל הגברים, מתן קוקלייב הצעיר הכניע את טמור נוזאדזה הגיאורגי עם ווזארי והעפיל לרבע הגמר. שם הוא גבר על נגלו פנטנו האיטלקי באיפון, אך בקרב חצי הגמר נכנע לפרנסיסקו גריגוס הספרד. קוקלייב קיבל הזדמנות אחרונה לזכות במדליה כשפגש את יאגו אבולדזה הרוסי, אך הישראלי נוצח גם בקרב על הארד וסיים את התחרות במקום החמישי. מדובר בהישג השיא בקריירה של הג'ודוקא הצעיר.

עד 66 ק"ג.

עמית בובוביץ' הצעיר הודח כבר בקרב הראשון, לאחר שנכנע לאיפון של אורקן ספארוב החזק שכמובן היה פייבוריט ברור לנצח את הקרב ועמד בציפיות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי