ששון הפסיד בקרב על הארד, פלצ'יק הודח בסיבוב השני באליפות אירופה

פיטר פלצ'יק | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

המדליסט האולימפי ניצח בבית הניחומים, אך הפסיד לקרפאלק הצ'כי בקרב על המדליה. חברו לנבחרת איבד את התואר בו זכה אשתקד וגם קוכמן סיים את דרכו, בתום שני קרבות. לניר נוצחה בקרב הראשון

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בג'ודו 2021 ננעלה היום (ראשון) לאחר יום הקרבות השלישי והאחרון והמשלחת הישראלית לא הצליחה לזכות במדליה רביעית בתחרות המתקיימת בליסבון שבפורטוגל. לאחר שגפן פרימו זכתה שלשום במדליית ארד בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג, ואתמול טוהר בוטבול זכה בכסף (73- ק"ג) ושגיא מוקי בארד (81- ק"ג), היום עלו למזרן ארבעה נציגים נוספים שכשלו במשימה.

סגן אלוף אירופה מ-2019, לי קוכמן, יקווה לכל הפחות לשחזר את ההישג שרשם במינסק לפני שנתיים כשיתחרה בקטגוריית עד 90 ק"ג. את היום פתח קוכמן, שהתחיל את התחרות מהסיבוב השני, עם ניצחון באיפון על רולאנד גוז ההונגרי. לצערו, בקרב הבא הוא נכנע באיפון ללאשה בקאורי הגאורגי והודח.

פיטר פלצ'יק (100- ק"ג), שהגיע כאלוף אירופה המכהן לאחר שזכה בזהב בפראג בחודש נובמבר האחרון, לא הצליח לשמור על התואר שלו. בסיבוב הראשון, פלצ'יק גבר על בויאן דוסן הסרבי, שספג שלושה עונשים בקרב. בשלב הבא פגש הישראלי את סיריל מארט הצרפתי שהצליח לחנוק אותו והקרב הוכרע באיפון מעורר מחלוקת. לא היה ברור אם פלצ'יק התעלף מהחניקה, אך השופטים קבעו שכן גם לאחר שצפו שנית ולכן גזרו עליו הפסד.

אורי ששון (100+ ק"ג) היה המתחרה שהגיע הכי רחוק מבין הארבע. המדליסט האולימפי מריו 2016 עלה אוטומטית לסיבוב השני בזכות הדירוג שלו ושם פתח את היום בסערה, כאשר הטיל באיפון את אניי מאריניץ' הסלובני תוך שש שניות בלבד. למרות זאת, בקרב שאחרי ששון הפסיד באיפון לגוראם טושישווילי הגאורגי (אלוף העולם מ-2018) ונשלח לבית הניחומים, שם הצליח להכניע באיפון את דניאל אלרסטורפר האוסטרי ולצערו בקרב על הארד הפסיד באיפון ללוקאש קרפאלק הצ'כי בניקוד זהב.

אורי ששון
אורי ששון | עדי אבישי

גם נציגה נשית הייתה לישראל בתחרות היום, אך לצערנו ההופעה שלה הייתה פחות מוצלחת: ענבר לניר (78- ק"ג), אלופת אירופה עד גיל 23 ואלופת ישראל, הודחה בתום קרב אחד בלבד לאחר שביאטה פצ'וט הפולנייה ריתקה אותה וניצחה באיפון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי