הישג ענק: ארד לגפן פרימו באליפות העולם

גפן פרימו | איגוד הג'ודו

למרות שנשרה לבית הניחומים, מדליסטית הארד מאליפות אירופה חתמה את התחרות עם שני ניצחונות ועם מקום על הפודיום. פליקר הודח בשמינית הגמר על ידי אלוף העולם, כהן סיימה את דרכה בסיבוב השני

(גודל טקסט)

היום השני באליפות העולם בג'ודו נפתח הבוקר (שני) בבודפשט שבהונגריה, כשאת המשלחת הישראלית מייצגים טל פליקר בגברים וגילי כהן וגפן פרימו בנשים. בעוד השניים הראשונים הודחו בשלב יחסית מוקדם, פרימו הצליחה לחתום יום נהדר עם מדליית ארד, למרות שבדרך היא נשרה לבית הניחומים.

פרימו, שלפני כחודשיים זכתה במדליית הארד באליפות אירופה, החלה את דרכה בסיבוב השני ושם גברה על על לוז אלברה המקסיקנית, שהפסידה בשל צבירת שלושה עונשים. לאחר מכן פרימו פגשה את לאריסה פימנטה הברזילאית וניצחה אותה באיפון תוך דקה ו-46 שניות, בדרך לרבע הגמר. היריבה הבאה הייתה פביאן קושר השווייצרית, ונגדה פרימו ספגה שלושה עונשים שגזרו עליה הפסד ונשירה לבית הניחומים.

יריבתה בקרב הראשון בבית הניחומים הייתה סוסורברם לקחגברסורן ממונוגוליה, והיא הצליחה לגבור עליה בזכות ווזארי, בדרך לקרב על מדליית הארד. בקרב הגורלי של האליפות מבחינת בת ה-21, היא הצליחה לגבור על דיורה קלדיורובה האוזבקית, שספגה שלושה עונשים. בכך, היא השלימה הישג ענק והצליחה לעלות על הפודיום בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג. באותה קטגוריית משקל, גילי כהן פתחה גם את התחרות בסיבוב השני ושם גם סיימה את דרכה, בעקבות הפסד באיפון לאקטרינה גואיקה הקנדית.

גפן פרימו
גפן פרימו | עדי אבישי

אצל הגברים, פליקר, שלא ישתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו, היה הראשון לעלות על המזרן ופגש את סטראחיניה בונצ'יץ' הסרבי. כל אחד מהג'ודאים ספג שתי אזהרות מהשופט, אבל הישראלי העפיל לסיבוב השני בזכות ווזארי מהיר שהשיג בקרב. בשלב הבא התמודד פליקר מול דניאל פרס רומן הספרדי והקרב נכנס לניקוד זהב, שם פליקר השיג איפון. בסיבוב השלישי חיכה לו אלוף העולם המכהן בקטגוריית עד 66 ק"ג, היפני יושירו מרויאמה, שהדיח את הישראלי באמצעות ווזארי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי