ששון: "האם אני מסוגל להביא עוד מדליה בטוקיו? ברור שכן"

אורי ששון
אורי ששון | Elsa/Getty Images

לאחר ההדחה בסיבוב הראשון של אליפות העולם, מדליסט הארד מריו שלח מסר אופטימי לקראת האולימפיאדה: "יום אחד גרוע בעבודה לא הופך אותך לעובד לא טוב, המטרה הכי גדולה בחיים שלי היא להיות פעמיים מדליסט אולימפי"

(גודל טקסט)

יום לא פשוט עבר על אורי ששון. הג'ודוקא במשקל 100 ק"ג סיים היום (שבת) את דרכו באליפות העולם בבודפשט כבר בקרב הראשון, כאשר עוד קודם לכן התברר שהוא לא היה כשיר לחלוטין כתוצאה מהליך כירורגי בהרדמה שעבר לפני התחרות. בשעות אחר הצהריים מדליסט הארד מריו התייחס ליום המורכב שעבר עליו בפוסט באינסטגרם ונותר אופטימי לקראת האולימפיאדה בטוקיו.

"הפסיכולוג שלי אלעד, קורא לעולם הג'ודו 'עולם מופרע' והוא צודק. מקום העבודה שלי שופט אותי על ידי קריטריון אחד – ניצחון או הפסד. אין משמעות לדרך. ימים שלמים של אימוני בוקר, אימוני ערב, הקרבה בלתי פוסקת, תזונה, דמיון, טיפול בנפש, ויתורים משפחתיים וחיי חברה".

"עושים הכל בשביל להגיע ליום אחד ויחיד בו אתה חייב להביא את הכי טוב שלך לידי ביטוי ולנצח כי זה המדד אם אתה עובד טוב. כשהלכתי בגיל 9 לחוג הג'ודו בשכונת ארמון הנציב בירושלים, לא תיארתי לעצמי שיום אחד אזכה להתמודד על הבמות הכי גדולות בעולם".

אורי ששון | באדיבות איגוד הג'ודו הישראלי

"זו באמת זכות. אבל בחיים, לכל דבר יש מחיר. גם לזכות להיות ספורטאי ומדליסט אולימפי. מחיר של תהילה, של ציפיה וכן גם של כאב ואכזבה כמו היום. חשבתי הרבה האם זה נכון לשתף אתכם בהרגשה שלי ביום הזה שהוא מאוד לא פשוט עבורי,אבל אני יודע שההפסד היום מתסכל לא מעט אנשים שאוהבים ואוהדים אותי".

"אני אף פעם לא הייתי הג'ודוקא הקונבנציונלי. לאורך כל הקריירה שלי כספורטאי הדרך שלי הייתה שונה בהתמודדות שלי בתחרויות ובאימונים בניצחונות ובהפסדים, אבל עם כל השוני הצלחתי והבאתי מדליה אולימפית".

"האם אני מסוגל להביא עוד מדליה בטוקיו? ברור שכן ושום הפסד או ניצחון בדרך לא יזיז אותי מהמטרה הסופית. אין ברירה אחרת מבחינתי, אני בוחר לקום לעבר המטרה הכי גדולה בחיים שלי כרגע, מטרה שהיא על גבול העל אנושית – להיות פעמיים מדליסט אולימפי. אני אמשיך בכל הכח כי יום אחד גרוע בעבודה לא הופך אותך לעובד לא טוב. אוהב אתכם, אורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי