סמדג'ה והרשקו ימשיכו לפריז, פונטי: "פשוט זלזלו בנו"

מעודד את בוטבול. אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה | עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

אחרי מדליית הארד בתחרות הקבוצתית, מאמני הג'ודו עם הפנים לאולימפיאדה ב-2024. מאמן הגברים: "קיללו אותי כל השבוע". יו"ר האיגוד ענה למבקרים: "מחקו אותנו, הביקורות היו מביישות. למה לכתוב עלינו בכזה רוע?"

(גודל טקסט)

מדליית הארד של ישראל בתחרות הג'ודו הקבוצתית, ביום האחרון של אירועי הענף באולימפיאדת טוקיו, שינתה את הלך הרוח מבחינת המשלחת שכבר חושבת על פריז 2024. אחרי ההישג המרשים בפן הקבוצתי, מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה ומאמן נבחרת הנשים שני הרשקו ימשיכו לאמן גם לקראת המשחקים האולימפיים בפריז בעוד שלוש שנים.

מבחינת יו"ר האיגוד משה פונטי אין כל ספק לגבי האיכויות של שני המאמנים והתאמתם לתפקיד, ונראה כי גם השניים ירצו להמשיך להוביל את נבחרות ישראל.

סמדג'ה סיכם את היום המוצלח ואמר: "היום, 31 ביולי 1992, זכיתי במדליה בברצלונה. זה היה יום קסום, וגם היום זה יום קסום".

מיד אחר כך, המאמן התייחס לביקורות שהיו עליו בשבוע האחרון: "אנשים קיללו אותי השבוע בכל דרך. הגדילה מישהי בוועד האולימפי לבקר אותנו תוך כדי הקרבות. מה זה צריך להיות? אני לא אתקוף אותה ככה בתקשורת כפי שהיא עשתה. קיבלתי הצעה לפני כמה חודשים מנבחרת אחרת וזה לא על הפרק מבחינתי. אני רוצה לשמח את מדינת ישראל ואני נשאר. אבא שלי ממייסדי הג'ודו בישראל, חגג 89. היה לי חשוב להביא לאבא את המדליה. אבא שלי מאוד צלול והוא אמר לי: 'אורן, אתה לא חוזר בלי מדליה'. גם אם לא היינו זוכים, הייתי אומר את אותם דברים… אני חתום על שמונה מדליות למדינת ישראל".

בנוסף, סמדג'ה הרעיף מחמאות על יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "מישהו צריך להתעורר, להפנים ולהשכיל: משה פונטי צריך להיות יושב ראש הוועד האולימפי הבא. הוא ייקח את הספורט האולימפי למקום אחר".

נבחרת ישראל בג'ודו על הפודיום | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

משה פונטי ניצל את ההזדמנות כדי להגיב גם הוא למבקרים: "פשוט זלזלו בנו, פשוט מחקו את כל מה שעשינו. אני לא מבין מאיפה בא הרוע הזה, מאיפה באה המחשבה להגיד דברים כאלה על ספורטאים ומאמנים שנותנים את הנשמה שלהם כדי להצליח. הביקורות נגדנו השבוע היו מביישות. אנשים שכחו מי זה אורן סמדג'ה ומה אני תרמתי לאיגוד הג'ודו. אני המבקר הכי גדול שלנו ואין לי בעיה עם ביקורת אבל מכאן ועד לבייש אותנו? לכתוב עלינו בכזה רוע?".

"את המסקנות שלנו נסיק בארץ", המשיך פונטי. "אין כמוני שמשנה דברים. אני אשנה דברים שלא היו טובים. אתה מקבל כל כך הרבה החלטות ולפעמים לא הכול עובד. תבקרו אותנו, תגידו את הדברים הנכונים, אבל אל תגידו דברים שיביישו אותנו. יש מישהו שעשה את זה, הוא לא פה כרגע. אתם העיתונאים רוצים ספורט נהדר, ספורט שיצליח ולא ייכשל".

משה פונטי | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי