הבשורה מאנגליה: יש תקווה לקטנות

אימת העיר מנצ'סטר. סטוק
אימת העיר מנצ'סטר. סטוק | צילום: Gettyimages

ווטפורד, פאלאס וסטוק רוצות אירופה. וגם: טוטנהאם יכולה לזכות באליפות

(גודל טקסט)

1. שנת 2015 מסתיימת עם בשורה אדירה לאוהדי הכדורגל ברחבי בריטניה והעולם בכלל: יש תקווה לקטנות. חצי עונה חלפה, ובטופ 9 נמצאות ווטפורד שעלתה השנה, לסטר שעלתה לפני שנתיים וקריסטל פאלאס, שעלתה לפני שלוש עונות. קצת אחריהן ממוקמת אימת העיר מנצ'סטר סטוק, שעם או בלי קשר היא גם הקבוצה שהשיגה הכי הרבה נקודות ליגה בשלושת החודשים האחרונים מלבד שתי המוליכות.

 

הפערים באנגליה הצטמצמו. הגדולות מאבדות גובה, הקטנות נהנות מהסכם זכויות השידור המפלצתי ומשפרות את הסגל בעזרת הכסף הגדול שמגיע מהטלוויזיה. יש כאלה שיודעות לנתב את הכסף הזה לרכישות נבונות כמו לסטר, שלפני שנתיים רכשה את מהדי מחרז תמורת 400 אלף ליש"ט, או ווטפורד, שהנחיתה בחינם מאודינזה את איגאלו הניגרי, שעושה בית ספר להגנות הפרמייר-ליג.

 

בשנה שעברה הייתה זו רק סאות'המפטון שהצליחה לחדור אל הטופ 7 המסורתי, וכך גם לפני שנתיים. העונה מסתמנות לפחות שלוש קבוצות שמסוגלות לדגדג את המקומות שמובילים לאירופה בתום העונה. לסטר נספרת כמובן כאחת שתיאבק על מקום בליגת האלופות, אבל גם סטוק וקריסטל פאלאס בהחלט יכולות להמשיך בקצב הזה ולהשאיר מאחור קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, ליברפול ובטח צ'לסי.

 

יגיעו לאירופה? קריסל פאלאס (gettyimages)

 

אפרופו צ'לסי: העיר לונדון מעולם לא הייתה מיוצגת בצורה כה מכובדת בשלב כזה של העונה בטופ 9. חמש קבוצות לונדוניות מאיישות את צמרת הפרמייר-ליג, ודווקא הבכירה מכולן, האלופה, לא נמצאת שם.

 

2. כבר הרבה שנים שהליגה הזו לא הייתה כל כך בלתי צפויה. ארסנל תתחיל את השנה האזרחית כמוליכה, אבל מי שנראית כרגע יציבה ממנה היא דווקא היריבה המושבעת טוטנהאם. לתרנגולים אין קבוצה לאליפות, אבל המועמדות הבכירות פשוט לא שם העונה. לכן, בצעדים עקביים, עם הארי קיין כמוביל, קישור מגוון ומחליפים שעושים את שלהם, טוטנהאם מתקרבת אל המקום הנחשק שם למעלה.

 

סטוק, ליברפול וטוטנהאם הן היחידות שלקחו את כל שש הנקודות האפשריות בינתיים בכריסמס, ובעונה כזו, שבה סיטי לא מתרוממת וארסנל בנויה כרגע על שני שחקנים בכושר נהדר, טוטנהאם יכולה לעשות את זה. וזה אומר – אליפות. הקבוצה של פוצ'טינו איכותית יותר מלסטר, ונכנסת להילוך גבוה בעיתוי הנכון.

 

השמים הם הגבול. קיין (gettyimages)

 

3. ונסיים עם החלוץ הטוב בפרמייר ליג. לא, זה לא ג'יימי ורדי. קוראים לו רומלו לוקאקו, והוא נמצא בעיצומה של ריצה של תשעה שערים בתשעה משחקים. לפני ארבע שנים כולם דיברו על הילד המדהים שהגיע מבלגיה. "בייבי דרוגבה" כינו אותו, צ'לסי קנתה אבל השאילה לווסט ברומיץ', כי אז היה לה את דרוגבה האמיתי.

 

קצת פחות מארבע שנים עברו בליגה הטובה בעולם, ולוקאקו כבר עם 57 שערים. גם העונה הוא נמצא בקצב המצופה ממנו: 15 שערים במחצית הדרך הם אכן מספרים של דרוגבה, ועושה רושם שמכאן לוקאקו ממריא למקום אליו הוא שייך באמת. אברטון נהנית ממנו ומצליחה לנצל את כושרו כדי להתברג קדימה יותר בטבלה, אבל החלוץ הבלגי, שיחגוג 23 במאי, מתחיל סוף סוף למצות את הפוטנציאל העצום שלו. אם ימשיך כך, בסיום העונה הזו הוא כבר ימשיך ליעד גדול יותר. כנראה בחזרה הביתה, לצ'לסי – הפעם במשבצת של דרוגבה. 

 

מסחרר. לוקאקו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי