גיבוש חברתי הוא מרכיב הצלחה משמעותי בכדורגל

רונאלדו. חברים רק על המגרש
רונאלדו. חברים רק על המגרש | צילום: Gettyimages

בעקבות דבריו של רונאלדו על כך שחשיבות היחסים בין השחקנים לבין עצמם חשובה לנעשה במגרש, דבורין ראיין את שחקני העבר של נבחרת ישראל וביקש את התייחסותם לנושא הגיבוש

(גודל טקסט)

אי אפשר היה שלא להתפלא מדברים שאמר כריסטיאנו רונאלדו, ערב משחקה של קבוצתו ריאל מדריד מול רומא. לכאורה הוא דיבר על כך שהחשיבות הגדולה ביחסים שבין השחקנים לבין עצמם היא בנעשה במשחק, במגרש עצמו, ולא בדברים אחרים.

 

באזני הם נשמעו מוזרים, שכן מאמנים מייחסים חשיבות מכרעת לגיבוש קבוצתי, המאחד את השחקנים בפעילויות משותפות דווקא שלא בבגדי ספורט!

 

לכן, בעקבות דבריו אלה של רונאלדו  שוחחתי עם כמה מאמני וכדורגלני העבר שלנו, כדי לשמוע מה הם חושבים על מהותו של גיבוש חברתי, ועל חברות מחוץ לתחומי האצטדיון.

 

אומר שוער העבר של נבחרת ישראל, יצחק ויסוקר: "ברור שלגיבוש שמחוץ לבגדי ספורט ישנה השפעה חיובית מכרעת על הצלחת הקבוצה. עד היום כאשר שחקנים מתקופתי נפגשים, ישנה שמחה אמיתית וגם חיבוקים. בעיני אין דבר כזה של להיות חברים רק במגרש עצמו. אולי היום אצל הכדורגלנים המקצוענים זה שונה, אבל עובדה היא שלבית"ר ירושלים אחרי ניצחונה 0:3 על מכבי חיפה היה חשוב לצאת במשותף, ליום של גיבוש. ואם לסכם: הצלחה במשחקים מושגת גם הודות לחברות של אמת. כך אנחנו חשבנו בעבר".

 

כוכב עבר אחר של הנבחרת, שייע פייגנבוים, רק מחזק את דבריו של השוער המצטיין: "ברור לגמרי שחברות מחוץ למגרש היא מרכיב משמעותי בהצלחת הקבוצה. אני יכול לספר על הפגישות והחברות שלי בהפועל תל-אביב, למשל עם דוד פרימו ועם אריה בז'ראנו. גם היום כשאני נפגש עם חברי לנבחרת, מוטלה שפיגלר, זהו מפגש של שמחה והרבה צחוק. החברות מתחילה מחוץ למגרש וממשיכה בו. אולי היום המצב שונה במקצת, אבל לגבי חשיבותו של גיבוש – על כך אין ויכוח", מדגיש שייע.

 

פיגנבוים. מפגשי שמחה וצחוק (דני מרון)

 

אמנון רז, שהיה יו"ר איגוד מאמני הכדורגל התייחס גם הוא לאותו נושא ואמר: "באופן טבעי כל שחקן רוצה להצליח לעצמו, אבל כדורגל הוא משחק קבוצתי. הוא אינו דומה לטניס או לריצת 100 מ', שבהם ההצלחה הינה אישית לגמרי. בכדורגל יש משחק צוות והגיבוש והחברות הקיימים מחוץ למגרש הם פאקטור חשוב ביותר בהישגיה של קבוצה. היחיד אינו יכול לנצח, הוא זקוק לשחקנים שסביבו, וחברות ביניהם עוזרת. אין זאת אומרת שחייבים ללכת ביחד לקולנוע, אך חברות שמחוץ למגרש נושאת עמה הצלחה".

 

                                   ********************************

 

השבוע חגג מיקי ברקוביץ יום הולדת 62, ולא להאמין שחלפו כבר 39 שנים מאז ניצחונה הסנסציוני של קבוצתו על צ.ס.ק.א מוסקבה. ניצחון היסטורי שהביא לפרץ שמחה אדיר.

 

מיקי נחשב בעיני רבים מאד כגדול שחקני הכדורסל של מכבי תל-אביב. בעיני הוא אף גדול ספורטאי ישראל בכל הזמנים.

 

מיקי במדי מכבי ת"א מול ריאל מדריד (עדי אבישי)

 

ברכות למיקי – ועד 120 שנים.

 

                                   ************************************

 

הפנדל המשולב של מסי וסוארס זכה להדים בלתי רגילים ולא רק בארץ. אבל מתברר שב- 1975, במסגרת ליגת הנוער שלנו, הבקיעה כך מכבי פתח-תקוה שער דומה.

 

באימון שלפני משחק ליגה הורה משה מאירי, שאימן אז את הקבוצה, לתרגל פנדל זהה. במהלך המשחק עצמו אכן נשרק פנדל ופתח-תקוה כבשה ממנו שער. שחקנה סיימון דוידסון ניגש לבעוט, מסר כדור קצר קדימה, ואהרון ימני אץ במהירות לעבר הכדור והמשיכו בבעיטה לרשת. רק חבל שסיימון המספר על כך, אינו זוכר מול איזו קבוצה בוצע התרגיל…

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי