אדם נגד גורלו: כרים בנזמה מנסה לשנות את דעת הקהל

בנזמה בעונת שיא. יספיק לזימון ליורו?
בנזמה בעונת שיא. יספיק לזימון ליורו? | צילום: Gettyimages

הצרפתי שמצטיין בריאל, יחל ב-21:45 בניסיון להוכיח שכדאי לזמן אותו ליורו

(גודל טקסט)

116 ימים נותרו עד למשחקה הראשון של נבחרת צרפת ביורו 2016. זה אומר שלכרים בנזמה נותרו בערך 90 יום כדי לשכנע את כל מי שקרוב למקבלי ההחלטות בהתאחדות הצרפתית כי הוא באמת ראוי להיות שם. בעצם ראוי זו לא ממש ההגדרה המתאימה, אלא נחוץ, כי אם לא תהיה נחיצות באמת דחופה לשרותיו של הטאלנט הסורר, קיימת בהחלט אפשרות שיו"ר ההתאחדות הצרפתית, נואל לה גרט, יחליט לצאת מלך המוסר והערכים, ולא להחזיר את השם הצרפתי הכי גדול אל הסגל.

 

הדברים מתרחשים בעיצומה של עונת השיא בקריירה החצי ממומשת של בנזמה. החצי הטוב שייך לתארים שלקח, לדומיננטיות שרכש בנבחרת וכמובן לעובדה שהפך לחלוץ המוביל של ריאל מדריד, זה שהצליח לגרום לגונסאלו היגוואין ללכת ולחפש את עצמו במקומות אחרים (יש לומר שהוא אכן מצא). החצי הלא ממומש מדבר על הפוטנציאל העצום עליו דיברו, זה שלא פרץ. בנזמה הוא חלוץ מרשים ומפחיד, אבל מקוטלג בטופ 5 העולמי, ולא ממותג כאחד שיכול לסחוב על הגב מועדון שלם. טוב, אף חלוץ לא יכול היה לקבל תווית כזו כשנודניק בשם כריסטיאנו רונאלדו מתרוצץ הכי קרוב שאפשר אליו. החצי הלא ממומש מדבר גם על היותו הכוכב הגדול של הנבחרת, שלא מסוגלת בשנים האחרונות לגעת בטופ העולמי. בשני הקמפיינים האחרונים היו העיניים נשואות בעיקר אליו, ושום דבר רציני לא קרה.

 

 

כמו כל מדינה שמשתתפת ביורו, העונה הזו היא בסימן ההכנות, ההתרגשות, בחירת שיפולי הסגל ומבט על כושרם של הכוכבים הגדולים. בעניין הזה מאזן האימה בצרפת היה די ברור – בנזמה הוא המלך, פוגבה הנסיך, ריברי כבר לא סוחב בעליה (וגם במישור), נאסרי זו היסטוריה, ואנטואן גריזמן הוא הכוכב העולה. אבל אז הגיעה פרשת הקלטת הלוהטת של מתיה ולבואנה: הסחיטות, האיומים, וחודש אחר כך הגיעה גם הודעת ההשעיה.

 


ישכנע את דשאן לפני היורו? (Gettyimages)

 

ב־10 בדצמבר נטרפו מחדש הקלפים בידיו של דידייה דשאן. ההתאחדות החליטה – בצעד נכון – להשעות את הכוכב הסורר – זה שהיה הדמות הכי חשובה של נבחרת צרפת לקראת יורו 2016 עד אותו רגע והפכה לאויב העם. והעם? הוא לא ממש דרש את בנזמה בחזרה. אולי זה בשל העובדה שנותר עוד זמן רב או אולי כי ידעו שהצדק עם ההתאחדות, ואולי אלה בכלל התחליפים שנוצצים בכל שבוע ממש מול עיניהם. גריזמן, אוליבייה ג'ירו, אנתוני מרסיאל – אלה השמות שאמורים לשחק אותה בחוד של נבחרת צרפת בחודש יוני.

 

אבל בנזמה עדיין מאמין שיוכל לשוב לסורו. עדיין מאמין שצרפת בלעדיו זו רק עוד נבחרת ושיחד איתו זה סיפור אחר לחלוטין. ב־19 משחקים העונה יש לו כבר 19 שערי ליגה – בדרך לשיא כיבושים בעונה אחת. ריאל מדריד של העונה בנויה עליו לא פחות מאשר על רונאלדו, והערב יתחיל המסע שלו גם על הבמה המרכזית. צמד המשחקים מול רומא הוא הספתח לתצוגת התכלית הנדרשת לראשי ההתאחדות כדי להבין שהוא חייב להיות בנבחרת. הובלת הבלאנקוס בזירה האירופית יכולה להיות הסימן גם לאומה הצרפתית שהוא באמת נחוץ להם. ואם כל הכבוד לתחליפים הראויים, אם בנזמה יספק את הסחורה גם באלופות, יתחיל מכבש הלחצים לפעול על דשאן. כדי שהמכבש יפעל בזמן, המרוץ של בנזמה מתחיל ב-21:45 באולימפיקו אצל רומא.

 


בנזמה בפעולה בנבחרת. 19 שערי ליגה ומה יהיה באלופות? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי